וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחון לרגב: מועצת רשות שדות התעופה אישרה את הדחת המנכ"ל שמינתה מיכאלי

עודכן לאחרונה: 23.2.2023 / 17:03

מועצת הרשות אישרה את הדחתו של אלוף במיל' חגי טופולנסקי, לשעבר טייס קרב, מפקד טייסות ובסיסים, סגן מפקד חיל האוויר וראש אגף כוח אדם בצה"ל. על אף שנכנס לתפקידו רק לפני 7 חודשים, נחשב למנכ"ל מוצלח. יו"ר מועצת הרשות שמונה בידי רגב המליץ על סיום תפקידו

מרב מיכאלי נגד שרת התחבורה מירי רגב: "שרת הקומבינות, הפקקים והעומסים"/ערוץ הכנסת

מועצת רשות שדות התעופה אישרה היום (חמישי) את הדחת מנכ"ל רש"ת, אלוף במיל' חגי טופולנסקי. הוא מונה על ידי שרת התחבורה הקודמת מרב מיכאלי ונכנס לתפקידו רק לפני שבעה חודשים, וכבר נחשב למנכ"ל מוצלח. בתקופה הקצרה שבה מנהל את הרשות התקצרו דרמטית התורים בבידוק הביטחוני בנתב"ג, הוסדרו והורחבו הטיסות משדה התעופה רמון ושיעור הטיסות הבין לאומיות שממריאות בזמן מנתב"ג עלה מכ-30% לכ-60%.

טופולנסקי, לשעבר טייס קרב, מפקד טייסות ובסיסים, סגן מפקד חיל האוויר וראש אגף כוח אדם בצה"ל מונה לתפקידו לאחר שנבחר לתפקיד בידי ועדת איתור. כל זה לא עזר לו מרגע שמירי רגב שבה ללשכת שרת התחבורה, והחלה לעבור על רשימות המינויים שבוצעו בתקופת מיכאלי.

ראש אכ"א האלוף חגי טופולנסקי. דובר צה"ל
אלוף במיל' חגי טופולנסקי/דובר צה"ל

רשמית הוביל את יוזמת ההדחה יו"ר רשות שדות התעופה אלוף במיל' יצחק גרשון, שמונה בידי רגב בקדנציה הקודמת שלה. היחסים בין גרשון וטופולנסקי היו קורקטיים עד למהפך בבחירות, והפכו לעוינים מצד גרשון עם שובה של רגב למשרד.

כפי שפורסם אתמול בוואלה, בנוסף לגרשון יש כעת בדירקטוריון הרשות שמונה חברים, מהם ארבעה פקידי ממשלה ששניים מהם כפופים ישירות לרגב, וארבעה דירקטורים חיצוניים. רשימת פקידי הממשלה כוללת את אבנר פלור, שמונה בידי רגב לתפקיד מ"מ מנכ"ל משרד התחבורה, כחונך של ראש המטה שלה לשעבר דני בן זקן. חברה נוספת היא נועה ליטמנוביץ', ראש אגף כלכלה ברשות לתחבורה ציבורית במשרד.

שתי נציגות נוספות מגיעות ממשרדי ממשלה שאינם כפופים לרגב: מירב דדוש מרשות המיסים, סגנית פקיד שומה 1 בתל אביב, ויסמין אבו פול ממשרד המשפטים, בכירה בפרקליטות המדינה במחוז חיפה.
הדירקטורים החיצוניים במועצה הם ורד סוויד, ענת כהן שפכט, איילת אייזן וגבי כנפו.

שרת התחבורה מירי רגב פותחת חזית מול שר האוצר בצלאל סמוטריץ, והציגה היום רפורמה חדשה במחיר התחבורה הציבורית 07 בפברואר 2022. מירי שמעונוביץ, לע"מ, לשכת העיתונות הממשלתית
שרת התחבורה, רגב/לשכת העיתונות הממשלתית, מירי שמעונוביץ, לע"מ

מועצת רשות שדות התעופה החליטה להדיח את טופולונסקי מתפקיד מנכ"ל הרשות. לפי הודעת המועצה בסיום הדיון: "המועצה הקשיבה רבות לתשובות המנכ"ל בטענות שהועלו כלפיו בכתב ודנה עם באי כוחו ואיתו לעומקם של דברים. לאחר מכן, התקיים דיון מעמיק ארוך וענייני בתוך המועצה בליווי ייעוץ משפטי ובליווי מבקר הפנים של רש"ת ובסיומו החליטה המועצה, ברוב קולות, להמליץ בפני שרת התחבורה והבטיחות בדרכים על דבר סיום עבודתו כמנכ"ל רשות שדות התעופה".

בעקבות ההמלצה הודיע טופולנסקי על התפטרותו. עורכת דינו, אילה הוניגמן, מסרה כי "לא חלפו ארבע שעות ממועד השימוע, שבמסגרתו הוצגו טענות ומידע רב וכבר הודיע היו"ר למנכ"ל כי הוחלט להמליץ לשרה על פיטוריו. הדבר מלמד באופן מובהק על השיקולים הזרים שבהליך. מכתב התפטרותו של המנכ"ל שנמסר לפני מספר דקות מדבר בעד עצמו".

מרב מיכאלי בהשבעת הכנסת ה-25, 15 בנובמבר 2022. ראובן קסטרו
"רגב משתמשת במשרד התחבורה בשביל להביא ג'ובים למקורבים", מרב מיכאלי/ראובן קסטרו

במכתב ההתפטרות האשים טופולנסקי: "בתקופה האחרונה ראיתי איך פוליטיקה, איומים, שיקולים זרים ותהליכים לא תקינים גוברים על ביצועים, ערכים טובת הציבור והכלל". מרב מיכאלי, שמינתה את טופונלסקי לתפקידו, אמרה בתגובה על ההדחה כי "הרבה זמן לקח לי כשרת התחבורה לנקות את המשרד ממינויים פוליטיים לא מקצועיים ולהכניס אנשי מקצוע שישרתו את הציבור כראוי. רגב מוציאה חוזה על אותם אנשי מקצוע ומשתמשת במשרד התחבורה בשביל להביא ג'ובים למקורבים. בדיוק כמו בהפיכה המשטרית - ממשלה שדואגת רק לעצמה, ולעזאזל המדינה והציבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully