וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחבל בן ה-13 שביצע את הפיגוע שבו נפל אסיל סואעד מואשם ברצח: "תכנן הכול מראש"

עודכן לאחרונה: 23.2.2023 / 11:21

הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד הנער שהתנפל על לוחם מג"ב באוטובוס במחסום שועפאט שבמזרח ירושלים ודקר אותו בראשו. "מצא סכין ליד בית דודתו, ולקח אותה כדי לבצע פיגוע"

בווידאו: המחבל בן ה-13 שביצע את הפיגוע שבו נפל אסיל סואעד מואשם ברצח: "תכנן הכול מראש"/שלומי הלר

הפרקליטות הגישה היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי לנוער כתב אישום בגין רצח בנסיבות מחמירות נגד המחבל בן ה-13, שביצע את הפיגוע במחסום שועפאט שבמזרח ירושלים, שבו נפל שוטר מג"ב סמ"ר אסיל סואעד לפני כשבוע.

לפי כתב האישום, המחבל מצא סכין בכניסה לבניין שבו גרה דודתו, ולקח אותה כדי לבצע פיגוע. הוא עלה על אוטובוס לכיוון המחסום, שם תכנן לדקור חייל. הוא התיישב במושב האחורי, והניח את הסכין ליד רגלו כדי שיוכל לשלוף אותה מהר.

פיגוע במחסום ענתות: לוחם שנהרג, סמ"ר אסיל סואעד, בן 22, תושב חוסנייה, משרת בשירות קבע בפלוגה נ"ד במשמר. 13 בפברואר 2023. דוברות מג"ב, אתר רשמי
"כל מי שהכיר אותו רק רצה לעבוד איתו". אסיל סואעד/אתר רשמי, דוברות מג"ב

כשעלה סמ"ר סואעד לאוטובוס כדי לבצע בו בדיקה שגרתית, נשאר בו הנער בניגוד להוראות, התנפל על הלוחם שעמד במקום נמוך ממנו, ודקר אותו בראש. סואעד נאבק במחבל, אך נפצע גם מירי חברו, שניסה לנטרל את הנער. הוא מת בדרך לבית החולים כתוצאה מאיבוד דם.

כיוון שהמחבל עדיין אינו בן 14, הוא נשלח למעון ייעודי לקטינים, המסגרת המחמירה ביותר שאפשר לשים אותו בה בהתאם לחוק.

בשבוע שעבר הובא סואעד למנוחות בכפר חוסנייה שבו גדל בהשתתפות בני משפחה ובכירים במשטרה ובמשמר הגבול. רזיאל מוזס, מפקדו של אסיל, אמר בהלוויה כי "כל מי שהכיר אותו רק רצה לעבוד איתו. אסיל היה שוטר משכמו ומעלה וזה מה שחשוב שעם ישראל ומדינת ישראל יזכרו אותו ולא ישכחו אותו וינצרו עמוק בזיכרון שלו. הוא היה אמור לקבל את המצטיין ביום העצמאות. אין אחד שלא אהב אותו".

"אנו מתכנסים כאן היום בבית העלמין, כמשפחה שכולה אחת, ביגון כבד ובשותפות גורל העוטפת את כולנו", אמר המפכ"ל קובי שבתאי. "אנו מחבקים אתכם ומבטיחים כי לא תצעדו לבד. כאבכם הוא כאבנו. אבלכם הוא אבלנו ואבלה של מדינה שלמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully