וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשפטנים מאיימים בהשבתת הדיונים על תקציב המדינה: "עלול לא לעבור בזמן"

עודכן לאחרונה: 22.2.2023 / 15:54

במכתב שנשלח למנכ"ל משרד המשפטים, איים ארגון המשפטנים כי אם לא יהיה מו"מ על תנאי העסקתם, שעלולים להיפגע מהמהפכה המשפטית, הם ישביתו את ההכנות להעברת התקציב וחוק ההסדרים. באיגוד תקפו את רוטמן: "מהלך עליהם אימים בצורה כוחנית בדיונים בוועדת החוקה"

איגוד המשפטנים במשרדי הממשלה הניח אתמול (שלישי) איום על שולחנו של מנכ"ל משרד המשפטים, איתמר דוננפלד. לפי המכתב, במידה ומנכ"ל המשרד לא ייעתר לבקשתם לקיים משא ומתן על תנאי העסקה שלהם, שעלולים להיפגע בעקבות המהפכה המשפטית, הם ישביתו את דיוני ההכנה לתקציב המדינה ולחוק ההסדרים. השבתה מהווה חסם משמעותי להעברת התקציב בזמן. גורם בכיר שמעורה בנושא הסביר שלולא תפקוד של היועצים המשפטיים, הממשלה לא תצליח להעביר את התקציב בזמן.

המכתב פורסם אמש בחדשות 13, וממנו עולה כי האיגוד מוחה על היחס לו זוכים היועצים המשפטיים במשרדי הממשלה. כמו כן, מוזכר שמו של יו"ר ועדת החוקה שמחה רוטמן ביחס לדברים החריפים שאמר למשנה ליועמ"שית אביטל סומפלינסקי. "חבר הכנסת רוטמן משתלח פעם אחר פעם בעובדי הייעוץ המשפטי הציבורי ומהלך עליהם אימים בצורה כוחנית בדיונים בוועדת החוקה, כשכל מה שהם מבקשים הוא למלא את תפקידם ולהציג את עמדתם המקצועית בפני חברי הוועדה", נכתב. "עובדי השירות המשפטי הציבורי מדווחים לנו כי הם חוששים למלא את תפקידם ולהגיע לוועדות הכנסת כדי להציג את עמדתם המקצועית".

יריב לוין, שמחה רוטמן, מליאת הכנסת, 20 בפברואר 2023. ראובן קסטרו
אבות המהפכה המשפטית. יריב לוין ושמחה רוטמן/ראובן קסטרו

בנוסף, באיגוד שלחו מכתב למנכ"ל המשרד לשירותי דת, יהודה אבידן, וטענו כי קיימת התעמרות ביועצים המשפטיים של המשרד. "לפי תלונות העובדים, מאז כניסתך לתפקיד אתה משליט אווירת טרור, פחד ואימה על העובדים בכלל ועל עובדי הלשכה המשפטית במיוחד", כך לפי לשון המכתב. "העובדים מדווחים כי התנהלות זו באה לידי ביטוי בין השאר בישיבות שאתה מנהל, הכוללות צעקות, שיח אימפולסיבי, אלים, כוחני ומשפיל מצדך, באופן שלא מאפשר להם להביע את עמדתם באופן רציף וללא אפשרות לקיום דיון מקצועי ענייני ומכבד. עוד טוענים העובדים כי אתה מביע כל העת אי-אמון בעמדותיהם ומנסה ליצור לחץ כדי לקבל מהם תשובות התואמות את עמדותיך וצרכיך".

גם בארגון הפרקליטים לא שקט. לפני כשבועיים הכריז הארגון על סכסוך עבודה, ומאז קוימה פגישה אחת עם מנכ"ל משרד המשפטים, אך פגישה זו לא הצליחה לגשר על הפערים בין הצדדים. בתוך כך, לוואלה! נודע כי מהלך נוסף שעלול להוביל את הפרקליטים לשבות הוא החוק שמבקש חבר הכנסת משה סעדה להעביר, ויעלה הערב לקריאה טרומית. על פי ההצעה, מח"ש לא תהיה כפופה לפרקליטות, אלא לשר המשפטים ותוענק לה סמכות לחקור פרקליטים לרבות פרקליטי המדינה.

ממשרד המשפטים נמסר: המכתב של איגוד המשפטנים הגיע אתמול מאוחר והוא יטופל כמקובל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully