וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחירי מעונות היום צפויים להתייקר במאות שקלים: "לא שווה לצאת לעבודה"

עודכן לאחרונה: 23.2.2023 / 9:31

ההורים לא יודעים מה יהיה גובה הסבסוד בשנה הבאה, וחוששים שלא יצליחו לעמוד בו. "עליית המחירים רק תעודד נשים להישאר בבית ולצאת משוק העבודה", אמרה שירה ממודיעין. זוג מירושלים: "אין לנו אפשרות להוסיף עוד שקל". גורמים באוצר: "השאיפה שהעלייה לא תתגלגל להורים"

בווידאו: ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' בדיון הכנה לתקציב המדינה_13.02.23/לע"מ

מחירי מעונות היום המפוקחים צפויים להתייקר במאות שקלים לחודש, וההורים חוששים שיידרשו לשלם את מלוא ההפרש. שר האוצר בצלאל סמוטריץ' עדכן השבוע בפגישה עם נציגי מעונות היום כי יחתום על המלצת ועדת המחירים והתחייב לנסות לסבסד את ההעלאה. בינתיים, ההורים עדיין לא יודעים מה התשלום שיידרש מהם בשנה הבאה, ואם יצליחו לעמוד בו.

שירה ריזל לוי, תושבת מודיעין, תשלח בשנה הבאה שני ילדים למעונות יום. "המחירים למעונות הזויים כבר עכשיו, אז אחרי העלאה הם בכלל יהיו מוגזמים", אמרה. "למי שיש כמה ילדים כבר לא שווה לצאת לעבודה במצב כזה. עליית המחירים הזו רק תעודד נשים להישאר בבית ולצאת משוק העבודה וחבל הממשלה לוקחת בחשבון שיש סבסוד למעונות, אבל ציבור גדול לא זכאי בכלל לסבסוד הזה".

"אני לא אוכל לעמוד בהוצאה הכספית הזאת", הצטרפה גל ממון, אם לילד בן שנה ושמונה חודשים מירושלים. ממון הדגישה את החשיבות בעזרה מהממשלה. "זה לא 'רק' כמה מאות שקלים. אין לנו, זוג ממוצע במדינת ישראל, את האפשרות להוסיף עוד שקל אחד לתשלום. כבר עכשיו אני משלמת יותר מ-3,000 שקלים לחודש. עוד מעט כבר יהיה עדיף לקחת אותו לגן פרטי. זה הגיע למצב שחלק מהשיקולים שלי להביא עוד ילד היו לחכות שהילד הגדול יעלה לגן עירייה, שהמחיר שלו נמוך יותר. נילחם כדי שלא יפילו את זה עלינו".

שירה לוי ריזל ומשפחתה, מודיעין. באדיבות המצולמים
שירה לוי ריזל ומשפחתה, מודיעין/באדיבות המצולמים

לפי המלצות הוועדה שהוגשו בחודש אוגוסט, העלייה במחיר תנוע מ-186 שקלים לחודש לגיל שנתיים עד שלוש ועד 432 לבני פחות משנה, לפני סבסודים הניתנים לחלק מההורים ובהתאם למשתנים נוספים, כמו תקינה והגדרת המוסד ללא כוונת רווח. המשמעות: המחיר יכול לזנק בחלק מהמקרים בכ-5,000 שקלים בשנה. זו תהיה העלייה הראשונה במחיר מזה עשור, שמגיעה אחרי מאבק ארוך שניהלו המעונות במטרה להגדיל את התקציב ואת שכר הסייעות.

"אין לי ספק שצריך להעלות את שכר הסייעות, אבל לא חסר כסף בקופות המדינה. שימצאו מאיפה להביא אותו", האשימה דקלה חן, אם לארבעה ילדים, אחת מהם במעון יום. "אנחנו משלמים המון - ונשלם עוד יותר. המחיר לא מסתיים שם, גובים מאיתנו תשלומים נוספים, כמו על ציוד יצירה ואוכל. גוזרים עלינו ההורים קופה. יכול להיות שאצטרך להשאיר את הילדים בבית ולעזוב את העבודה, ואני מעריכה שיהיו עוד הרבה כמונו שיעדיפו להוציא את הילד מהמעון. זה יהיה נורא ויהרוס אותנו. היו אצלנו הורים עם זוג תאומים שלא היה להם איך לשלם ופשוט קמו והלכו".

עוד בוואלה!

משרד החינוך הודיע רשמית: שביתה מחר בכל הארץ

לכתבה המלאה
ילדיה של גל ממון. באדיבות המצולמים
"אני לא אוכל לעמוד בהוצאה הכספית הזאת". הילדים של גל ממון/באדיבות המצולמים

"השאיפה היא שהעלייה לא תתגלגל להורים", השיבו לטענות גורמים במשרד האוצר. בשיחה שקיימו השבוע עם סמוטריץ' נציגי הארגונים המפעילים את מעונות היום, בהם אמונה, נעמת, נאות מרגלית, נשי חירות, ויצו ובית יעקב, נראה היה שהוא אכן מכוון לשם. גורמים שנכחו בפגישה סיפרו כי התרשמו שהשר מעוניין שהמדינה תספוג את כל התוספת. "בעת הזו צריך לבוא לקראת ההורים", אמר לארגונים, שביקשו בתורם שכך אכן ייעשה. סוגיית הסבסוד תעלה מחר בדיונים על התקציב וצפויה להיקבע בזמן הקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully