וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה הרוויחה האישה שהמציאה את הספינר ומה המשמעות של הרפורמה המשפטית? וואלה! תיקתקנו

עודכן לאחרונה: 21.2.2023 / 17:47

וואלה! גאה להציג את וואלה! תיקתקנו, בהגשת ירדן ויזל - ההפך מכל מה שחשבתם על מבזק חדשות. הדור הבא של עולם המבזקים, שיביא את כותרות היום של אתר וואלה! מהחדשות, התרבות, הלייף סטייל ועד הסלבס בצורה קצרה, קלילה ובפורמט חדשני שלוקח השראה מעולמות הטיקטוק

בווידאו: וואלה! תיקתקנו, 21 בפברואר 2023/מערכת וואלה!

הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הגבלת בג"ץ ושינוי הוועדה לבחירת שופטים. אחרי לילה ארוך של נאומים ומהומות, הכנסת אישרה את שני הסעיפים הראשונים בתכנית, שיאפשרו לקואליציה לבחור שופטים ויבטלו את הביקורת השיפוטית על חוקי יסוד. מההצבעה נעדרו חברי ישראל ביתנו שבחרו לצאת מהאולם בזמן ההצבעה.

מה זה אומר? אחד, שהרכב הוועדה לבחירת שופטים ישונה כך שתורכב משלושה שרים, מתוכם שר המשפטים, שלושה שופטים, מתוכם נשיאת בית המשפט העליון, ועוד שני שופטים בדימוס שימונו בהסכמת שר המשפטים ונשיאת העליון. ובנוסף, שלושה ח"כים, מתוכם יו"ר ועדת החוקה, ח"כ מהקואליציה וח"כ מהאופוזיציה. כלומר, לפי חלוקה זו, לממשלה יהיה רוב של לפחות חמישה חברים מתוך תשעה. והסעיף השני מתייחס לביטול הביקורת השיפוטית של בג"ץ על חוקי יסוד ומניעת התערבותו. בדיונים בכנסת הועלו חששות שמטרת ההצעה הינה החזרת יו"ר שס אריה דרעי לכהן כשר הפנים והבריאות, זאת לאחר שבחודש שעבר פסל בג"ץ את מינויו.

שבועיים אחרי האסון: הרוגים ברעידת אדמה בטורקיה. הרעש הורגש גם בישראל. הרעש, בעוצמה 6.3, הכה אתמול באזורים שנחרבו מרעידת האדמה האדירה שפקדה את טורקיה בתחילת החודש, וגבתה את חייהם של יותר מ- 47 אלף איש. מוקד הרעש היה בדרום טורקיה, ולפי הדיווחים הוא היה בעומק של עשרה ק"מ.

האישה שהמציאה את הספינר לא הרוויחה ממנו שקל. קת'רין הטינגר, שהמציאה ב- 1993 את הספינר מספרת שלא "הרוויחה אגורה" מההצלחה הבינלאומית שלו, רק כי לא הייתה יכולה לשלם את דמי חידוש הפטנט רגע לפני שהוא הפך להיסטריה עולמית. במקור קת'רין, המציאה את הצעצוע כדי לשעשע את בתה בת השבע, ורשמה עליו פטנט בשנת 1997, אך הוא פג ב-2005 בגלל שהיא לא הייתה יכולה להרשות לעצמה את דמי החידוש שלו שעמדו על 400 דולר. מאז היא איבדה את הזכויות על הפטנט וכל אחד יכול היה ליצור גרסה משלו מבלי להיתקל בבעיות משפטיות.

וואלה! תיקתקנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully