וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המסכל השקט" נגד מטרות אויב: הכירו את "השרקרק"

עודכן לאחרונה: 21.2.2023 / 16:49

בפעולה חשאית מבלי שהאויב יוכל לשמוע את המנוע, שהייה באוויר של כשעתיים ויכולת דיוק עד 100 ק"מ, מערכת נשק חדשה של חברת אלביט מוצגת לראשונה. המערכת מיועדת לכוחות חי"ר שפועלים בשטח ויכולים להפעיל כמה כלים שיכולים לתקוף טנקים ואף אופנועים הנמצאים בתנועה. צפו

בווידאו: ״המסכל השקט״ נגד מטרות אויב- "השרקרק"/אלביט מערכות

אלביט מערכות מציגה לראשונה בתערוכה הביטחונית הדו-שנתית IDEX הנערכת באבו דאבי שמתקיימת בימים אלו את ה"שרקרק": חימוש משוטט. מדובר במערכת בעלת יכולת אוטונומית מלאה המאפשרת איתור, רכישת מטרה, ופגיעה מדויקת באמצעות ראש קרבי במשקל עשרה ק"ג, המותקן בגוף החימוש.

התצורה האווירודינמית היעילה מאפשרת טיסה ממושכת, יכולת תמרון גבוהה ודיוק ורמת דיוק גבוהה. ההנעה החשמלית מקנה לכלי חתימה אקוסטית נמוכה המאפשרת פעולה חשאית מעל אזור המטרה מבלי שהאויב ישמע את זמזום המנוע והשגת הפתעה לפני תקיפה. דפוס פעולה זה מעניק יתרון קריטי בשדה הקרב.

כאמור, "השרקרק" מיועד למשימות חשאיות ומדויקות בטווח של כמאה ק"מ מאזור השיגור. לשרקרק יכולת לכסות שטחים נרחבים של האויב ולשהות באוויר כשעתיים מעל אזור הציד לתקיפת מטרות אויב בדיוק רב. בזמן הזה, הצוות שמפעיל אותו, יכול לזהות מטרות באופן עצמאי או בהכוונה של מערכות אחרות - ואז הוא צולל ומתפוצץ על המטרה.

השרקרק שמופעל מרחוק מאפשר ליחידות חי"ר או יחידות מיוחדות לחשוף ולתקוף את המטרות. אורכו של המזל"ט החכם הוא 2.5 מטרים ומשקלו 35 קילוגרמים בלבד, נתונים המאפשרים לכוח חי"ר לקחת כמה כלים ולהסתייע בהם.

״הרוצח השקט״ נגד מטרות אויב- "השרקרק". 
אלביט מערכות  מציגה לראשונה בתערוכה הביטחונית הדו-שנתית IDEX .. אלביט מערכות, אתר רשמי
"השרקרק" בפעולה/אתר רשמי, אלביט מערכות

החימוש המשוטט משוגר בדרכים שונות מתוך זביל, ממשגר נגרר או על גבי ג'יפ. רמות הדיוק של המערכת מאפשרות פגיעה בטנקים, כלי רכב קרביים, אופנועים בתנועה ואף חלונות בתים. בנוסף, הוא מספק יכולות פגיעה והשמדה מדויקות מאוד של עמדות מבוצרות.

כבר בשלב זה, ישנה התעניינות בקרב מדינות באירופה ברקע הקרב המתנהל בין אוקראינה לרוסיה והצורך של הצוותים בשטח ליכולת קטלנית מהירה שיודעת לאחוז בתא שטח בו יש הערכות להימצאות אויב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully