וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הואשם בלינץ' ביהודי שנקלע לטמרה בשומר חומות - וזוכה

עודכן לאחרונה: 21.2.2023 / 9:43

כשנתיים לאחר אירועי "שומר חומות", אחמד מריח, צעיר מטמרה שהואשם בהשתתפות בלינץ' על שיר אלקלעי שהתרחש בעיר ב-12 במאי 2021, זוכה. צעיר אחר הורשע. ארבעה בני אדם נוספים הודו בהשתתפות בתקיפה ונגזרו עליהם עונשים של חמש ושבע שנות מאסר

בווידאו: צעיר ערבי נורה למוות ו-3 נפצעו בהתפרעויות בלוד, מהומות בבית החולים אסף הרופא/צילום: דוברות אסף הרופא ומתוך טוויטר

אחמד מריח, צעיר מטמרה שהואשם בעבירות טרור בעקבות הלינץ' ביהודי שנקלע לעיר במכוניתו במהלך ערב אחד של "שומר חומות", זוכה אתמול (שני) מכל אשמה. הוא הואשם בחבלה בכוונה מחמירה; חבלה במזיד ברכב ממניע של גזענות; התפרעות; וניסיון לתקיפת שוטר בנסיבות מחמירות. מוסטפא עואד, צעיר אחר הורשע בעבירות.

התקרית אירעה ב-12 במאי 2021, בחג העיד אל-פיטר המציין את סיום צום הרמדאן שהפך לאחד משיאי המהומות, לאחר ההתפרעויות בכיכר הכניסה לעיר טמרה. סמוך לחצות, נקלע לעיר שיר אלקלעי, בן 49, נשוי ואב לארבעה. הוא עשה את דרכו מעבודתו כגנן פרטי לביתו במצפה אביב הסמוך, כשעל רכבו מדבקת "נחמן מאומן" גדולה. בשל ההתפרעויות, הדרכים ליישוב המבודד בו מתגורר היו חסומות, והוא נסע בדרך עוקפת דרך טמרה. "כמעט הצלחתי", הוא אמר לוואלה!. כשהוא נאלץ לעצור את הרכב בפקק אליו נקלע, אחד האנשים במקום ניגש אליו, שאל אותו אם הוא ערבי וכשהשיב שהוא יהודי - החל אותו איש לצעוק בקול "יהודי, יהודי". אז התגודדו סביב רכבו, השליכו עליו אבנים מקרוב, וחבטו ברכב בבעיטות ובמכות אגרוף.

חלק מהפורעים שלפו את כלי העבודה של אלקלעי, בהם מגרפה, מקלות עץ, מספריים, מסור חשמלי ומוט אלומיניום - וחבטו ברכבו, ניפצו את שמשותיו, חבלו בו דרך החלונות המנופצים ודרך דלת הרכב אותה הצליחו לפתוח. שוב ושוב הם ניסו להוציא אותו מהרכב על מנת להכותו, והוא נאלץ להגן על ראשו באמצעות ידיו.

התפרעויות מפגינים ערבים באזור כביש 70 בצפון הארץ. דוברות משטרת ישראל
התפרעויות במהלך שומר החומות בכביש 70 בצפון הארץ, מאי 2021/דוברות משטרת ישראל

"היו רגעים שלא ידעתי לאן זה... זה לא נגמר, פשוט לא נגמר", סיפר אלקלעי בבית המשפט. הוא תיאר כיצד בשלב מסויים צעק כמו "חיה נטרפת". אלקלעי ניצל לבסוף בזכות צוות טיפול נמרץ "אל זהראוי", שהוזעק למקום על ידי תושבים ביישוב, שפעלו להרחקת התוקפים - שהמשיכו לחבוט ברכב תוך כדי הפינוי, ולאחר מכן הציתו אותו. ניידת הטיפול הנמרץ, בה היה ד"ר מוחמד עוואד מטמרה, פינה את המותקף לבית החולים רמב"ם שבחיפה, עם חבלות חמורות, בין היתר פציעות בקרקפת ובצלעות, שברים, חתכים, שטפי דם, שריטות, חבלות בשיניים וחבלות אחרות.

חודש לאחר האירוע, בתום חקירת המשטרה ושב"כ, פרקליטות מחוז חיפה הגישה כתבי אישום נגד שישה תושבי טמרה. ארבעה מהם הודו במיוחס להם במהלך החקירה ונגזר עליהם עונשים של חמש שנות מאסר לאחד מהם ושבע שנות מאסר על שלושת האחרים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

כתב האישום השני הוגש נגד מוסטפא עואד ואחמד מריח, תושבי טמרה כבני 19, נטולי עבר פלילי שטענו לאליבי וכפרו באישומים. לאחר 19 ישיבות, השופט דניאל פיש הרשיע היום את עואד "אשמתו הוכחה במהלך המשפט מעבר לספק סביר", ציין, לאחר שדחה את כל טענות הסנגור עו"ד מחמוד שאמי. עואד נאזק מיד ונכלא.

אחמד מריח שמאז יום האירוע טוען בתוקף כי משעה 08:00 ביום האירוע ועד 07:00 למחרת היה בעסק שטיפת הרכבים שלו ולא זז מהמקום, זכה לזיכוי המיוחל. אולם אחד העדים התומכים בגרסתו העיד לטובתו עוד טרם הגשת כתב האישום, אך שניים מהארבעה שהורשעו הפלילו אותו בחקירותיהם. השופט דניאל פיש נעתר לעו"ד איברהים כנאענה, סנגורו של אחמד מריח, וזיכה אותו, "לנוכח הספק הסביר אשר התעורר ביחס למעורבות באירועים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully