וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבועיים אחרי האסון: הרוגים ברעידת אדמה בטורקיה; הרעש הורגש גם בישראל

סוכנויות הידיעות ויואב איתיאל

עודכן לאחרונה: 21.2.2023 / 12:07

הרעש, בעוצמה 6.3, הכה באזורים שנחרבו מרעידת האדמה האדירה שפקדה את טורקיה בתחילת החודש, וגבתה את חייהם של כ-45 אלף איש. בישראל, הרעש הורגש באזורים רבים. "כל התמונות בבית זזו"

בווידאו: חילוץ ניצול מרעידת האדמה, אדיאמן טורקיה/רויטרס

לפחות שישה בני אדם נהרגו ברעידת אדמה בעוצמה 6.4 שפקדה הערב (שני) את אזור הגבול של טורקיה וסוריה, והורגשה במקומות נוספים במזרח התיכון, כולל בישראל. זאת בזמן ששתי המדינות השכנות טרם החלו להתאושש מהרעש האדיר שהחריב חלקים גדולים משטחיהן לפני שבועיים, וגבה את חייהם של יותר מ-47 אלף איש.

מוקד הרעש האחרון היה בסמוך חעיר אנטקיה שבדרום טורקיה, ולפי המרכז הסיסמולוגי האירופי, הוא היה בעומק של עשרה ק"מ. ברשת CNN בשפה הטורקית תועד צוות חילוץ מטפס על סולם אל מבנה שבו היו לכודים כמה אנשים אחרי רעידת האדמה הקודמת. לפי הדיווח, במבנה שניזוק עוד ברעידת האדמה הראשונה היו אנשים שחיפשו אחר חפציהם לפני שהוא ייהרס באופן מבוקר.

רעידת האדמה באנטקיה במחוז האטיי, טורקיה, 20 בפברואר 2023. רויטרס
אסון רודף אסון. אדם יושב מחוץ למבנים הרוסים באנטיקה, טורקיה, הערב/רויטרס

שר הבריאות של טורקיה, פהרטין קוצ'ה, אמר כי 294 איש נפצעו ברעידת האדמה, ו-18 מהם היו במצב קשה ופונו לבתי חולים. לדבריו, כמה חולים פונו ממתקנים רפואיים שנותרו פעילים אחרי רעידות האדמה הגדולות בתחילת החודש אך נסדקו בעקבות הרעש האחרון.

בסמנדג, תושבים אמרו כי מבנים נוספים קרסו, אך רוב העיירה כבר הייתה נטושה בעקבות רעידות האדמה הקודמות ונותרה מלאה בשרידי מבנים וברהיטים שבורים.

מונא אל-עומר אמרה כי היא הייתה באוהל בפארק במרכז אנטקיה כשהאדמה רעדה שוב. "חשבתי שהאדמה עומדת לבלוע אותי", אמרה בעודה בוכה ומחזיקה את בנה בן השבע בידיה.

עוד בוואלה!

ארדואן: רעידת האדמה - כמו פצצת אטום; בת 77 חולצה מההריסות אחרי 212 שעות

לכתבה המלאה
כוחות ההצלה נושאים גופה לאחר רעידת האדמה במחוז האטיי, טורקיה, 21 בפברואר 2023. רויטרס
כוחות ההצלה נושאים גופה לאחר רעידת האדמה במחוז האטיי, טורקיה, 21 בפברואר 2023/רויטרס

בישראל הרגישו תושבים רבים את רעש האדמה. תל אביב, בני ברק, ראשון לציון, קריית אונו, יהוד ורחובות הן רק חלק מהערים בהן הורגשה הרעידה. "זאת הייתה רעידה של החיים", אמרה תושבת פתח תקווה. "כל התמונות בבית זזו". תושב יהוד אמר: "ישבנו באוטו והרגשנו אותו זז. זה היה ממש חזק".

גם באזורים צפוניים יותר הורגשה הרעידה. "כל הבית זז לי. אני לבנה כמו סיד", סיפרה תושבת חדרה המתגוררת בקומה התשיעית של מגדל מגורים. גם בנתניה תושבים דיווחו על הרעידה. בקריית ים אף הופעלה אזעקת התרעה לרעידת אדמה. גם ברחבי הגליל, בטבריה ובעמק הירדן בצפון הורגש הרעש.

גורם בפיקוד העורף מסר בהתייחסות שאם נשמעה התרעה על רעידת אדמה, ללא הודעה ביישומון, מדובר בהתרעה ממערכות ההתרעה המקומיות לרעידת אדמה בבתי הספר, הפועלות על בסיס זיהוי מקומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully