וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפתרה תעלומת בתולת הים החנוטה בת ה-300 שנה שמעניקה חיי נצח

22.2.2023 / 23:45

שנה מאז עלתה לכותרות, תעלומת "בתולת הים המעוותת" - שנמצאה באוקיינוס השקט מול יפן - נפתרה. האמת? הופתענו מהממצאים

גופת "בת ים" נמצאה בחוף/Facebook/Paul Jones

ממש לפני שנה הרשת געשה כשתמונות של שרידי יצור מחריד למראה עם פנים אנושיות וסנפיר שותפו ברשת והציגו לכאורה מה שרבים האמינו שהיא בתולת ים חנוטה בת 300 שנה שמעניקה מזל ואפילו חיי נצח. מחקר של אוניברסיטת קוראשיקי למדע ואמנויות גילה את מקורותיה של "בתולת הים" באמצעות סריקת CT - והתוצאות שותפו ביוטיוב.

לפני שנספר לכם על התגלית שלהם, נזכיר לכם שהיצור המקריפ נתפס לכאורה באוקיינוס ​​השקט מול יפן בין השנים 1736 ו-1741, כשפניו מעוותות, שיניו מחודדות, שתי ידיו מונחות על פניו במה שנראה כמו אקט של בהלה - ושיער מכסה את ראשו וגבותיו. אם נשפוט לפי חלקו העליון, הוא נראה כמו בן אדם או קוף קטן, אך חציו התחתון נראה כמו חלק מדג שכן הוא כולל סנפיר וקשקשים. מכאן הגיעו רבים למסקנה ה"הגיונית" שמדובר בבתולת ים עתיקה.

היצור המסתורי שמגיע לאורך של כ-30 ס"מ נמצא לכאורה ליד האי היפני שיקוקו ומאז הוא הוחזק במקדש בעיר אסאקוצ'י. חוקרים מאוניברסיטת קוראשיקי למדע ואמנויות החליטו לשים סוף לשמועות ולקחו את המומיה לצילומי CT במטרה לחשוף את סודותיה - וכעת נפתרה התעלומה. מוכנים לזה?

מוכנים לגלות מה זה?

בתולת הים התגלת כ... בובה עם חלקי דג. החוקרים הגיעו למסקנה שהיצור לו סגדו היפנים המאמינים במשך כל השנים האלה עשוי מנייר, בד, כותנה וחלקי דגים, כך דיווח ה-Sun.

המקומיים שהאמינו כי בתולת הים מעניקה מזל ואפילו חיי נצח למי שהצליח לנגוס בבשרה, יתאכזבו לגלות שזה לא הדבר האמיתי. חלקם אפילו האמינו שהיא תהייה זו שתשים קץ למגיפת הקורונה.

ממצאי המחקר שנמשך כשנה (כן, גם לנו לא ברור למה זה לקח כ"כ הרבה זמן) הוכרזו בשבוע שעבר כשבדיקת ה-CT שותפה ביוטיוב. "בהתבסס על הניתוח שלנו וההיסטוריה של יצירת המומיה ביפן, אנחנו יכולים רק להסיק שהמומיה של בתולת הים היא כנראה מעשה ידי אדם", אמר טקאפומי קאטו, פליאונטולוג שעובד על הפרויקט, ל-Vice World News. צילומי ה-CT שערכה האוניברסיטה הראו שאין ליצור עמוד שדרה, צלעות או עצמות שלד אחרות.

היצור נשמר במקדש יפני בן מאות שנים, הממוקם בדרום יפן. OURTESY OF KURASHIKI UNIVERSITY OF SCIENCE AND THE ARTS, צילום מסך
היצור נשמר במקדש יפני בן מאות שנים, הממוקם בדרום יפן/צילום מסך, OURTESY OF KURASHIKI UNIVERSITY OF SCIENCE AND THE ARTS

ובכל זאת, מה שמפתיע כאן הוא שנצא שישנם חלקים בגופה השייכים לדגים. פלג הגוף התחתון הכיל עצמות דגים, אולי מזנב או סנפיר גב. הלסת והשיניים של המומיה היו מדג טורף - העצם היחידה בראשו - בעוד הזרועות, הכתפיים, הצוואר והלחיים מכוסים בעור דג ממשפחת הנפוחיתיים.

תיארוך רדיואקטיבי קבע שהדמות יוצרה בסוף המאה ה-19.

כך נערכה בדיקת ה-CT לבתולת הים:

עוד תריסר מומיות של בתולת ים נמצאו במהלך השנים ברחבי יפן - ויש להניח כי הן נוצרו בתקופת אדו, תקופה בהיסטוריה של יפן שהחלה בשנת 1603 והסתיימה בשנת 1868. בתקופה ההיא השתוללו מגוון מחלות כגון אבעבועות שחורות וחצבת. והמקומיים האמינו שהיצורים האלה מסוגלים לרפא אותן. "בנות הים היפניות מלוות באגדות הנוגעות לחיי נצח", אמר ל-Sun הירושי קינושיטה מאגודת הפולקלור של אוקאיאמה, "אומרים שאם תאכל בשר של בתולת ים - לעולם לא תמות".

בעוד שמדענים הבהירו מהו מבנה המומיה שנמצאה, הכומר הראשי של המקדש בו היא שוכנת, קוזן קוידה, אמר שהיא תמשיך להיות מוצגת שם לכל המעוניין. הוא אמר: "זה שווה ערך לאנשים שמשלבים ידיים מול פסלים בודהיסטים עשויים אבן או עץ. אני רוצה להמשיך להגן על המומיה הזאת ולהעבירה לדורות הבאים בזהירות רבה".

  • עוד באותו נושא:
  • בתולות ים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully