וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדענים חוקרים בתולת ים חנוטה בת 300 שנה ש"מעניקה חיי נצח"

23.3.2022 / 23:40

יצור מחריד למראה עם פנים אנושיות וסנפיר מעסיק חוקרים המנסים לפענח האם מדובר בבתולת ים אמיתית בת 300 שנה או ביצור ימי מעוות אחר. רבים מאמינים שאכילת בשר בתולת ים מעניקה חיי נצח

האם זה שלד של בתולת ים?/jjjmc12

טוב, אריאל זו לא, אבל משהו שנראה כמו בתולת ים עם פנים אנושיות מעוותות וסנפיר מעורר תשומת לב עולמית, כצוותי שחוקרים מנסים כעת לפענח מה מקורו. היצור המפחיד למראה, שלכאורה נתפס באוקיינוס ​​השקט מול יפן בין השנים 1736 ו-1741, נראה דומה להחריד לבן אדם - עם פנים מעוותות, שיניים מחודדות, שתי ידיים ושיער על ראשו ומצחו. למעשה הוא בעל מראה אנושי מפחיד - פרט לחציו התחתון דמוי הדג.

היצור המסתורי שמגיע לאורך של 30 ס"מ נמצא לכאורה באוקיינוס ​​השקט, ליד האי היפני שיקוקו, ומאז הוא מוחזק במקדש בעיר אסאקוצ'י. כעת חוקרים מאוניברסיטת קוראשיקי למדע ולאמנויות לקחו את המומיה לצילום CT במטרה לחשוף את סודותיה.

הירושי קינושיטה מהאגודה לפולקלור באוקאיאמה, שאחראי לפרויקט, אמר שליצור המוזר עשויה להיות משמעות דתית. "ביפן יש אנשים שמאמינים שבתולות ים מעניקות חיי נצח", הוא אמר, "אומרים שאם תאכל בשר של בתולת ים, לעולם לא תמות. יש אגדה המסופרת בחלקים רבים ביפן לפיה אישה אכלה בטעות את בשרה של בתולת ים וחיה 800 שנה. שמעתי שאנשים שהאמינו באגדה נהגו לאכול קשקשים של בתולת ים חנוטות".

בעידן הקורונה, בתולות ים יכולות גם לשמש כמסר מבשר רעות, כך עולה מהפולקלור המקומי, "יש גם אגדה שאומרת כי בתולת ים חזתה מחלה זיהומית", אמר הירושי.

מכתב היסטורי משנת 1903 - ככל הנראה פרי עטו של בעליה לשעבר - אוחסן לצד המומיה ונותן מעט מידע על מוצאה. "בתולת ים נתפסה ברשת ללכידת דגים בים מול מחוז קוצ'י", נכתב במכתב, "הדייגים שתפסו אותה לא ידעו שזו בתולת ים, אבל לקחו אותה לאוסקה ומכרו אותה כדג יוצא דופן. אבותיי קנו אותה ושמרו אותה כאוצר משפחתי". לא ברור איך ומתי הגיעה המומיה למקדש אנג'אין באסאקוצ'י, אולם הכומר הראשי, קוזן קוידה, אמר שהיא הוצגה בקופסת זכוכית לפני כ-40 שנה וכעת נשמרת בכספת חסינת אש. "סגדנו לה, בתקווה שזה יעזור להקל על מגיפת הקורונה ולו במעט", הוא אמר לעיתון היפני Asahi Shimbun.

מה תגלה בדיקת ה-CT?

קינושיטה, לעומת זאת, מעניק מבט פרגמטי יותר על היצור. הוא מאמין שהוא יוצר בשלב מסוים בתקופת אדו - עידן של היסטוריה יפנית המשתרעת מ-1603 עד 1867. "כמובן, אני לא חושב שזו בתולת ים אמיתית", אמר, "אני חושב שהוא נעשה ליצוא לאירופה בתקופת אדו. אגדת בנות הים העסיקה את כל העולם. לכן, אני יכול לשער שאנשים באותה תקופה התעניינו בזה מאוד". הוא המשיך: "אני חושב שהוא עשוי מצירוף של בעלי חיים והיינו שמחים לזהות אותם על ידי CT או ביצוע בדיקות DNA. זה נראה כמו דג עם קשקשים בפלג הגוף התחתון ופרימט עם ידיים ופנים בפלג הגוף העליון".

המדענים הבודקים את בת הים החנוטה יפרסמו את ממצאיהם בהמשך השנה.

  • עוד באותו נושא:
  • בתולות ים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully