וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הנזיר שנמצא חנוט אחרי 200 שנה - לא מת"

רופאו של הדלאי לאמה טוען כי הגופה שנמצאה בתנוחת הלוטוס במונגוליה היא לא של נזיר מת, אלא של נזיר נמצא במצב נדיר של מדיטציה

נזיר שנמצא חנוט אחרי 200 שנה. Morning Newspaper/The Siberian Times, צילום מסך
מת או עושה מדיטציה?/צילום מסך, Morning Newspaper/The Siberian Times

שרידי נזיר חנוט בן 200 שנה שהתגלו בשבוע שעבר במונגוליה מדהימים ומבלבלים את החוקרים שגילו אותם. בינתיים טוענים מומחים לבודהיזם כי הנזיר, שנמצא יושב בתנוחת הלוטוס, כלל לא מת, אלא נמצא במצב של מדיטציה עמוקה. למרות דבריו הבלתי שגרתיים, גופת הנזיר - שאין לו כל סימני חיים, ושנמצא עטוף בעור של בקר, נשלחה לבדיקה של מומחי זיהוי פלילי.

המדענים עדיין לא הצליחו לקבוע כיצד נשמרה הגופה באופן כה טוב, אך אחת מההשערות שלהם היא שהסיבה לכך היא מזג האוויר הקר מאוד ששורר במונגוליה. לעומתם טוען ד"ר בארי קרזין, רופאו של הדלאי לאמה המנהיג הרוחני של הבודהיזם הטיבטי, שהנזיר לא מת אלא נמצא במצב נדיר של מדיטציה הקרוי "טוקדאם". הוא הסביר כי "אם האדם העוסק במדיטציה מצליח להישאר במצב הזה – הוא יכול להפוך לבודהה".

הגופה של הנזיר נמצאה לאחר שנגנבה על ידי אדם שקיווה למכור אותה בשוק השחור. משטרת מונגוליה עצרה את הגנב וכעת הגופה נשמרת במרכז הבינלאומי לזיהוי פלילי שם היא צפוייה לעבור בדיקות.

זהות הנזיר עדיין אינה ידועה, אך ב-BBC דווח כי ההערכה הנפוצה היא שמדובר במי שהיה המורה של הלאמה דשי דורזהו איטילוב, שנמצא אף הוא כשהוא חנוט. בשנת 1927, אמר איטילוב לתלמידיו כי הוא הולך למות וכי הם צריכים להוציא אותו מהקבר אחרי 30 שנה. הוא התיישב בתנוחת הלוטוס (בה יושבים בשיכול רגליים, כאשר כל אחת מכפות הרגליים מונחת על הירך הנגדית), החל לבצע מדיטציה - ומת.

גופתו של הנזיר הבודהיסטי הרוסי האמבו לאמה שנמצאה לאחר 75 שנה. buddhistchannel.tv, אתר רשמי
הו הלאמה דשי דורזהו איטילוב, שנמצא אף הוא כשהוא חנוט./אתר רשמי, buddhistchannel.tv

כאשר הוא הוצא מהקבר אחרי 30 שנה, טענו תלמידי כי גופתו הייתה שמורה לגמרי. בשל חשש מהשלטונות הסובייטים, תלמידיו קברו אותו בשנית והוא נותר קבור עד לשנת 2002 – אז הוצא שוב מקברו ולא נמצאו עליו שום סימנים לזמן שחלף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully