וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: הנשיא לשעבר ג'ימי קרטר, בן ה-98, בחר בטיפול הוספיס בביתו

עודכן לאחרונה: 19.2.2023 / 11:02

לאחר שורה של אשפוזים קצרים בבית החולים, "החליט על הוספיס ביתי במקום התערבות רפואית נוספת", נאמר בהצהרה. הנשיא ה-39 של ארצות הברית מקבל את התמיכה המלאה של צוותו הרפואי ושל משפחתו, "שביקשה פרטיות"

נשיא ארצות הברית לשעבר, ג'ימי קרטר בן ה-98, החליט לקבל טיפול בהוספיס בביתו בג'ורג'יה, להפסיק עם הטיפול הרפואי, ו"לבלות את הזמן שנותר לו עם משפחתו", כך אישר הלילה (שבת) מרכז קרטר בהצהרה.

לאחר שורה של אשפוזים קצרים בבית החולים, קרטר "החליט על הוספיס ביתי במקום התערבות רפואית נוספת", נאמר בהצהרה. הנשיא ה-39 של ארצות הברית מקבל את התמיכה המלאה של צוותו הרפואי ושל משפחתו, "שביקשה פרטיות" בתקופה זאת, ואמרה כי היא "אסירת תודת על הדאגה שמביעים מעריציו הרבים".

ב-2015, קרטר בן ה-91, מסר כי החלים מסרטן. קרטר החל את הטיפולים נגד מלנומה, לאחר שהסרטן שהיה לו בכבד והוסר התפשט למוחו. בהודעה קצרה שנשלחה לעיתונות אז, אישר קרטר כי הסריקות האחרונות "לא חשפו כל סימן למוקדים שבהם התפתח הסרטן, או למוקדים חדשים", אמר. ב-20 בינואר 2017, בגיל 92, נהפך קרטר לנשיא המבוגר ביותר שנכח בהשבעה נשיאותית.

נשיא ארה"ב לשעבר ג'ימי קרטר ורעייתו רוזלין באירוע בנשוויל, 6 באוקטובר 2019. רויטרס
הנשיא ג'ימי קרטר ואשתו רוזלין, 2019/רויטרס
חתימת הסכם השלום עם מצרים, 26/03/1979. יעקב סער, לשכת העיתונות הממשלתית
הסכם השלום, 1979/לשכת העיתונות הממשלתית, יעקב סער

קרטר, מושל ג'ורג'יה לא מוכר בזמנו, התחיל את דרכו לבית הלבן לקראת הבחירות הנשיאותיות ב-1976. הוא הביס את הנשיא המכהן דאז ג'רלד פורד, הודות לכך שהיה ה"איש מחוץ" לממסד בוושינגטון, בתקופה סוערת במיוחד, שכוללת בין השאר את מלחמת וייטנאם, משבר הנפט ופרשת "ווטרגייט" שהביאה לפרישתו של הנשיא ריצ'רד ניקסון ב-1974. קרטר כיהן כהונה אחת והובס על ידי המועמד הרפובליקני רונלד רייגן ב-1980.

ב־26 במרץ 1979, קרטר, ראש הממשלה מנחם בגין ונשיא מצרים אנואר סאדאת נפגשו במדשאת הבית הלבן בוושינגטון כדי לחתום על הסכם השלום הראשון בין ישראל למצרים — הסכם שהנשיא קרטר היה האדריכל שלו. קרטר נחשב למבקר גדול של מדיניות ישראל בסכסוך הישראלי-פלסטיני, ותומך בפתרון שתי המדינות.

קרטר ואשתו, רוזלין בת ה-95, ייסדו ב-1982 את מכון קרטר שתמך בבקידום דמוקרטיה, בריאות ציבורית וזכויות אדם. פעילותו למען הדמוקרטיה והשלום הגלובליים זיכו את הנשיא קרטר בפרס נובל לשלום ב-2002.

נכדו של קרטר, ג'ייסון, שעומד בראש דירקטוריון מכון קרטר, צייץ בשבת כי ביקר את סבו וסבתו ביום שישי. "הם נחים בבית בשלווה - וכמו תמיד, הבית שלהם מלא באהבה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully