וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ימי קרטר: "בגלל נתניהו - תהליך השלום מת"

נשיא ארה"ב לשעבר התראיין בתום ביקורו בירושלים וברמאללה, ואמר כי תפקידה של ארה"ב באזור הולך ודועך: "מקווה שהאיחוד האירופי ימלא תפקיד גובר בקידום זכויות הפלסטינים והשלום"

אבו מאזן מארח את הנשיא לשעבר ג'ימי קרטר – רמאללה, 2 במאי 2015. AP
ג'ימי קרטר ואבו מאזן ברמאללה, ביום שבת/AP

נשיא ארצות הברית לשעבר, ג'ימי קרטר, אומר כי תהליך השלום "מת" בגלל סרבנותו של ראש הממשלה נתניהו להכיר במדינה פלסטינית. בראיון שהעניק בירושלים אחרי שרה"מ סירב להיפגש עמו, אמר קרטר כי השפעתה של ארה"ב באזור דועכת, והוסיף: "אני מקווה ומאמין שחברות האיחוד האירופי ישחקו תפקיד גדול יותר בקידום זכויות הפלסטינים והשלום".

קרטר התראיין במשותף לעיתונים פייננשל טיימס ופרנקפורטר אלגמיינה צייטונג. כאשר נשאל אם ניתן להחיות את שיחות השלום בין ישראל לפלסטינים, אחרי שקרסו בשנה שעברה, השיב קרטר כי מדובר ב"נושא מת". לדבריו, "אין לכך סיכוי בזמן כהונתו של נתניהו, לדעתי".

קרטר ביקר ברמאללה ביום שבת ונפגש עם יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן. בהמלצת משרד החוץ, הן ראש הממשלה נתניהו והן הנשיא, ראובן ריבלין, סירבו להיפגש עמו. בפגישתו ברמאללה, קרא קרטר לאבו מאזן לערוך בחירות, שיביאו לסיום הפילוג בין הגדה המערבית לרצועת עזה. "אנחנו מקווים שמתישהו נראה בחירות ברחבי השטח הפלסטיני – במזרח ירושלים, בעזה ובגדה המערבית", אמר.

קרטר הגיע לישראל עם גרו הארלם ברונדטלנד, לשעבר ראש ממשלת נורווגיה, במסגרת סיור של קבוצת מנהיגים בדימוס. השניים ביקשו לבקר גם ברצועת עזה, אך כניסתם נמנעה, לדבריהם, מסיבות ביטחוניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully