וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנה למלחמה: יותר מ-15 אלף עולים עלו לישראל מאוקראינה מאז פרוץ הלחימה

עודכן לאחרונה: 19.2.2023 / 9:15

מנתונים שפרסמו משרד העלייה והקליטה והסוכנות היהודית במלאות שנה לפלישת רוסיה לאוקראינה, עולה שכרבע מהעולים הינם ילדים ונוער, וכי העיר המובילה בקליטת העולים הינה חיפה. "עלייה מסיבית כזו היא הזדמנות גדולה או משבר קטסטרופלי - חייבים להגדיל את תקציב הקליטה"

בווידאו: קבלת פנים לכ-100 יתומים ומאות עולים מאוקראינה/צילום: יותם רונן

יותר מ-15 אלף עולים עלו לישראל מאוקראינה מאז פרוץ המלחמה בשטחה - כך עולה מנתונים שפרסמו הבוקר (ראשון) משרד העלייה והקליטה והסוכנות היהודית. עוד פורסם כי העולים נקלטו ב-172 יישובים ברחבי המדינה, כשחיפה היא המובילה בהם, וכי כרבע מהם הינם ילדים ונוער מתחת לגיל 18. "מדובר באחד ממבצעי ההצלה הגדולים בהיסטוריה, הסוכנות היהודית עשתה את הבלתי יאומן למול משבר בקנה מידה עולמי", אמר יו"ר הסוכנות, האלוף במיל' דורון אלמוג.

על פי הנתונים, כ-24% מן העולים מאוקראינה הם מתחת לגיל 18 (17-0); כ-18% מהם הינם צעירים בני גיל 35-18; כ-19% בגילאי 36 עד 50; כ-18% מעולי אוקראינה הם בני 65-51 וכ-21% מהם הינם בני 66 ומעלה.

העולים מאוקראינה נקלטו ב-172 יישובים ברחבי הארץ. חיפה ממשיכה להוביל כעיר קולטת עלייה, ואליה הגיעו 1,764 עולים מאוקראינה. לאחריה - נתניה עם 1,066 עולים, בת ים עם 878 עולים, נהריה עם 802 עולים, אשקלון עם 773 עולים, ראשון לציון עם 739 עולים ואל אילת הדרימו 296 עולים.

פליטים מאוקראינה עורכים את ליל הסדר, 15 באפריל 2022. סיון שחור, ענבה, לעמ, לשכת העיתונות הממשלתית
יותר מ-15 אלף עלו ארצה בשנה החולפת. פליטים מאוקראינה עורכים את ליל הסדר, שנה שעבר/לשכת העיתונות הממשלתית, סיון שחור, ענבה, לעמ

העולים הגיעו ארצה בסיוע הסוכנות היהודית, שהקימה עם פרוץ הקרבות מרכזי חירום במדינות הגובלות באוקראינה בשיתוף עם הקרן לידידות, שבהם נקלטו הפליטים היהודים עד עלייתם לישראל. עם נחיתתם, הם נקלטו בבתי מלון ברחבי הארץ ששכר עבורם משרד העלייה והקליטה. כמו כן, יהודי התפוצות התגייסו למאמץ ההצלה והעלייה בהיקף של עשרות מיליוני דולרים.

לצד אכלוס העולים בבתי מלון ברחבי הארץ עם הגעתם, העניק משרד העלייה והקליטה מענק פליטים, שהינו מענק ייחודי המוענק לעולים המגיעים ממדינות עוינות או שבהן מתחוללת מלחמה. כך למשל, ליחיד הוענק מענק של 6,000 שקלים, לזוג 11,000 שקלים, ולמשפחה עם ילד ומעלה הוענק מענק על סך 15,000 שקלים. מענק זה ניתן לצד סיוע בסל קליטה המוענק לכל עולה זכאי.

עוד בוואלה!

ממשל ביידן קבע: רוסיה ביצעה "פשעים נגד האנושות"

לכתבה המלאה
מחנה פליטים בפשמישל, פולין, 28 בפברואר 2022. רויטרס
מחנה פליטים בפולין עם פרוץ המלחמה באוקראינה, שנה שעבר/רויטרס

"עלייה מסיבית כפי שקרתה בשנה האחרונה, שבמהלכה עלו 75 אלף עולים, היא הזדמנות גדולה או משבר קטסטרופלי", אמר שר העלייה והקליטה, אופיר סופר. "אם לא נגדיל את התקציב לקליטת העולים בצורה הטובה ביותר, זאת תהיה קטסטרופה", טען.

יו"ר הסוכנות היהודית דורון אלמוג מסר: "מדובר באחד ממבצעי ההצלה הגדולים בהיסטוריה. הסוכנות היהודית עשתה את הבלתי יאומן למול משבר בקנה מידה עולמי. המבצע להצלת חיים ועלייה לישראל, התאפשר הודות לשותפים שלנו; משרד העלייה והקליטה וממשלת ישראל, הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה, קרן היסוד והקרן לידידות. זהו מבצע שמגלם את 'כל ישראל ערבים זה בזה' בצורה מובהקת. הערבות ההדדית בעם היהודי היא מצפן מוסרי על פיו פעלנו לאורך ההיסטוריה, כך נמשיך ונפעל. בעת הזו, מוטלת עלינו האחריות להמשיך לקלוט את העולים בזרועות פתוחות ובאהבה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully