וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבלונים החשודים והמלחמה באירופה: בלינקן נפגש עם שר החוץ הסיני

עודכן לאחרונה: 19.2.2023 / 5:57

בפגישה בין שר החוץ האמריקני לעמיתו הסיני, שהתקיימה בשולי ועדת הביטחון של מינכן, הזהיר בלינקן מהפרת ריבונות ארצות הברית: "אסור שדבר כזה יקרה שוב". עוד התריע מפני סיוע של בייג'ינג לרוסיה: "יהיו לכך השלכות"

בווידאו: ירוט הבלון הסיני מעל האוקיינוס האטלנטי/רויטרס

שר החוץ האמריקני, אנתוני בלינקן, נועד הלילה (ראשון) עם עמיתו הסיני, וואנג יי, בשולי ועדת הביטחון של מינכן. זאת, לראשונה מאז תקרית הבלונים החשודים. בלינקן הבהיר לשר החוץ הסיני כי מדינתו רואה בתקרית הפרת ריבונות ואמר כי "אסור שאירוע כזה יחזור על עצמו".

מנגד, לפי הצהרת סין, הבהיר יי לבלינקן כי על ארה"ב לתקן את הנזק שגרמה ליחסים בין המדינות בעקבות ההאשמות שהטיחה בסין לפיהן מדובר בבלונים ששימשו למטרות ריגול.

במהלך הפגישה, הזהיר בלינקן את סין מסיוע לרוסיה או מאי קיום הסנקציות נגדה, ואמר כי למהלך כזה יהיו השלכות. זאת, לאחר שבתקופה האחרונה הגיע לידי המודיעין האמריקני מידע לפיו בייג'ינג מנסה לסייע למוסקבה מבלי להיתפס, כך לפי דיווח ב-CNN.

שרידי בלון הריגול הסיני נמשים מהים. US NAVY, אתר רשמי
"אסור שאירוע כזה יחזור על עצמו". שרידי הבלון הסיני שהופל/אתר רשמי, US NAVY

ביום חמישי הודה נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, כי שלושת הבלונים שהופלו על ידי מטוסי קרב אמריקניים לא שימשו לריגול, וככל הנראה נועדו למטרות אחרות. ביידן אמר כי הערכת קהילת המודיעין האמריקנית היא שהאובייקטים היו קשורים ככל הנראה לחברות פרטיות או למוסדות מחקר.

עם זאת, הבהיר ביידן כי הוא אינו מתנצל על הפלת הבלונים, וכי מדינתו הגנה על אתרים רגישים. "אם אובייקטים כלשהם יהוו איום על האמריקנים, נפיל גם אותם", הוסיף נשיא ארצות הברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully