וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן: "העצמים הבלתי מזוהים בשמי המדינה לא שימשו ככל הנראה למטרה עוינת"

עודכן לאחרונה: 16.2.2023 / 22:04

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן התייחס למקרי העצמים החוזרים במדינתו בשבועות האחרונים וטען כי לפי הערכת קהילת המודיעין האמריקנית ככל הנראה האובייקטים היו קשורים לחברות פרטיות או למוסדות מחקר. עם זאת הוסיף, "אני לא מתנצל על שהורדתי את הבלון הזה"

בווידאו: ירוט הבלון הסיני מעל האוקיינוס האטלנטי/רויטרס

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אמר היום (חמישי) כי נראה ששלושת העצמים הבלתי מזוהים שהופלו על ידי מטוסי קרב אמריקאים לאחרונה, לא שימשו לריגול אחר המדינה וככל הנראה היו קשורים למטרות אחרות. ביידן בנאומו, אמר כי הערכת קהילת המודיעין האמריקנית היא שהאובייקטים היו קשורים ככל הנראה לחברות פרטיות או למוסדות מחקר.

עם זאת, הוסיף הנשיא כי מדינתו פעלה מתוך שפע של זהירות בירי שלושת האובייקטים האוויריים, הצליחה להגן על אתרים רגישים מפני איסוף של הבלון הסיני וכי הוא אינו מתנצל על שהוריד את אותו הבלון. עוד הוא המשיך ואמר כי אם אובייקטים כלשהם יהוו איום על האמריקנים הוא יוריד גם אותם.

בלון ריגול סיני. רויטרס
האובייקטים היו קשורים ככל הנראה לחברות פרטיות או למוסדות מחקר. העצם שנחשד כבלון ריגול סיני/רויטרס

העצם הראשון התגלה לפני כשבועיים, אז הודיע הממשל האמריקני כי המדינה עקבה במשך כמה ימים אחר בלון סיני חשוד שאותר מעל מונטנה שבמערב ארצות הברית. בסוף אותו שבוע, באישורו של ביידן הוא הופל.

העצם השני, זוהה בשבת האחרונה, מטוסי קרב אמריקניים וקנדיים מסוג F-22 יירטו עצם בלתי מזוהה נוסף, שנכנס למרחב האווירי של קנדה מצפון. יום למחרת, יירט הצבא האמריקני עצם מעופף נוסף, השלישי, מעל המרחב האווירי של צפון אמריקה. העצם הבלתי מזוהה "בצורת מתומן עם חבלים שהיו קשורים אליו", עף בגובה רב והופל מעל ימת יורון במישיגן.

סין מצידה, טענה כבר מזיהוי העצם הראשון כי מדובר בעצמים למטרות "מטאורולוגיות אזרחיות ומדעיות אחרות", והביעה חרטה על כך שהבלון סטה למרחב האווירי של ארצות הברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully