וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקרית דיפלומטית חמורה: חברי משלחת ישראל גורשו מאולם ועידת האיחוד האפריקני

עודכן לאחרונה: 18.2.2023 / 23:06

התקרית התרחשה בזמן טקס הפתיחה של האירוע, במהלכו ניגשו אנשי הביטחון של הוועידה לחברי המשלחת הישראלית וביקשו מהם לצאת. בכיר במשרד החוץ אמר כי לחברי המשלחת נודע כי דרום אפריקה ואלג'יריה עומדות מאחורי המהלך

בווידאו: משלחת ישראל מגורשת מאולם ועידת האיחוד האפריקני באדיס אבבה/אתר "סדא-ניוז"

סמנכ"לית אפריקה במשרד החוץ שרון ברלי ושאר חברי המשלחת הישראלית גורשו הבוקר (שבת) מאולם ועידת האיחוד האפריקני באדיס אבבה בה השתתפה ישראל במעמד של משקיפה.

למה זה חשוב

  • מדובר באירוע חריג ביותר בכינוסים בינלאומיים ובתקרית דיפלומטית חמורה ביותר.

במוקד החדשות

  • במהלך טקס הפתיחה של האירוע אנשי הביטחון של הוועידה ניגשו לחברי המשלחת הישראלי וביקשו מהם לצאת מהאולם. בכיר במשרד החוץ אמר כי לחברי המשלחת נודע כי דרום אפריקה ואלג'יריה עומדות מאחורי המהלך.

עוד בוואלה!

ארה"ב: גינוי ההתנחלויות באו"ם לא יסייע לפתרון שתי המדינות

לכתבה המלאה

מה הם אומרים

  • דובר משרד החוץ ליאור חייט מסר בתגובה: "ישראל רואה בחומרה את התקרית בה הוצאה סמנכ"ל אפריקה, השגרירה שרון בר לי, מאולם האיחוד האפריקאי למרות מעמדה כמשקיפה בעלת אקרדיטציה ותגי כניסה. מצער לראות שהאיחוד האפריקאי נלקח כבן ערובה ע"י מספר קטן של מדינות קיצוניות כמו אלג'יר ודרום אפריקה המונעות משנאה ונשלטות ע"י איראן. אנחנו קוראים למדינות אפריקה לעמוד מול הפעולות הללו הפוגעות בארגון האיחוד האפריקאי עצמו וביבשת כולה".
  • מאוחר יותר נמסר ממשרד החוץ כי "הממונה בשגרירות דרום אפריקה בישראל יזומן השבוע לשיחת נזיפה עם מנכ"ל משרד החוץ, רונן לוי (מעוז). לניסיון לבטל את מעמד המשקיפה של ישראל אין כל בסיס בחוקי הארגון. בסבב שיחות שקיימו היום נציגי ישראל עם המדינית החברות בארגון האיחוד האפריקאי יש רוב ברור התומך במעמד המשקיפה של ישראל בארגון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully