וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגרירת ישראל בספרד הותקפה במהלך הרצאה במדריד על ידי פעילים פרו-פלסטינים

עודכן לאחרונה: 11.2.2023 / 15:04

בסרטון שהופץ ברשתות החברתיות בספרד נראית השגרירה רודיקה רדיאן-גורדון מפונה על ידי מאבטחים לחדר ביטחון בזמן שעשרות פעילים צובאים עליו, ואף אחד המאבטחים שולף את נשקו ומכוון אותו באיום לכיוונם. לאחר שהמפגינים פונו שבה השגרירה לאולם והמשיכה בהרצאתה

שגרירת ישראל רודיקה רדיאן-גורדון בספרד הותקפה על ידי פעילים פרו-פלסטינים במהלך הרצאה שנתנתה באוניברסיטה במדרדיד. מאבטח שולף נשק ומכוון לעבר המפגינים, 1 בפברואר 2023. מתוך טוויטר, צילום מסך
מאבטח שולף נשק במהלך ההתפרעות/צילום מסך, מתוך טוויטר

שגרירת ישראל בספרד רודיקה רדיאן-גורדון הותקפה ביום רביעי האחרון במהלך הרצאה באוניברסיטה במדריד על ידי כמה עשרות פעילים פרו-פלסטינים. בסרטון שהופץ אמש (שישי) ברשתות החברתיות בספרד נראה כיצד השגרירה מפונה לחדר ביטחון על ידי מאבטחים ישראלים ומקומיים בזמן שעשרות פעילים צובאים עליו, ואף אחד המאבטחים שולף את נשקו ומכוון אותו לכיוון המפגינים.

מקור במשרד החוץ ציין כי היה מדובר באירוע אלים וחמור ביותר. לדבריו, אחרי שהמשטרה המקומית שלחה כוחות למקום ופינתה את המפגינים חודשה ההרצאה של השגרירה.

לדבריו, באותו הערב התקשר שר החוץ אלי כהן לשגרירה במדריד לחזק את ידה בעמידתה מול המפגינים האנטי-ישראלים הקיצוניים וציין לטובה את העובדה שהיא חזרה והמשיכה את ההרצאה והאירוע נמשך למרות הניסיון המזעזע למנוע אותו באלימות.

צפו בתיעוד של התקרית:

שגרירות ישראל במדריד מסרה בתגובה: "אנו מזועזעים מהאלימות של המפגינים האנטי-ישראלים, שכוונה נגד שגרירת ישראל, בכנס באוניברסיטת קומפלוטנסה לציון 30 שנים לתהליך השלום של אוסלו. מודים לדיקנית על הובלה נחושה ואמיצה של שיח אקדמי פתוח ומאוזן. אנו לא מתייחסים לסוגיות בנושא ביטחון השגרירות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully