וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התשובה שתמיד רציתם לדעת: על מה הכלב שלכם חולם?

29.3.2023 / 0:02

שמעתם את הכלב שלכם נובח תוך כדי שינה, ראיתם את העיניים שלו זזות? הוא מתהפך? המומחים מגלים על מה הם חולמים. וגם: מה לא מומלץ לעשות כשאתם חושבים שלכלב שלכם יש סיוט

כלבים ישנים/יוטיוב

רוב בעלי הכלבים תהו מדי פעם על מה בעל החיים שלהם חולם, במיוחד כשהוא מסתובב תוך כדי שינה או משחרר נביחה תוך כדי החלום. למזלנו, מומחה מאוניברסיטת בריטיש קולומביה מצא את התשובה, כשהוא טוען שכל גזע של כלב חולם על משהו אחר.

על פי סטנלי קורן, פרופסור בכיר לפסיכולוגיה, לא רק שהכלבים חולמים, אלא שהם גם יכולים לשלוט על מה הם חולמים באותה צורה דומה, אם לא זהה לחלוטין, לדרך שבה בני האדם יכולים לעשות זאת. בדיילי מירור דווח שקורן טוען שכלבים בוחרים את הפעילות המתאימה לגזע שלהם ומכניסים אותה לתוך החלומות שלהם - כשלמשל דוברמנים ככל הנראה יחלמו על גירוש של סכנה, ומצד שני גולדן רטריברים יחפשו אחרי האוכל החלומי שלהם, או שיחלמו על התכרבלות עם הבעלים שלהם. כן. זה חמוד כמו שזה נשמע.

"מה שמצאנו הוא שכלבים חולמים על דברים כלבלביים", סיפר קורן. למשל כלבי פוינטר יחלמו על ציפורים, בעוד שדוברמנים יחלמו על רדיפה אחרי שודדים. נראה שדפוס החלומות אצל כלבים דומה מאוד לזה של בני אדם". במהלך המחקר שלו, הוא גילה שהגודל של הכלב קובע כמה הוא יחלום, כשכלבים קטנים יותר חולמים חלומות קצרים יותר, וכלבים גדולים חולמים לעיתים רחוקות יותר, אבל חלומות ארוכים יותר.

המחקר שלו מגובה על ידי דוקטור דרדייה בארט, פכיסולוגית התפתחותית וקלינית מבית הספר לרפואה שבהארוורד, שטוענת שכלבים חולמים על הפעילות היומיומית שלהם, בדיוק כמו בני אדם, כשזה אומר שיש סיכוי טוב שהם יחלמו על הבעלים שלהם.

עוד מחקרים על כלבים
מחקר מצא מהו גזע הכלבים החכם ביותר - וזה לא בורדר קולי

סריקות מוח חשפו מה כלבים באמת חושבים על בעליהם

בארט סיפרה למגזין פיפל: "בני אדם חולמים על הדברים שהם מתעניינים בהם ביום יום, בצורה יותר ויזואלית ופחות לוגית. אין סיבה שהחיות יהיו שונות. מאחר והם מחוברים מאוד לבעלים שלהם, מאוד יכול להיות שהכלב שלך חולם על הפרצוף שלך, הריח שלך, על איך לרצות או להרגיז אותך".

למרות שאין דרך לדעת בוודאות על מה הכלב חולם, דוקטור בארט אומרת שהוא כנראה חולם על ריצה כשהכפות שלו מתחילות לזוז או על תקשורת עם כלב או בן אדם כשהוא נובח מתוך שינה. היא אומרת שלרוב החיות יש מחזור שינה דומה לזה של בני האדם, כשהם עוברים בין שינה קלה, עמוקה לעמוקה מאוד. בזמן שינת ה-REM - שינה עם תנועת עיניים מהירה, החלומות מתרחשים אצל בני האדם, וככל הנראה זה גם השלב בה זה קורה עבור החיות. אצל בני האדם שלב ה-REM מתרחש 90 דקות לאחרי ההרדמות, ונמשך בין 5 ל-15 דקות, כשכל שלב נהיה ארוך יותר במהלך הלילה.

ככה תעזרו לחלומות של הכלבים

דוקטור בארט אומרת שבני האדם יכולים לשפר את החלומות של הכלבים שלהם על ידי חשיפתם לדברים שמחים, וליצור עבורם סביבה בטוחה כדי לנוח בלילה. אבל כשזה מגיע לסיוטים, מועדון הכלבים הלאומי האמריקני מציע לתת לכלבים להמשיך לישון, כי הם יתנהגו באגרסיביות כלפי מי שיעיר אותם.

"לא כל החלומות של בני האדם הם טובים, לכן אנחנו מניחים שגם לכלבים יש סיוטים. הם קשים לצפייה ולתחזית. זה לפעמים מפתה להעיר את הכלב כדי לנסות ולעצור את הסיוט, כמו שעושים עם ילדים, אבל יש כמה סיכונים הקשורים לסיוטים של כלבים שכדאי לחלוק עם המשפחה שלך. "אם אי פעם העירו אותך מחלום מפחיד, אתה בטח יודע שיכול לקחת לך דקה או שתיים כדי להיזכר איפה אתה ועם מי אתה נמצא. כמו אנשים מסוימים, גם כלבים יכולים להגיב באגרסיביות כלפי האדם שמעיר אותם. זה יכול להיות מסוכן, במיוחד לילדים. הדבר הטוב ביותר שאתה יכול לעשות עבור כלב שאתה חושב שיש לו חלום רע הוא לחכות שהוא יתעורר ולהיות שם כדי לנחם אותו."

4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully