וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוקרים גילו על מה כלבים חולמים וזה הולך לשמח אתכם

27.2.2016 / 7:28

יש מצב שהכלב שלך חולם עליך: חוקרים מצאו שלכלבים דפוסי שינה דומים לבני אדם והם חולמים על חוויות יום יומיות כמו טיולים ומרדף אחרי ציפורים

כלבים ישנים/יוטיוב

רוב בעלי הכלבים הבחינו פעם שחברם על ארבע נוהם, רועד או מכשכש בזנב בזמן שינה. חוקרים אישרו שהעוויתות האלה הן למעשה תוצאה של חלומות, ושהם דומים לאלו שאנחנו חולמים יותר מששיערנו. "זה לא אמור להפתיע, אחרי הכל אנחנו דומים מבחינה גנטית ב-95 אחוז", אמר ד"ר ניקולס דודמן, מומחה לפרמקולוגיה והתנהגות בעלי חיים. "המוח שלנו, הרפלקסים והזיכרון שלנו דומים".

זיהוי מצב בו אדם חולם נעשה על ידי תנועה מהירה של העיניים (REM), כלומר כאשר עינייו של אדם מתחילות לזוז בעוד הן עצומות. כעת פרסמו חוקרים שהדבר קיים גם אצל כלבים. "אפשר לזהות מתי כלב חולם די בקלות", סיפר ל"דיילי מייל" ד"ר סטנלי קורן, פרופסור לפסיכולוגיה באוניברסיטת קולומביה הבריטית בקנדה ומחבר הספר "האם כלבים חולמים? כל מה שהכלב שלך רוצה שתדע". בספר נטען כי "כלב בינוני ממוצע מתחיל לחלום 20 דקות לאחר שהוא נרדם. תוכלו לזהות שהעיניים שלו זזות מתחת לעפעפיים והנשימה שלו הופכת לאי סדירה".

באופן מפתיע, גודלו של הכלב משפיע על מספר החלומות שלו וכמה ארוכים הם יהיו. כך למשל כלבים קטנים כמו צ'יוואווה יחלמו הרבה חלומות קצרים לעומת כלבים גדולים כמו דני ענק או רועה גרמני שיחלמו מעט חלומות אבל ארוכים. גם הגיל של הכלב קובע כמה הוא חולם. "גורים חולמים הרבה יותר מכלבים מבוגרים, כנראה כי יש להם הרבה חוויות חדשות לעבד במוח", סיפר ד"ר קורן.

כלב ישן. GettyImages
גודל הכלב משפיע על החלום שלו./GettyImages

כדי לגלות על מה הכלבים חולמים בלילה, החוקרים "כיבו" מנגנון במוח שלהם שמונע מהשרירים לזוז בזמן השינה. כך הם יכלו לזהות על מה הכלבים חולמים - כי הם פעלו על פי החלום. "אנשים חולמים לרוב על חיי היום יום שלהם וכך גם כלבים. הם חולמים על דברים "כלביים" שעשו במהלך היום כמו לרדוף אחרי ציפורים או לנבוח על השליח", הסביר ד"ר קורן.

מחקרים נוספים נעשו על יונקים אחרים, כדי להבין אם רק כלבים חולמים או שמדובר בתופעה רחבה יותר. "יש לנו סיבה לחשוב שרוב היונקים חולמים. חתולים חולמים וסוסים חולמים, אבל מה שקורה להם בחלום תלוי בזן שלהם", הסביר ד"ר קורן.

עוד בנושא:

הכלבה עשתה קקי באמצע תערוכת כלבים

הדבר הכי חמוד שתראו היום: כבשה שחושבת שהיא כלב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully