וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האנטישמיות המתפשטת: צעיר הואשם בירי ביהודים בלוס אנג'לס

עודכן לאחרונה: 18.2.2023 / 5:38

בן ה-29 הודה במעשיו וסיפר שאיתר את האזור בחיפוש אחר מעדנייה כשרה שם זיהה את השניים כיהודים לפי לבושם. בכתב האישום עלה כי לא הייתה זו הפעם הראשונה בה הצעיר התבטא באנטישמיות וכי עוד בעבר נהג לשלוח לסטודנטים שלמדו עימו רפואת שיניים מיילים גרפיים אנטי יהודיים

צעיר הואשם בירי ביהודים בירי בלוס אנג'לס על רקע אנטישמי. התובע הפדרלי מרטין אסטרדה וראש עיריית לוס אנג'לס קארן באס. 18 בפברואר 2023/רויטרס

ג'יימי טראן, צעיר אמריקני בן 29, הואשם היום (שבת) בירי על שני יהודים-אמריקנים מחוץ לבית כנסת בשכונת פיקו רוברטסון בלוס אנג'לס בשני מקרים שונים ברביעי ושלשום. הוא נעצר ביום חמישי האחרון בקתדרל סיטי, כמאה מייל מזרחית לעיר, לאחר שעד דיווח על שימוש נוסף בנשק. שני היהודים שנורו, נפצעו האחד בגבו והשני בזרועו ולא נשקפה סכנה לחייהם.

לפי כתב האישום, טראן הודה במעשה, ואמר כי ירה בשני הגברים אותם זיהה כיהודים לפי לבושם. עוד בכתב האישום, עלה כי בכדי למצוא שכונה יהודית, איתר טראן מיקומים של עסקים המוכרים מאכלים כשרים. כמו כן, לא הייתה זו הפעם הראשונה בה טראן זוהה עם אנטישמיות, ולצעיר היסטוריה ארוכה של אמירות אנטי יהודיות ואף שליחת מיילים גרפיים אנטישמיים לסטודנטים שלמדו עימו בבית הספר לרפואת שיניים בעבר.

המקרה הראשון אירע ביום רביעי האחרון, בזמן שהפצוע, גבר בשנות ה-40 לחייו, נפגע בגבו מהירי בזמן שהלך למכוניתו. המקרה השני היה יום לאחר מכן, במרחק של שני רחובות מהזירה הראשונה, אז גבר נוסף נורה בידו כשהיה בדרך לביתו. "ביומיים האחרונים הקהילה היהודית בעיר הייתה במתח, והיא ממשיכה להיות במתח למרות שהחשוד נעצר", אמרה אריאלה לואושטיין המנהלת האזורית של הליגה נגד השמצה. "כל פעם שהקהילה הופכת למטרה בגלל אופיה היהודי זה מפחיד".

צעיר הואשם בירי ביהודים בירי בלוס אנג'לס על רקע אנטישמי. ועידת חדשות עם התובע הפדרלי מרטין אסטרדה ועם ראש עיריית לוס אנג'לס קארן באס. 18 בפברואר 2023. רויטרס
"הקהילה היהודית שלנו הייתה מאוימת והטרור הזה חולק בכל רחבי העיר". ועידת החדשות בלוס אנג'לס/רויטרס

"השבוע, קהילת פיקו רוברטסון שבה גדלתי אוימה", אמרה ראש עיריית לוס אנג'לס, קארן באס, במסיבת עיתונאים ביום שישי. "הקהילה היהודית שלנו הייתה מאוימת והטרור הזה חולק בכל רחבי לוס אנג'לס". משטרת לוס אנג'לס אמרה שהיא הגבירה את הסיורים בשכונות יהודיות ותמשיך לשמור על נוכחות מוגברת בימים הקרובים.

פיקו רוברטסון היא שכונה במערב לוס אנג'לס שיש בה אוכלוסייה יהודית גדולה בה מעדניות כשרות, בתי כנסת קטנים וכמה בתי ספר יהודיים פרטיים. באזור לוס אנג'לס מתגוררת הקהילה היהודית השנייה בגודלה בארצות הברית, אחרי אזור ניו יורק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully