וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה שקצר חשמלי יכול לעשות: 120 טיסות שובשו בשדה התעופה בניו יורק

עודכן לאחרונה: 18.2.2023 / 1:46

עקב הפסקת חשמל נאלץ שדה התעופה בניו יורק, הידוע כאחד העמוסים בעולם, להשבית את אחד הטרמינלים שמפעיל. 39 טיסות בוטלו בעוד טיסות רבות אחרות, בהן טיסה מניו זילנד, נאלצו לשנות את מסלולן. שדה התעופה מסר כי אמנם הטרמינל ישוב היום לפעילות - אך מוגבלת

שדה התעופה בניו יורק, JFK. 17 בפברואר 2023. רויטרס
"צופים תחילת פעילות מוגבלת בטרמינל 1 בשבת". שדה התעופה בניו יורק/רויטרס

טרמינל 1 בנמל התעופה הבינלאומי ג'ון פ. קנדי (JFK) בניו יורק נותר אתמול (שישי) סגור עקב הפסקת חשמל. היום, הוא עתיד להיפתח מחדש בפעילות מוגבלת. "בהתאם להשלמת התיקונים והבדיקות, אנו צופים תחילת פעילות מוגבלת בטרמינל 1 בשבת", מסרה רשות הנמלים של ניו יורק וניו ג'רזי.

ההפסקה, ששיבשה טיסות נכנסות ויוצאות באחד משדות התעופה העמוסים בעולם, החלה במהלך הלילה שבין חמישי לשישי, עקב כשל בלוח חשמל שגרם לשריפה קטנה ומבודדת בו שכובתה מיד. ההשלכות באו לידי ביטוי ביום שישי החל מהשעה 13:30 - 120 טיסות נכנסות ויוצאות עוכבו או בוטלו בשדה התעופה. מחציתם היו טיסות בינלאומיות.

דיוטי פרי בשדה התעופה JFK. ShutterStock
מתוך 64 הנחיתות וההמראות המתוכננות של טרמינל 1 אתמול, 39 בוטלו. שדה התעופה בניו יורד/ShutterStock

טרמינל 1 מייצג 5% מכלל טיסות הנוסעים הסדירות של השדה, ומתוך 64 הנחיתות וההמראות המתוכננות של טרמינל 1 אתמול, 39 בוטלו, נמסר מרשות שדה התעופה. בין הטיסות המשובשות, הפסקת החשמל אף אילצה מטוס של אייר ניו זילנד לכיוון ניו יורק, טיסה של כ-16 שעות - לשוב בחזרה ליעד המוצא, אוקלנד, על אף שכבר היה כשמונה שעות לתוך הטיסה. חברת אייר ניו זילנד מסרה כי "הסטה לנמל אחר בארה"ב הייתה פירושה שהמטוס יישאר על הקרקע למשך מספר ימים, וישפיע על מספר שירותים ולקוחות מתוכננים אחרים".

שדה התעופה מסר כי נעשות פעולות להכלת הטיסות המושפעות בארבעה מטרמינלים אחרים בנמל התעופה, וכן קראו לנוסעים לבדוק לגבי שינויים בטיסתם מול חברת התעופה. מנהל התעופה הפדרלי סירב להגיב על השיבוש בנסיעות האוויריות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully