וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת החשמל תפעל להגדלת תמיכתה במשפחות מעוטות יכולת

עודכן לאחרונה: 16.2.2023 / 16:24

בדיון בוועדת הקרן לאזרחי ישראל נקבע שחברת החשמל תפעל להגדלת הקרן התומכת בחייבים לה מ-15 מיליון שקלים ל-50 מיליון שקלים. נציגי החברה ציינו שההגדלה תתקיים בין אם במעורבות קרנות פילנתרופיות ובין אם באמצעות תקציב מהמדינה. ח"כ ביטון: "חשמל - מוצר צריכה בסיסי"

חברת החשמל תפעל להגדלת הקרן התומכת במשפחות מעוטות יכולת מ-15 מיליון שקלים ל-50 מיליון שקלים - כך הוחלט אתמול (רביעי) בדיון בוועדת הקרן לאזרחי ישראל. זאת, לאחר דרישת חבר הכנסת מיכאל ביטון (המחנה הממלכתי) ובהסכמתם של מנכ"ל חברת החשמל מאיר שפיגלר ויושבת ראש הוועדה חברת הכנסת לימור סון הר מלך (עוצמה יהודית).

בתום הדיון, סוכם כי חברת החשמל תפעל להגדלת הקרן לחייבים לה, בין אם במעורבות קרנות פילנתרופיות ובין אם באמצעות תקציב מהמדינה.

הקרן של חברת החשמל נועדה לעזור למשפחות מעוטות יכולת בחשבון החשמל. בשנה החולפת הצליחה לעזור למאות משפחות בניכוי החשבון, על סמך המלצה של הרשויות המקומיות. היוזמה של הוועדה מטעם המדינה תכפיל את גובה הקרן פי 1.5.

ארובות תחנת כוח חדרה. ראובן קסטרו
תכפיל את גובה הקרן פי 1.5 ותעזור למשפחות רבות. תחנת הכוח "אורות רבין"/ראובן קסטרו

ח"כ ביטון קבע בוועדה, "חברה שמגלגלת 26 מיליארד שקלים בשנה יכולה להרשות לעצמה להקדיש 50 מיליון שקלים למען אנשים קשיי יום", והגדיר את החשמל כ"מוצר צריכה בסיסי שלא ניתן לקיים חיים בכבוד בלעדיו". זאת ועוד, הזכיר כי הגיש שתי הצעות חוק בנושא: "האחת להפחתת מחיר החשמל לאזרחים ותיקים והשניה למניעת ניתוקי חשמל והארכת התהליך שמאפשר ניתוקים במקרים קיצוניים בלבד ולאחר תהליך ארוך", פירט.

מחברת החשמל נמסר: "במהלך שנת 2021 דירקטוריון חברת החשמל אישר את הקמת קרן הסיוע 'קרן אור', בהיקף של 15 מיליון שקלים, לטובת ביטול חובות חשמל על בסיס הומניטרי ומצוקה כלכלית. הקרן ממומנת מתקציב חברת החשמל ובימים אלה נבחן שיתוף פעולה עם גוף נוסף שיכפיל את התקציב כך שהיא תעמוד על סך 30 מיליון שקלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully