וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרפורמה בהסדרי הרפואה: 4 בתי חולים לבחירה בכל פנייה

עודכן לאחרונה: 15.2.2023 / 22:08

במשרד הבריאות גיבשו מתווה שינגיש את מרכזי העל הרפואיים לפריפריה, ויאפשר פנייה מחוץ לאזור המגורים. טופס ההפניה יהיה שקוף ויפרט את אפשרויות שונות לקבלת טיפול. בארבעה תחומים ניתן יהיה לפנות לכל בית חולים: אשפוז נפשי, ניתוחי ילדים, נוירוכירורגיה וטיפולי הפריה

בווידאו: בר סימן טוב חזר לתפקיד מנכ"ל משרד הבריאות/מערכצ וואלה!

משרד הבריאות פרסם אמש (שלישי) את הרפורמה המוצעת בהסדרי הבחירה בין בתי החולים למטופלים הזקוקים לשירותי רפואה. כיום מופנים מטופלים לבתי החולים הקרובים לאזור מגוריהם, ואפשרות הבחירה שלהם מוגבלת. במקרים חריגים אין לבית חולים הסכם עם קופת חולים ספציפית, כמו במקרה של בית החולים שיבא וקופת חולים מכבי, ואז מופנים מטופלים לבית החולים בילינסון.

כתוצאה מכך, מטופלים המתגוררים בפריפריה זוכים לטיפול פחות טוב, בגלל שהם רחוקים ממרכזי העל הרפואיים. הרפורמה המוצעת מבקשת להרחיב את אפשרויות הבחירה ואת התחרות.

הרפורמה המתגבשת תאפשר לכל מטופל לבחור בין ארבעה בתי חולים לפחות בכל פנייה, ששניים מהם מרכזי על. על שניים מתוך הארבעה להיות קרובים גיאוגרפית לפונה. אלמנט נוסף יהפוך את טופס ההפניה של קופת החולים, טופס 17, לשקוף - ויפורטו בו כלל המוסדות הרפואיים שהוא זכאי לפנות אליהם.

בית חולים בילינסון בפתח תקווה, 4 באוקטובר 2020. יוסי אלוני, פלאש 90
מקבל את מבוטחי מכבי שלא יכולים להגיע לבית החולים שיבא. מיון בית החולים בילינסון/פלאש 90, יוסי אלוני

ארבעה תחומים יוחרגו מהסדרי הבחירה, וביחס אליהם תהיה למבוטחים אפשרות לפנות לכל בית חולים ציבורי כללי. תחומים אלה הם שירותי אשפוז בבריאות הנפש, ניתוחי ילדים, נוירוכירורגיה וטיפולי הפריה חוץ גופית.

במשרד הבריאות אומרים שהמהלך אמור להביא לשיפור השירות והנגישות אליו, ולצמצום אי השוויון, במקביל לעידוד תחרות על איכות. מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב אמר כי "משרד הבריאות פועל כל העת לצמצום פערי בריאות במדינה, תוך התייחסות לסיבות הגורמות לכך. זאת במטרה שכל אחד יוכל לממש את מלוא זכויותיו, ולקבל את השירות המתאים ואת הטיפול הנדרש לו במערכת הבריאות".

עוד בוואלה!

משרד הבריאות: ירידה של 22% בשיעורי האשפוז בעשור האחרון

לכתבה המלאה
משה בר סימן טוב, מנכ"ל משרד הבריאות בטקס חילופי מנכ"לים, 12 בינואר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
"צדק, שוויון ועזרה הדדית". מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב/פלאש 90, יונתן זינדל

המנכ"ל אמר עוד כי "תיקון התקנות נועד על מנת שההסדרים שנקבעים יעמדו בעקרונות החוק: צדק, שוויון ועזרה הדדית, תוך שהשירותים הרפואיים יסופקו בהתאם לשיקול דעת רפואי באיכות, בזמן ובמרחק סבירים". לדברי בר סימן טוב: "זיהינו כי אחת הסיבות לפנייה למערכת הבריאות הפרטית, היא יכולת הבחירה המצומצמת היכן לקבל שירות רפואי במערכת הבריאות הציבורית".

במשרד הבריאות אומרים כי ההצעה גובשה אחרי עבודת מטה שארכה כמה חודשים, ובחנה רפורמות אפשריות שונות להסדרי הבחירה בבתי החולים. בעבודת המטה נלקחו בחשבון תגובות של הציבור, של קופות החולים, של בתי החולים הציבוריים, הפרטיים והממשלתיים ושל עמותות שונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully