וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גובר החשש שהאיראנים מנצלים את רעידת האדמה בסוריה להבריח שיירות נשק

עודכן לאחרונה: 14.2.2023 / 12:51

ישראל עשויה לתקוף שיירות של משאיות איראניות שנושאות אמצעי לחימה במסווה של ציוד הומניטרי לנפגעי הרעידה. בצה"ל אומרים שמדובר באתגר מודיעי ומבצעי מורכב יותר מאשר בשגרה, בגלל הלגיטימיות שניתנה לאיראנים להרחיב את היקף השיירות העוברות דרך עיראק לסוריה

בווידאו:הרמטכ"ל כוכבי: ישראל אחראית לתקיפת שיירת נשק בגבול סוריה-עיראק/מערכת וואלה!

גורמי ביטחון מתריעים כי מתגבר החשש שהאיראנים מנצלים את רעידת האדמה בסוריה, כדי להבריח שיירות נשק במסווה של סיוע המוניטארי לאזרחים שנותרו חסרי קורת גג. גורמים בצה"ל טוענים כי מדובר באתגר מודיעיני ומבצעי מורכב הרבה יותר מאשר בשגרה, מאחר שהאיראנים טענו עוד לפני רעידת האדמה יותר מפעם אחת שישראל תוקפת שיירות הומניטאריות, שנועדו להעניק מזון לעם הסורי.

כעת, לדברי אותם גורמים, ניתנה להם לגיטימיות להרחיב את היקף שיירות המשאיות שעושות דרכן מאיראן, דרך עיראק לסוריה יותר מאשר בעבר. הגורמים, אישרו כי בשבוע האחרון עברו משאיות בנתיבי התעבורה הללו, אך סרבו להתייחס מעבר לכך לשאלה מה נשאו אותן משאיות.

תקיפת שיירת משאיות בגבול סוריה-עיראק
29.1.23. טוויטר, אתר רשמי
תקיפה של שיירת משאיות בגבול סוריה-עיראק, 29 בינואר 2023/אתר רשמי, טוויטר
זירת התקיפה בשמי חומס, סוריה 13 בנובמבר 2022. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, אתר רשמי
תקיפה בשמי חומס, נובמבר 2022/אתר רשמי, שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

באמצע דצמבר 2022, הרמטכ"ל אביב כוכבי, בנאום בכנס לזכרו של הרמטכ"ל לשעבר אמנון ליפקין שחק, נטל אחריות על תקיפת שיירת נשק שיוחסה לישראל בגבול סוריה-עיראק. "יכולנו לא לדעת לפני מספר שבועות על השיירה הסורית שעוברת מעיראק לסוריה, שמתוך 25 משאיות - משאית מספר 8 היא המשאית עם האמל"ח. לשם צריך לשלוח את הטייסים לתקוף, לפגוע ולחזור", אמר כוכבי.

בתקיפה שאליה התייחס כוכבי הופצצו כלי רכב בשיירה, ולפחות 14 איש נהרגו - רובם לוחמים בשורות המיליציות הפרו-איראניות, כך לפי דיווחים בכלי תקשורת ערביים. לאחר התקיפה גורמים צבאיים בישראל סיפרו ששיירת המשאיות שהותקפה בגבול עיראק-סוריה לא הובילה רק דלק, אלא גם כלי נשק ותחמושת. זאת, בניגוד לטענת המשטר בטהראן בדבר משלוח הומניטארי.

יצוין כי בשבוע שעבר הציעה ממשלת ישראל להגיש סיוע הומניטארי בתיווך רוסי לעם הסורי, בעקבות רעידות האדמה והדיווח על אלפי הרוגים, אך המשטר הסורי סרב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully