וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל כוכבי חושף: ישראל אחראית לתקיפת שיירת נשק בגבול סוריה-עיראק

עודכן לאחרונה: 14.12.2022 / 11:45

בנאום בכנס לזכרו של הרמטכ"ל לשעבר ליפקין שחק כוכבי חשף כי ישראל הייתה זו שתקפה את "משאית מספר 8 עם האמל"ח" בשיירה לפני כחודש ואמר: "לשם צריך לשלוח את הטייסים לתקוף, לפגוע ולחזור". עוד הוא אמר כי צה"ל שיבש את החזון האיראני למאות טילים בסוריה ולבנון

בווידאו:הרמטכ"ל כוכבי: ישראל אחראית לתקיפת שיירת נשק בגבול סוריה-עיראק/מערכת וואלה!

הרמטכ"ל אביב כוכבי נטל היום (רביעי) אחריות על תקיפת שיירת נשק שיוחסה לישראל לפני כחודש בגבול סוריה-עיראק. "יכולנו לא לדעת לפני מספר שבועות על השיירה הסורית שעוברת מעיראק לסוריה, שמתוך 25 משאיות - משאית מספר 8 היא המשאית עם האמל"ח. לשם צריך לשלוח את הטייסים לתקוף, לפגוע ולחזור", אמר כוכבי בנאום שנשא בכנס לזכרו של הרמטכ"ל לשעבר אמנון ליפקין שחק.

בתקיפה אליה התייחס כוכבי הופצצו כלי רכב בשיירה ולפחות 14 איש נהרגו כשרובם לוחמים בשורות המיליציות הפרו-איראניות, כך לפי דיווחים בכלי תקשורת ערביים. לאחר התקיפה גורמים צבאיים בישראל סיפרו ששיירת המשאיות שהותקפה בגבול עיראק-סוריה לא הובילה רק דלק, אלא גם כלי נשק ותחמושת. זאת, בניגוד לטענת המשטר בטהראן.

בסקירה שערך על כלל הגזרות המבצעיות עמן מתמודד צה"ל בעת האחרונה אמר כוכבי כי הצבא הצליח לשבש את החזון האיראני למאות טילים בסוריה ולבנון, וכי במהלך השנה נמנעו 400 פיגועים בגדה. "כתוצאה מפעילות ארוכת שנים החזון האיראני שובש. חזון שהיה אמור לכלול מאות טילי קרקע-קרקע ואוויר בסוריה, כוחות מיליציה וכוח חיזבאללה בדרום רמת הגולן", ציין הרמטכ"ל.

זירת התקיפה בשמי חומס, סוריה 13 בנובמבר 2022. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, אתר רשמי
זירת תקיפה בשמי חומס/אתר רשמי, שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

התקיפה האחרונה בסוריה שיוחסה לישראל הייתה לפני שלושה שבועות ובמהלכה נהרגו ארבעה אנשי צבא במרכז המדינה. על פי הודעת הרשויות, מערכות ההגנה האוויריות הופעלו. עוד דווח כי קולות הפיצוצים נשמעו בלטקיה, חמאה וחומס במערב המדינה.

עוד בוואלה!

דיווחים: כלי רכב של מיליציה שיעית הותקפו בגבול סוריה-עיראק

לכתבה המלאה
הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי, 3 בספטמבר 2021. ראובן קסטרו
כוכבי/ראובן קסטרו

כמה ימים לפני זה בוצעה תקיפה נוספת שיוחסה לישראל, אז עדכנו כלי התקשורת הממלכתיים כי מערכות ההגנה האווירית הופעלו. לפי הדיווחים, התקיפה התרחשה באזור נמל התעופה הצבאי "שעיראת", שנמצא בדרום-מזרח חומס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully