וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בלבנון: ישראל תקפה מכליות דלק בגבול עיראק - לסוריה, 14 נהרגו

עודכן לאחרונה: 9.11.2022 / 12:58

רשת המזוהה עם חיזבאללה דיווחה שישראל תקפה באמצעות מל"טים שיירה של משאיות שהיו בדרכן לסוריה. לדברי ארגון זכויות האדם במדינה 14 בני אדם נהרגו, רובם לוחמי מיליציות פרו-איראניות. התקיפה האחרונה בסוריה שיוחסה לישראל הייתה לפני כשבועיים, אז נשמעו פיצוצים בדמשק

בווידאו: וידאו של השיירה ( ככל הנראה) בצד העיראקי של מעבר אלבוכמאל לפני שהותקפה. בעיגול אדום משאית קונטיינר חריגה/מכון עלמא

הארגון הסורי לזכויות האדם דיווח הבוקר (רביעי) כי לפחות 14 איש נהרגו בתקיפה אווירית שביצעה ישראל בגבול סוריה - עיראק, רובם לוחמים בשורות המיליציות הפרו-איראניות. לפי רשת "אל-מיאדין", המזוהה עם חיזבאללה, ישראל תקפה אווירית באמצעות מל"טים שיירה של מכליות דלק שעשתה את דרכה לסוריה. לפי דיווח הארגון המזוהה עם האופוזיציה הסורית ויושב בבריטניה, פרט לדלק, הובילה השיירה גם נשק.

טל בארי, ראש מחלקת המחקר של מרכז עלמא המתמחה בזירה הצפונית, התייחס לתקיפה האווירית והסביר, "במהלך הלילה בוצעה תקיפה אוירית על שיירת משאיות, ברובן מכליות דלק. התקיפה בוצעה באזור מעבר הגבול בין עיראק -אלקאאים - לבין סוריה - אלבוכמאל, אזור מעבר המשמש כנתיב מרכזי של המסדרון האיראני לסוריה ולבנון". עוד הוא הרחיב ואמר, "העברת הנשק במסדרון האיראני נעשית כיום תחת מסווה אזרחי, כמו מטען אזרחי של מבנים טרומיים, משאיות דלק ושל מטען הומניטרי כמו מזון. בדרך כלל, לא כל המשאיות בשיירה האזרחית נושאות את מטען הנשק , אלא רק מספר משאיות המשתלבות בשיירה המשמשת להן כהסוואה. עגלת מכלית דלק של משאית ועגלת מכולה, מתאימות מאוד להובלת נשק ארוך (טילים) והסוואתו בתוכן".

תקיפה בגבול סוריה-עיראק המיוחסת לישראל. 9 בנובמבר 2022. טויטר, צילום מסך
לפחות 14 איש נהרגו בתקיפה. תיעוד מהגבול/צילום מסך, טויטר
תצלום אוירי של מעבר אלבוכמאל. מכון עלמא, אתר רשמי
תצלום אוירי של מעבר אלבוכמאל/אתר רשמי, מכון עלמא
תקיפה בגבול סוריה-עיראק המיוחסת לישראל. 9 בנובמבר 2022. טויטר, צילום מסך
פרט לדלק, הובילה השיירה גם נשק. תיעוד מהגבול/צילום מסך, טויטר

התקיפה האחרונה בסוריה שיוחסה לישראל התרחשה לפני כשבועיים, אז דיווחה סוכנות הידיעות הרשמית של סוריה כי נשמעו פיצוצים מעל דמשק. על פי ההודעה, מערכות ההגנה האווירית יירטו "את רוב הטילים" בסביבת הבירה. בדיווח של סוכנות הידיעות נאמר כי נגרם נזק לציוד. מקור צבאי אמר לסוכנות כי "קרוב לשעה 00:30, האויב הישראלי ביצע תקיפת טילים מכיוון השטחים הפלסטיניים הכבושים, בכוונה לפגוע בכמה עמדות בסביבות דמשק".

באותו השבוע האשימה סוריה את ישראל בתקיפה לאור יום. עדי ראייה דיווחו על פיצוצים שנשמעו בשמי הבירה, שאינה מורגלת לתקיפות ישראליות בצהריים. לפי התקשורת הרשמית, מערכות ההגנה האווירית "יירטו כמה טילים" וחייל אחד נפצע. עוד דווח שנגרם נזק בעקבות התקיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully