וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: גורמי צבא ישראלים אמרו שהשיירה שהותקפה בגבול עיראק-סוריה הובילה גם נשק

עודכן לאחרונה: 12.11.2022 / 20:04

לפי ידיעה שפורסמה בא-שארק אל-אווסט, הגורמים הישראלים אמרו שהשיירה האיראנית לא הובילה רק דלק, בניגוד לטענות של טהראן. עוד טענו הגורמים שנשיא סוריה בשאר אל אסד ביקש מאיראן להפסיק להעביר נשק דרך מדינתו, בגלל הנזק שגורמות התקפות ישראל לתשתיות צבאיות סוריות

בווידאו: וידאו של השיירה ( ככל הנראה) בצד העיראקי של מעבר אלבוכמאל לפני שהותקפה. בעיגול אדום משאית קונטיינר חריגה/מכון עלמא

העיתון א-שרק אל-אווסט דיווח אתמול (שישי) כי גורמים צבאיים בישראל סיפרו ששיירת המשאיות שהותקפה בגבול עיראק-סוריה לא הובילה רק דלק, אלא גם כלי נשק ותחמושת. זאת, בניגוד לטענת המשטר בטהראן. לדברי הגורמים, איראן חזרה להוביל נשק דרך היבשה, לאחר שספגה אבדות בתקיפות שדות התעופה בסוריה, וכעת היא ניסתה להעביר את הציוד במשאיות אזרחיות.

לטענת הגורמים הישראליים, נשיא סוריה, בשאר אל אסד, ביקש מהמשטר בטהראן להפסיק את העברת הנשק דרך מדינתו, משום שההתקפות הישראליות גורמות נזק לתשתיות הצבא הסורי. עוד אמרו הגורמים הישראלים כי איראן לא חדלה משינוע הנשק בניסיון להעביר ראשי נפץ לשלוחותיה בסוריה ובלבנון.

שובל אש במסגרת תקיפה שמיוחסת לישראל בשמי דמשק, סוריה 24 באוקטבור 2022. רשתות חברתיות, אתר רשמי
תקיפה המיוחסת לישראל בסוריה, 24 באוקטובר 2022/אתר רשמי, רשתות חברתיות

מוקדם יותר השבוע דיווח הארגון הסורי לזכויות האדם כי לפחות 14 איש נהרגו בתקיפה אווירית שביצעה ישראל בגבול סוריה-עיראק, רובם לוחמים בשורות המיליציות הפרו-איראניות. לפי רשת אל-מיאדין, המזוהה עם חיזבאללה, ישראל תקפה אווירית באמצעות מל"טים שיירה של מכליות דלק שעשתה את דרכה לסוריה. לפי דיווח הארגון המזוהה עם האופוזיציה הסורית ויושב בבריטניה, פרט לדלק, הובילה השיירה גם נשק.

טל בארי, ראש מחלקת המחקר של מרכז עלמא המתמחה בזירה הצפונית, התייחס לתקיפה האווירית והסביר, "במהלך הלילה בוצעה תקיפה אוירית על שיירת משאיות, ברובן מכליות דלק. התקיפה בוצעה באזור מעבר הגבול בין עיראק -אלקאאים - לבין סוריה - אלבוכמאל, אזור מעבר המשמש כנתיב מרכזי של המסדרון האיראני לסוריה ולבנון". עוד הוא הרחיב ואמר, "העברת הנשק במסדרון האיראני נעשית כיום תחת מסווה אזרחי, כמו מטען אזרחי של מבנים טרומיים, משאיות דלק ושל מטען הומניטרי כמו מזון. בדרך כלל, לא כל המשאיות בשיירה האזרחית נושאות את מטען הנשק , אלא רק מספר משאיות המשתלבות בשיירה המשמשת להן כהסוואה. עגלת מכלית דלק של משאית ועגלת מכולה, מתאימות מאוד להובלת נשק ארוך (טילים) והסוואתו בתוכן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully