וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל חושף: בינה מלאכותית שימשה לחשיפת מפקדי חוליות חמאס בשומר החומות

עודכן לאחרונה: 13.2.2023 / 17:10

לדברי מפקד מרכז הבינה המלאכותית ב-8200, כלי ה-AI מגבירים משמעותית את היכולת של צה"ל לסכל פיגועים ולאתר אנשים המוגדרים כמסוכנים. אגף המודיעין הצליח במבצע בעזה ב-2021 לייצר 200 מטרות חדשות לתקיפה בעזרת מערכות AI. הצצה למהפכת הבינה המלאכותית בצה"ל

בווידאו: תיעוד תקיפת מנהרה התקפית ובתוכה פעילי נוח'יבה במהלך מבצע שומר החומות/צילום: דו"צ

"כלי הדאטה סיינס וה-AI שבהם אנו משתמשים, מגבירים משמעותית את היכולת שלנו לסכל פיגועי טרור", אמר היום אל"מ יואב, מפקד מרכז הבינה המלאכותית, 8200, בכנס שבוע ה-AI באוניברסיטת תל אביב. "אחד הכלים המשמעותיים שבנינו ומפעילים כיום, היא מערכת שיודעת למצוא אנשים 'מסוכנים' על בסיס רשימת אנשים מוכרים שהוזנה למערכת. את התהליך הזה עושה המערכת בשניות, מה שבעבר היה לוקח למאות חוקרים מספר שבועות לעשות".

אל"מ יואב חשף לראשונה כי "במבצע 'שומר החומות' הצלחנו לזהות באמצעות המערכת, מפקדי חוליות טילים של חמאס, ופעילי נ"ט במיליציית טרור בעזה לצורך סיכולם. בשילוב האדם-מכונה הייחודי של יחידה 8200, המכונה הצליחה למצוא את המחבלים מתוך מאגר עצום של אנשים, ולהעביר את המידע שנוצר מהבינה המלאכותית אל חוקרי אגף המודיעין".

אל"מ יואב מ-8200 בשבוע הבינה המלאכותית. דובר צה"ל
מה שבעבר היה לוקח למאות חוקרים שבועות, המערכת עושה בשניות. אל"מ יואב/דובר צה"ל

עוד חשף יואב בכנס כי במבצע שומר החומות, הצליח אגף המודיעין לייצר 200 מטרות חדשות לתקיפה בזמן המבצע, באמצעות כלי הבינה המלאכותית שפותחו ב-8200. בנוסף לכך הצליחו ביחידה לעדכן ולשדרג את כלי ה-AI שלהם כ-150 פעמים בזמן המבצע - וכך שדרגו את יכולות צה"ל במהלך המבצע.

המערכת שפותחה ב-8200 מצטרפת לשורה של מערכות במסגרת מהפכת הבינה המלאכותית, ששיפרו עשרות מונים את היכולת של צה"ל להפליל מטרות, ולזהות פעילי טרור, ובכך לסכל את פעילותם.

אל"מ יואב הוא המוביל הצה"לי בתחום הדאטה סיינס וה-AI - וככזה, המרכז שעליו הוא מפקד, מפתח ומוביל פרויקטים לאומיים כגון "מגשימים AI", יחד עם המרכז לחינוך סייבר שמקנה חינוך בדאטה סיינס לתלמידי תיכון בפריפריה הגאוגרפית-חברתית. פרויקטים נוספים הם "אלונים" ו"ברקת" - תוכניות שמטרתן לאפשר לקציני עתודה נבחרים לסיים את התארים שלהם בדאטה סיינס בזמן קצר מהרגיל.

עוד בוואלה!

חזרה לשומר החומות: הצצה ל"זרוע ההרס" של צה"ל בלב שטח האויב

לכתבה המלאה
יחידת 8200. דובר צה"ל,
שורה של מערכות במסגרת מהפכת הבינה המלאכותית. חייל ב-8200/דובר צה"ל
שנה למבצע ׳שומר החומות | תמונות מהמבצע. דובר צה"ל
שיפור של עשרות מונית ביכולת להפליל מטרות. חיילים במבצע שומר החומות/דובר צה"ל

אל"מ יואב דיבר על אתגר עומס המידע, ועל מגוון רחב של מקורות מידע ובהם מודיעין אנושי, כלי סייבר, מודיעין ויזואלי, כלי אוסינט (מודיעין ממקורות גלויים) ועוד, הגורמים להיצף אדיר של מידע עבור המודיעין הישראלי. מידע זה צריך לסנן לפיסות המודיעין הרלוונטיות. מערכות הבינה המלאכותית שמפתחים ביחידה נועדו לגשר על הפער הזה, והן משפרות משמעותית את היכולת לקצר את זמן התגובה הצה"לי.

שבוע הבינה המלאכותית נערך השבוע, בהובלת המרכז למחקר סייבר בינתחומי ע"ש בלווטניק, בשיתוף עם המרכז לבינה מלאכותית ומדעי הנתונים באוניברסיטת ת"א, ובהשתתפות חוקרים ובכירים מתחום הבינה המלאכותית מישראל ורחבי העולם. במהלך הכנס עוסקים הדוברים במחקרים ויישומים שונים של בינה מלאכותית ובשימושים השונים בתחומים, כדוגמת ביטחון, אפליקציות וחדשנות, ראיית מחשב, בריאות, קיימות וסביבה, אסטרטגיה לאומית, פיננסים ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully