וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנור העיד בתיק הצוללות: "המטרה מהיום הראשון הייתה ביבי"

עודכן לאחרונה: 13.2.2023 / 8:04

הנאשם המרכזי בפרשה העיד בדלתיים סגורות במשפטו של צחי ליבר יועץ התקשורת, שגם נאשם בפרשה. גנור מואשם, בין היתר, בהצעות שוחד, מתן שוחד, הלבנת הון ועבירות מס שונות. "במשך 6 שנים אולצתי להיות עד מדינה, הפחידו אותי בשבי ובעבירות מס הזויות", אמר

פרשת הצוללות: החלה דיון בהארכת מעצרו של עד המדינה מיקי גנור/צילום: ניב אהרונסון, עריכה: שניר דבוש

"במשך שש שנים אולצתי להיות עד מדינה, הפחידו אותי בסדרת שבי, הפחידו אותי בעבירות מס הזויות, כנגד המשפחה הציבו את כולם לחקירות" - כך העיד היום (ראשון) בדלתיים סגורות איש העסקים הישראלי מיכאל טוביה גנור, מי שהיה אמור להיות עד מדינה בתיק הצוללות, חזר בו, וכעת הוא הנאשם המרכזי בפרשה.

גנור העיד במשפטו של צחי ליבר, יועץ התקשורת שגם נאשם בפרשה, אך התיק בענייננו פוצל מהמשפט של הנאשמים האחרים. גנור מואשם, בין היתר, בהצעות שוחד, מתן שוחד, הלבנת הון ועבירות מס שונות. ליבר נאשם בתיווך לשוחד לדוד שרן, לשעבר מנהל לשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. שרן נאשם בשוחד בתיק הצוללות.

גנור העיד בדיון: "אני נשברתי. לא עמדתי, נשברתי, נשברתי. אני נושא את זה עד היום שלא יהיה ספק לאף אחד פה. אני לא עמדתי בזה. סיפרתי שקרים שרצו. נכנסתי למנהרה הזאת, שהמטרה מהיום הראשון או השני או השלישי, לא זוכר - זה ביבי. ביבי או החבר, ראש הממשלה - או ההוא מירושלים. אם לא ביבי או ראש הממשלה או יובל שטייניץ או דוד שמרון, מולכו, דוד שרן וכו'. ואם סטיתי מ'הנרטיב', דאגו הקצינים הבכירים ליישר אותי לאן שצריך, והצליחו. אחרי שנתיים כבר לא עמדתי במסכת השקרים וביקשתי לצאת מן ההסכם".

מיקי גנור בדיון בבית המשפט העליון. רוני כנפו, אתר רשמי
הנאשם המרכזי בפרשת הצוללות. גנור/אתר רשמי, רוני כנפו

"המטרה הייתה ברורה: רוצים את האנשים שסובבים את ראש הממשלה", טען גנור. "מי מסובב את ראש הממלה? מולכו, דוד שימרון, דוד שרן, לא זוכר עוד מי. נדמה לי, ואני לא יודע איפה זה מופיע פה. שאלו אותי פה כנראה מה עם ראש הממשלה באיזה שהוא מקום? אמרתי שלשם אני לא יודע להגיע. הם התעניינו בסביבה שלו. הדברים האלה מבוססים על דברים שלא היו. אני נכנסתי ומתחיל לספר סיפור, התאמצתי לספר את הסיפור על מנת לרצות, במצב שהייתי, לרצות, לרצות את החוקרים על-מנת, לדעתי, להציל את המשפחה, לא משנה באיזה מצב הייתי".

"הנרטיב הוא אחד. אם אתה יואב תלם, לצורך העניין, מה שאתה רוצה ממני, זה להגיע כמה שיותר קרוב לראש הממשלה, לא מעניין אותך שום דבר אחר. ולכן, כל אדם אחר שעבד איתי, הכרתי, והקשר של דוד שרן הוא בכלל דרך יובל שטייניץ. עם יובל שטייניץ עבדתי, וזה לא קשור לצוללות".

עו"ד לירן זילברמן, בא כוחו של צחי ליבר: "נתייחס לדבריו של מר גנור בחקירה הנגדית שנערוך לו בקרוב בבית המשפט, אולם כבר עכשיו ניתן לראות כי בתיק 3000 הופעלו לחצים עצומים ואגרסיביים על הנחקרים להפליל דמויות פוליטיות בכירות, זאת תוך התעלמות מופגנת מראיות חיצוניות ואובייקטיביות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully