וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיק הצוללות: ההגנה ביקשה לקבל את כל החומרים שנאספו ע"י המשטרה באמצעות פגסוס

עודכן לאחרונה: 14.12.2022 / 21:39

הבקשה הוגשה לבית המשפט המחוזי בת"א על ידי עו"ד ז'ק חן שמייצג את אבריאל בר יוסף ועו"ד רוית צמח, שמייצגת את מיקי גנור. לטענתם: "ממשכים להסתיר מאיתנו שימושי רוגלה נוספים שנעשו בתיק"

בווידאו: אלשיך מגיב לפרשת NSO/מערכת וואלה!

ההגנה בתיק הצוללות הגישה היום (רביעי) עתירה לגילוי ראיות חסויות בעניין השימוש של המשטרה ברוגלות. הסנגורים, עו"ד ז'ק חן, שמייצג את אבריאל בר יוסף בתיק, ועו"ד רווית צמח, שמייצגת את מיקי גנור, טוענים כי ישנה אינדיקציה לשימוש נרחב של המשטרה ברוגלות יותר ממה שנחשף בבית המשפט.

לטענת הסנגורים, המשטרה עשתה שימוש ברוגלות מסוג פגסוס נגד סגן ראש המל"ל לשעבר, אבריאל בר יוסף, שנאשם בתיק. בנוסף נעשה שימוש זה גם נגד דוד שרן, ראש לשכתו לשעבר של רה"מ המיועד בנימין נתניהו, וגם נגד מקורב נוסף של האחרון, שלומי פוגל, שהינו עד תביעה בתיק ומבעלי מספנות ישראל.

אבריאל בר יוסף בהארכת מעצרו 17 ביולי 2017. מאצ'י הוף, מערכת וואלה!
נעשה שימוש בתוכנת הריגול נגדו. בר יוסף בהארכת מעצרו ב-2017/מערכת וואלה!, מאצ'י הוף

בבקשה שהגיש עו"ד חן נכתב: "באופן חריג וחסר תקדים פעלו המשטרה והמאשימה להסתיר מההגנה את עצם קיומם של צווי האזנות סתר באמצעות שימוש ברוגלה שניתנו על ידי בית המשפט. כמו כן ממשיכים אותם גורמים להסתיר ככל הנראה גם כיום בקשות צווים ושימושי רוגלה נוספים כלפי מעורבים אחרים בתיק. אין חולק כי המשטרה פעלה בניגוד לחוק, ובניגוד לצווים שהותרו לה, ביצעה חדירה סמויה למחשבים של מר גנור, מר מרום והגב' בר יוסף, חיטטה בהם ושאבה באמצעותם ומתוכם בחריגה מהצווים שניתנו, רשימת אנשי קשר, הודעות פתקים, ומספר פרטי מידע נוספים - אך המאשימה אינה מבהירה מה סוגו של המידע האסור שנשאב ממכשירי הטלפון הניידים והיקפה".

בסיום הבקשות ביקשו הסנגורים לקבל לידיהם את כל צווי האזנות הסתר שניתנו בתיק. הבקשה הוגשה לאחר שהשופטת טל חיימוביץ' לבנת, שדנה בתיק, הורתה לסנגורים להגיש בקשה מסודרת בנושא, ורק לאחר שהועברו לסנגורים פרפרזות מהחומרים שהוצאו מהרוגלות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully