וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיליארד שקל לחינוך המיוחד ופתיחת אזורי הרישום: קיש מסמן מטרות

עודכן לאחרונה: 12.2.2023 / 16:14

שר החינוך הציג את מטרותיו והודיע שבכוונתו לקדם עבודה מועדפת בכיתות ולהרחיב את בית הספר של החופש הגדול. עוד יפעל להעלאת מעמד הצוותים, בין היתר על ידי תמיכה בקימת תלמידים בפני מורים והעלאת השכר בתיכונים. השר הדגיש שעל אף השביתה, מערכת החינוך תפעל מחר כרגיל

בווידאו: מיליארד שקל לחינוך המיוחד ופתיחת אזורי הרישום: קיש מסמן מטרות/לע"מ

שר החינוך יואב קיש הציג היום (ראשון) את מטרותיו למערכת החינוך. במסיבת עיתונאים שכינס יחד עם מנכ"ל המשרד אסף צלאל, הצהיר בין היתר שיוקצה תקציב של מיליארד שקלים לחינוך המיוחד, כחלק מ"תקציב החינוך הגבוה אי פעם", וכן על הגדלת שיתוף הפעולה עם צה"ל בבתי הספר, פתיחת אזורי רישום ומימון מבנים חדשים שייבנו על ידי רשויות חזקות.

הוא הצביע על הבעיות המרכזיות שהוא רואה במערכת, שנמצאת לדבריו ב"משבר מתמשך". אלה כוללות את השפעות הקורונה, מחסור בצוותי חינוך ובמבנים, בירוקרטיה וחסמים למנהלים, מצב החינוך המיוחד ומעמד המורה. "קודם כול צריך להוביל ליציבות, ולאחר מכן לצמיחה", הסביר את גישתו.

קיש טען כי הפערים החמורים ביותר נמצאים במערכת החינוך המיוחד. לצד התקציב הייעודי שיבקש לשיפור המצב, אמר כי בכוונתו לקדם תיקוני חקיקה ולהקים ועדה מייעצת ש"תסתכל על האתגרים לשנים הבאות ותציע פתרונות". את הוועדה יוביל יו"ר אלו"ט (אגודה לאומית לילדים ובוגרים עם אוטיזם), עמוס שפירא.

שר החינוך יואב קיש, 12 בפברואר 2023. דוברות משרד החינוך, אתר רשמי
"תקציב החינוך הגבוה אי פעם". שר החינוך קיש מציג את מטרותיו, היום/אתר רשמי, דוברות משרד החינוך

בנושא המחסור במורים, הודיע כי יפעל להגדלת היקף המשרה האפשרי ליותר מ-100% ולקיצור ההכשרות שמאפשרות הסבת מקצוע להוראה. כמו כן, אמר כי יגדיל את מספר החיילים והחיילות המשוחררים שפועלים במוסדות חינוך. "נכניס מאות חיילים לבתי הספר", הצהיר קיש. מנכ"ל המשרד הוסיף כי "מי שעסק בהדרכה בצבא יעבור מסלול מהיר ונגיש יותר לתוך מערכת החינוך. ננסה לקדם את זה כעבודה מועדפת. אין הרבה גופים שהמניע הטהור שלהם הוא שליחות, הצבא ומערכת החינוך הם שניים מהם".

כדי להעלות את מעמד צוותי החינוך, המשרד עתיד להוציא הבהרה כי הוא תומך בכך שתלמידים יקומו עם כניסתו של מורה לשיעור. "לא נחייב זאת, אבל נעמוד לצד מנהל שיבחר לעשות את זה", הסביר קיש. הוא הבהיר כי הוא תומך בדרישת ארגון המורים להעלות את שכר מורי התיכונים, אך לא נקב בסכומים.

הוא הוסיף כי בשיחות המתנהלות עם משרד האוצר לקראת העברת התקציב המדינה "ברור לכולם שתקציב החינוך יהיה הגבוה ביותר אי-פעם". זאת, כתוצאה מהתוספת לחינוך המיוחד, לצד "תקצוב משמעותי לגיל לידה עד שלוש ותקצוב לצמצום פערים בחינוך החרדי". צעדים נוספים שיבקש לעשות בתיאום עם משרד האוצר יהיו העברת תקציב לרשויות חזקות שיכולות להרשות לעצמן בניית מבני חינוך חדשים, תוך התחייבות להחזר עתידי, והרחבת בית הספר של החופש הגדול.

עוד בוואלה!

בחדר המנהל: בן 16 נדקר בתיכון ברחובות, מצבו קשה

לכתבה המלאה
בן 16 נדקר בתיכון ברחובות, מצבו קשה; המשטרה נעצרו חשודים
13.12.22. דוברות משטרת ישראל
"אפס סובלנות לאלימות". התיכון ברחובות בו נדקר נער לפני כחודשיים/דוברות משטרת ישראל

שר החינוך הצהיר כי יקדם פתיחת אזורי רישום לבתי ספר, במודל דומה לזה של ירושלים. "בשלב הראשון נעשה זאת ברמה המוניציפלית. לא נחייב רשויות, נאפשר לאלה שרוצות", אמר. הוא הדגיש כי המטרה היא צמצום הפערים, אך בעבר גררה אפשרות זו ביקורת על כך שדווקא תגדיל את הפערים, בין השאר בעקבות מעבר של בתי ספר מצטיינים לשיטה של מיונים כדי לעמוד בביקוש.

האלימות הגואה במערכת החינוך, שנראתה בשנה האחרונה בתיעודים רבים שהציפו את הרשתות החברתיות, נמצאת לדבריו "בלב הפערים שיש בחינוך". הוא הדגיש: "אני רוצה אפס סובלנות לאלימות. כולל השעיית מורים. המערכת הלכה למקום של הכלה מוגזמת".

לקראת המחאה שתיערך מחר נגד התוכנית המשפטית שמקדמת הממשלה, אוניברסיטאות, אגפי חינוך ומנהלי בתי ספר הודיעו שיאפשרו לרוצים לשבות לעשות זאת. בשבועות האחרונים הנושא עורר מחלוקת בין השטח למשרד, וקיש חזר על עמדתו לפיה "מערכת החינוך צריכה להישאר ממלכתית ומחוץ לדיונים הפוליטיים".

"אני מאמין בזכות ההפגנה, אבל לא צריך להכניס אותה לתוך בית הספר. מערכת החינוך פועלת מחר כרגיל. אם מורה או תלמיד לא יהיו נוכחים יירשם להם חיסור או שלא יקבלו תשלום", הבהיר. "המהלך החד צדדי (מכתב שהוציאה האוניברסיטה העברית - א"ס) הוא פגיעה בחופש הביטוי והפלורליזם. זה בסדר לפעול מחוץ לשעות האקדמיה אבל לקחת אותה לאקט פוליטי זאת טעות קשה. הנושא ייבחן במל"ג".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully