וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ינוחו בשלווה: אנדרטה תוקם באתר שבו נקברו בחיים חיילים במלח"ע ה-1

עודכן לאחרונה: 12.2.2023 / 14:59

השרידים של יותר מ-200 חיילים גרמנים שנקברו בחיים במנהרה בצפון-מזרח צרפת באחד הקרבות הקשים במלחמת העולם הראשונה יישארו קבורים, לאחר שהניסיונות לחלצם לא צלחו

השרידים של יותר מ-200 חיילים גרמנים שנקברו בחיים במנהרה בצפון מזרח צרפת במלחמת העולם הראשונה, יישארו קבורים והאתר כולו יהיה אנדרטה למלחמה, כך החליטה ממשלת גרמניה.

ועדת קברי המלחמה בגרמניה, Volksbund, והממשלה הצרפתית הודיעו על ההחלטה ביום שישי במוזיאון מערת הדרקון (Caverne du Dragon) בחבל שמפיין־ארדן.

"ניסיונות להגיע לשרידים ב-2021 וב-2022 התגלו כקשים ביותר", אמרה דוברת הוועדה ל-CNN. היא הוסיפה כי היו כמה ניסיונות לפתוח את המנהרה "הארוכה והעמוקה", שנמצאת בשמורת טבע שהאדמה החולית שלה עדיין מלאה תחמושת". צוות גרמני-צרפתי הצליח לראות למרחק 64 ק"מ בעומק המנהרה, אך "לא מצא שרידים", היא אמרה.

קרבות רבים ניטשו באזור במהלך מלחמת העולם הראשונה. כ־300 אלף חיילים צרפתים נהרגו במקום, שנחשב לבעל חשיבות אסטרטגית בשל המיקום שלו על "דרך הנשים". היא קרויה כך על שם שתיים מבנותיו של לואי ה־15, אדלייד וויקטורי, שזכו לכינוי "הנשים של צרפת".

מנהרה שבה קבורים חיילים גרמנים ממלחמת העולם הראשונה. GettyImages
תמונות של החיילים שנקברו במנהרה/GettyImages
טקס 100 שנה לסיום מלחמת העולם הראשונה בפריז ,נובמבר 2018. רויטרס
טקס לסיום מלחמת העולם הראשונה בפריז/רויטרס

ב-4 במאי 1917, באחד הקרבות הגדולים של המלחמה, הצבא הצרפתי ירה לעבר חיילים גרמנים. פצצת מרגמה פגעה בכניסה של מחצבת וינטרברג. חלק מהחיילים הגרמנים מגדוד מילואים, נמלטו לתוך המנהרה במחצבה, שם תחמושת שאוחסנה בפנים התפוצצה ואדים רעילים השתחררו לאוויר.

החיילים יצרו בריקדה בניסיון להגן על עצמם מהגזים הרעילים והמתינו להצלה, אך ההפצצות הכבדות מנעו מהסיוע להגיע. כניסת המנהרה התמוטטה במהלך המתקפה, ורק שלושה חיילים מתוך ה-200 שרדו. האחרים נחנקו, מתו מצמא או ירו בעצמם.

ממשלות גרמניה וצרפת מקוות שהפיכת האתר לאנדרטה יכבד ויגן על מקום הקבורה של החיילים. האנדרטה עשויה להיות מוכנה בתחילת שנה הבאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully