וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרון ודי: מת הלוחם האחרון ממלחמת העולם ה-1

כחודשיים לאחר פטירתו של הלוחם האמריקאי האחרון שנותר בחיים ממלחמת העולם הראשונה, נפטר בגיל 110 הלוחם האחרון בכלל שלקח חלק במלחמה - קלוד שולז, אזרח בריטניה שהתגורר באוסטרליה

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ')

קלוד שולז, הלוחם האחרון ממלחמת העולם הראשונה שנותר בחיים, הלך היום (חמישי) לעולמו בעת שישן בבית האבות בפרת' שבאוסטרליה, בגיל 110. שולז, יליד בריטניה שזכה בין חבריו לנשק לכינוי "צ'קלס" (הצחקקן), הצטרף בנעוריו לצי הבריטי והיה עד לכניעתה של גרמניה במלחמה ב-1918. שנתיים לאחר מכן הוא עבר להתגורר באוסטרליה, שם שירת עד שנת 1956.

קלוד שולז, החייל האחרון ממלחמת העולם הראשונה, שהלך לעולמו, אוסטרליה. רויטרס
בצעירותו ובזקנתו. קלוד שולז/רויטרס

נוסף על היותו האדם האחרון ששרד את מלחמת העולם הראשונה, הוא גם הלוחם האחרון שלחם בשתי מלחמות העולם, ומחזיק בשיא נוסף: לפני שנתיים הוא הפך לאדם המבוגר ביותר שפרסם אוטוביוגרפיה, בגיל 108 בשם "אחרון האחרונים". "הוא תמיד אמר שגברים מבוגרים מקבלים את ההחלטות ששולחות את הצעירים למלחמה", סיפר בנו, אדריאן. "הוא נהג לומר שאם הייתה דרך אחרת מעבר למלחמות, אז מעולם לא היו מלחמות".

בחודש פברואר אשתקד מת החייל האמריקאי האחרון שהשתתף במלחמת העולם הראשונה, פראנק באקלס, גם הוא בגיל 110. באקלס, "מת בשלווה בביתו, מסיבות טבעיות". ב-1 בפברואר חגג באקלס את יום הולדתו ה-110, בבית המשפחה בצ'ארלס טאון שבמערב וירג'יניה. לדברי בתו, סוזאנה באקלס-פלאנגן, בשנה האחרונה חלה ירידה ניכרת בתפקודו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully