וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יועמ"שית הכנסת ביקרה את השיח נגד חיות; ח"כ גוטליב התפרצה והמשיכה לתקוף את נשיאת העליון

עודכן לאחרונה: 12.2.2023 / 13:07

היועמ"שית גינתה בוועדת הכנסת את המתקפות נגד הנשיאה, אלא שח"כ גוטליב המשיכה להכפיש את חיות. במקביל, ועדת החוקה דנה בסעיפי התוכנית להחלשת מערכת המשפט, ובקואליציה מנסים לקדם היום הצבעה על שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים, ועל כך שהעליון לא יעסוק בחוקי יסוד

בווידאו: יועמ"שית הכנסת ביקרה את השיח נגד חיות; ח"כ גוטליב התפרצה והמשיכה לתקוף/ערוץ הכנסת

הדיון על התוכנית להחלשת מערכת המשפט בוועדת החוקה החל הבוקר (ראשון) בכנסת. בקואליציה מנסים לקדם כבר היום הצבעה על שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים, ועל כך שבית המשפט העליון לא יעסוק בחוקי יסוד.

מדובר בהצבעות ראשונות על סעיפים ברפורמה מאז החלו הדיונים בוועדה. לאחר אישורן על ידי חברי הכנסת של הקואליציה הן יובאו לאישור נוסף בקריאה ראשונה במליאת הכנסת.

לפי הצעתו האחרונה של יו"ר הוועדה, ח"כ שמחה רוטמן (הציונות הדתית), הוועדה לבחירת שופטים תמנה תשעה חברים אך יהיה בה רוב לקואליציה. היא תורכב משלושה שרים, אחד מהם שר המשפטים, שלושה שופטים, ובהם נשיאת בית המשפט העליון ושלושה חברי כנסת, אחד מהם הוא יו"ר ועדת החוקה.

רוטמן התייחס בפתח הדיון לאמירתה של ח"כ טלי גוטליב (הליכוד) לפיה נשיאת העליון אסתר חיות "אחראית לפיגוע בירושלים", ותקף דווקא את האופוזיציה שלטענתו "עושה טעות גדולה בהקצנת השיח. לא חלפו כמה שעות מאז שיצא הציוץ של גוטליב ורה"מ התייחס אליו, וגם אני אמרתי את דעתי בריאיון הבוקר. בניגוד לאירוע הזה - שקט ודממה כלפי אמירות מהצד השני שיש בהן המרדה והסתה".

בדיון מקביל בוועדת הכנסת, התייחסה היועצת המשפטית של הכנסת, עו"ד שגית אפיק, למתקפות נגד נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות ובית המשפט העליון ואמרה במהלך דיון בוועדת הכנסת כי "קשה לה מאוד עם האמירות הקשות שנאמרות ביחס לרשות השופטת ולעומדת בראשה נשיאת בית המשפט העליון. אין מקום לשיח הזה בבית הזה. אני חושבת שהוא שיח מוגזם ושהיה ראוי להחליף אותו בכיבוד רשויות הדדי". ח"כ גוטליב, שנכחה בדיון, התפרצה לדבריה של יועמ"שית הכנסת והמשיכה לתקוף את נשיאת העליון.

טלי גוטליב בדיון ועדת חוקה, כנסת, 12 בפברואר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
גוטליב בוועדה, היום/פלאש 90, יונתן זינדל

גם בוועדת החוקה המשיכה גוטליב ממשיכה להאשים את נשיאת העליון בפיגוע ביום שישי בירושלים. ח"כ גדי אינזקוט (המחנה הממלכתי) אמר כי הרפורמה פוגעת בלכידות של החברה הישראלית. גוטליב הגיבה לו בצעקות: "תתביישו אתם מסיתים". ח"כ נעמה לזימי (העבודה) אמרה לה: "רק הבוקר האשמת את נשיאת ביהמ"ש העליון בפיגוע בירושלים". ח"כ גוטליב ענתה: "מה שנשיאת ביהמ"ש העליון עשתה זה שיסוי בעם הזה, גרמה לאויב לזנב בנו".

עוד בוואלה!

ועדת החוקה נערכת להצביע על חלקים ברפורמה המשפטית בתוך שבוע

לכתבה המלאה
שמחה רוטמן בדיון ועדת חוקה, כנסת, 12 בפברואר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
"האופוזיציה עושה טעות גדולה בהקצנת השיח". רוטמן, היום/פלאש 90, יונתן זינדל

"הרפורמה היא דבר שבנפשנו". הוסיף רוטמן, "השיח האלים שמתנהל סביבה לא ראוי, ולא חשוב מאיזה כיוון הוא מגיע. האחריות על כתפנו וראוי שכל אחד יקדיש את הדיון הזה לדיבור ענייני ומקצועי במקום לצעוק ולהסית. אני, בניגוד למה שנרמז פה, לא קורא להכניס אף אחד לכלא", אמר רוטמן לאחר שצוטט קורא לאסור את היועמ"ש לשעבר אביחי מנדלבליט לאחר הראיון איתו ששודר בתכנית "עובדה".

רוטמן קרא לשיח עם נציגי האופוזיציה. "הצעתה של ח"כ מלינובסקי להחליף את נציגי לשכת עורכי הדין בוועדה לבחירת שופטים, בנציגי האקדמיה לא נמצאת בהלימה עם הצעתי ולא פותרת את הבעיה שלשמה התכנסנו". עם זאת כינה רוטמן את הצעתה של מלינובסקי "התקדמות מבורכת שחברי אופוזיציה מציגים אלטרנטיבות ומתייחסים עניינית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully