וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע הפיגועים: יותר מ-800 יחידות דיור יאושרו לאוכלוסייה הערבית במזרח ירושלים

עודכן לאחרונה: 12.2.2023 / 14:46

ועדת התכנון והבנייה המחוזית אישרה בניית 220 יחידות דיור בבית חנינא ותאשר 600 נוספות בשכונת ערב-סווחרה בשבוע הבא. במקביל, הוקפאה בנייה לאוכלוסייה יהודית במזרח העיר. בארגוני הימין זועמים: "רפיסות שאסור לקבל, נותנים פרס למחבלים". העירייה: זו החלטת משרד הפנים

כוחות הביטחון אטמו את בית משפחתו של המחבל שביצע את פיגוע הדריסה בירושלים. 12 בפברואר 2023/דוברות משטרת ישראל

כשבוע אחרי הפיגוע הרצחני בנווה יעקב, שגבה את חייהם של שבעה בני אדם - ועדת התכנון והבנייה המחוזית אישרה בניית 220 יחידות דיור לאוכלוסייה הערבית בשכונת בית חנינא, הסמוכה לזירת הפיגוע. בדיון שהתכנס בשבוע שעבר אושרו התוכניות בין שורה של צעדי בנייה נוספים ברחבי העיר.

עוד נודע לוואלה! כי בישיבה הקרובה של הוועדה שתתכנס בשבוע הבא, ידונו על קידום של יותר מ-600 יחידות דיור בשכונת ערב סווחרה, הצמודה לג'בל מוכבר בדרום-מזרח העיר. עבור הציבור הערבי במזרח ירושלים מדובר בבשורה גדולה עקב בעיות בנייה מתמשכות בכל האזור. לעומת זאת, הצעדים אותם מקדמים בוועדה המחוזית לא תואמים למדיניות הממשלה נוכח הפיגועים האחרונים.

במקביל, על שולחן הדיונים של הוועדה המחוזית מונחים גם תוכניות לבנייה בשכונת עטרות, שנמצאת בשלבים מתקדמים ורק בשבוע שעבר ביקרו בשטח המיועד גורמים בקואליציה שהכריזו כי "בניית השכונה היא התשובה לטרור". בנוסף, בניית שכונה בשטחי E1 הנקראת "מבשרת אדומים" (מערבית למישור אדומים), מוקפאת בוועדה כבר תקופה ממושכת.

הריסת בית, א- טור, ירושלים, 25 בינואר 2022. ג'מאל עווד, פלאש 90
מהצד השני - בן גביר ממשיך במדיניות הריסת בתים. הריסת בית בשכונת א-טור/פלאש 90, ג'מאל עווד

מהצד השני, ממשיכה מדיניות הריסות המבנים הבלתי חוקיים שמוביל השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר - למימוש צווי הריסה בלתי חוקיים במזרח ירושלים. בחודש הבא יחל הרמאדן והמדיניות תעמוד למבחן, היות ובשנים האחרונות נדיר שנהרסו מבנים לא חוקיים בתקופת החגים המוסלמיים כדי לא לחמם את השטח.

בארגוני הימין זועמים על ההחלטה. "זו רפיסות שאסור לקבל", מסרו מאור צמח, יו"ר לך ירושלים, ומתן פלג יו"ר תנועת אם תרצו, "מטורף לחשוב שעיריית ירושלים מעניקה פרס למחבלים. בונים אלפי יחידות לערבים למרות שממילא הרשות הפלסטמהצד השני ינית והאיחוד האירופי בונים נגד החוק - ומנגד לא בונים ליהודים ולא אוכפים את החוק".

מעיריית ירושלים נמסר כי "מדובר באישור הוועדה המחוזית, שכפופה למנהל התכנון במשרד הפנים. עיריית ירושלים פועלת לקידום תוכניות בינוי בכלל שכונות העיר. זאת במטרה לתת מענה לצרכי הדיור הקיימים בעיר, ללא אבחנה לאופי השכונה. התוכניות מקודמות באופן שוטף וזאת בהתאם לתהליכי התכנון והבשלות בכל תוכנית ותוכנית. שטח E1 לא נמצא בתחום שיפוט העיר ועל כן, העירייה אינה אחראית על קידום התכנון באזור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully