וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן על המהפכה המשפטית: "כל שינוי צריך להתבסס על הסכמה רחבה"

עודכן לאחרונה: 12.2.2023 / 7:42

נשיא ארה"ב התייחס בפעם הראשונה לשינויים המתוכננים במערכת המשפט בישראל ואמר ל"ניו יורק טיימס": "עצמאות מערכת המשפט היא מרכיב חשוב בדמוקרטיה"

בווידאו: בנימין נתניהו ושר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן/מערכת וואלה!

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמר הלילה (ראשון) לעיתון "ניו יורק טיימס" כי עצמאות מערכת המשפט היא מרכיב חשוב בדמוקרטיה בישראל ובארה"ב וכי כל שינוי מהותי שנעשה צריך להתבסס על הסכמה רחבה.

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בנאום בוושינגטון, 3 בנובמבר 2022. רויטרס
"עצמאות מערכת המשפט היא מרכיב חשוב בדמוקרטיה". נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן/רויטרס

למה זה חשוב:

זו הפעם הראשונה שביידן מתייחס ישירות לתוכניתו של נתניהו להחלשת מערכת המשפט. עד כה, ההתייחסויות לתוכנית נשמעו מצד שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן וגורמים זוטרים יותר בממשל האמריקני.

עוד בוואלה!

דבריו המנומסים של בלינקן הבהירו את התנגדותה של ארה"ב לתוכנית להחלשת מערכת המשפט

לכתבה המלאה

מה הם אומרים:

"הגאונות של הדמוקרטיה האמריקנית והישראלית הינה שהן בנויות על מוסדות חזקים, איזונים ובלמים ומערכת משפט עצמאית. גיבוש הסכמה רחבה לשינויים יסודיים הינו חשוב ביותר כדי לוודא שאנשים תומכים בהם ושהם נשארים ברי קיימא", אמר ביידן בתגובה שהופיעה בטורו של העיתונאי טום פרידמן שעסק בתוכנית להחלשת מערכת המשפט בישראל.

בנימין נתניהו, השבעת הממשלה, 29 בדצמבר 2023. ראובן קסטרו
עוד מסר מהבית הלבן. ראש הממשלה נתניהו/ראובן קסטרו

תזכורת:

במהלך ביקורו בישראל בתחילת החודש, העביר בלינקן מסר לנתניהו על התוכנית ואמר כי "בניית קונצנזוס להצעות חדשות היא הדרך הטובה ביותר לוודא שהם מאומצות ומחזיקות מעמד".

בהמשך הוסיף: "מה שהופך את השותפות שלנו לחזקה כל כך הם האינטרסים המשותפים והערכים המשותפים - ובמיוחד תמיכה במוסדות וערכים דמוקרטים, שמירה על זכויות אדם, שמירה על זכויות מיעוטים, שמירה על שלטון החוק, חופש העיתונות וחברה אזרחית חזקה. ראינו לאחרונה עד כמה החברה האזרחית בישראל תוססת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully