וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלינקן במסר לנתניהו על המהפכה המשפטית: השגת קונצנזוס היא הדרך הטובה ביותר

עודכן לאחרונה: 2.2.2023 / 14:11

שר החוץ האמריקני נפגש עם רה"מ ודן עימו בתכנית של הממשלה להחלשת מערכת המשפט. בלינקן הדגיש כי יחסי ישראל-ארה"ב מבוססים על שמירה על מוסדות דמוקרטיים, זכויות אדם ושלטון החוק. נתניהו מצידו הבטיח לבלינקן: "נישאר שתי דמוקרטיות חזקות"

בווידאו: בנימין נתניהו ושר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן/מערכת וואלה!

שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן הגיע היום (שני) לביקור בישראל ונפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו במשרדו שבירושלים. עם הגעתו לישראל, בלינקן קרא להרגעה במצב הביטחוני: "כל הצדדים צריכים לפעול להשבת הרגיעה ולעצור את האלימות וההסלמה שהביאו לאובדן חיי ישראל ופלסטינים".

בלינקן נחת בנתב"ג אחרי ביקור במצרים, שר החוץ אלי כהן קיבל את פניו בנתב"ג. בלינקן נפגש תחילה עם נתניהו בפגישה מורחבת ובהמשך בארבע עיניים.

לאחר פגישתם, אמר ראש הממשלה כי לישראל וארצות הברית יש "אינטרסים משותפים וגם ערכים משותפים. אנחנו שתי דמוקרטיות חזקות, ואני מבטיח לך שנישאר שתי דמוקרטיות חזקות". נתניהו אמר את הדברים בהקשר של הדאגה שהביע הממשל האמריקני לגבי תכניתו להחלשת מערכת המשפט. בלינקן התייחס לתכנית של ממשלת נתניהו ואמר כי "בניית קונצנזוס להצעות חדשות היא הדרך הטובה ביותר לוודא שהם מאומצות ומחזיקות מעמד".

בלינקן הוסיף כי "מה שהופך את השותפות שלנו לחזקה כל כך זה האינטרסים המשותפים והערכים המשותפים - ובמיוחד תמיכה במוסדות וערכים דמוקרטים, שמירה על זכויות אדם, שמירה על זכויות מיעוטים, שמירה על שלטון החוק, חופש העיתונות וחברה אזרחית חזקה. ראינו לאחרונה עד כמה החברה האזרחית בישראל תוססת". זו ההתבטאות הפומבית המשמעותית ביותר עד כה מצד ממשל ביידן בנושא תכניתה של הממשלה להחלשת מערכת המשפט.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בפגישה עם מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן, לשכת ראש הממשלה בירושלים. 30 בינואר 2023. לשכת העיתונות הממשלתית
"לשמור על זכויות מיעוטים ועל חופש העיתונות". בלינקן ונתניהו, היום/לשכת העיתונות הממשלתית

מאוחר יותר נפגש בלינקן עם נשיא המדינה יצחק הרצוג. גם הם דנו בתכנית הממשלה להחלשת מערכת המשפט. הרצוג אמר לבלינקן: "ראיתי את תגובתך לגבי המצב הפנימי בישראל, וכמובן הדיון החוקתי שנוצר בציבור הישראלי, דיון שאני פועל רבות על מנת לפתור או להוביל לדרך של דיאלוג פנימי. אמרת נכון, זהו נושא שדורש הסכמה רחבה, וזה נושא שהרבה מדינות דמוקרטיות דנות בו. אנחנו מדינה בעלת דמוקרטיה תוססת. כפי שאמרת לפני כמה ימים, דמוקרטיה תוססת, מאוד תוססת, ואני מאוד גאה בישראלים שעוסקים בוויכוח הזה, מכל מקום, ועל כך שהם מביעים את דעתם. זה חשוב לנו מאוד, אבל בסופו של יום, עלינו לפתור את הבעיות שלנו בצורה חברית ופנימית, כפי שחברות ואומות צריכות לעשות, וזהו עיקר עיסוקי בימים אלה ממש".

בלינקן השיב להרצוג כי האמריקנים מעריכים את "מנהיגותך, בהירות קולך בכל הנוגע להורדת המתחים כאן בין הקהילות ובין המגזרים, ובהירות קולך בכל הנוגע למציאת דרך טובה לבניית הסכמות בשאלת הרפורמה השיפוטית".

נשיא המדינה יצחק הרצוג עם מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן בבית הנשיא בירושלים. 31 בינואר 2023. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
הרצוג ובלינקן, הערב/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

ביום חמישי, עוזרת שר החוץ האמריקני לענייני המזרח התיכון ברברה ליף אמרה בתדרוך לכתבים שהשר צפוי לדון בתכניתה של הממשלה בנוגע למערכת המשפט. "הנושא הזה עורר דיון ער בחברה הישראלית וזה מעיד על דמוקרטיה תוססת. בלינקן ירצה לשמוע גם מגורמים בתוך ממשלת ישראל וגם מגורמים מחוץ לממשלה מה דעתם על התכנית הזו", אמרה.

לפני כשבוע וחצי היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן ג'ייק סאליבן הגיע לביקור בישראל ונפגש עם הנשיא הרצוג ועם נתניהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully