וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמסלם יצטרף לממשלה כשר במשרד המשפטים ושר לשת"פ אזורי והמקשר בין הממשלה לכנסת

עודכן לאחרונה: 7.2.2023 / 20:18

חבר הכנסת נענה לבקשת ראש הממשלה לכהן בתפקידים אלה לאחר שסירב להצעותיו בדצמבר, כשחולקו תפקידי השרים בליכוד. לנתניהו היה חשוב לרצות את אמסלם, שהיה אחד ממאוכזבי חלוקת התפקידים, בין השאר כדי להבטיח את תמיכתו בחוק דרעי שיעלה בשבוע הבא

בווידאו: אמסלם במתקפה חריפה על נתניהו/מערכת וואלה!

ח"כ דוד אמסלם נענה היום (שלישי) לבקשתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ויצטרף לממשלה כששר במשרד המשפטים, שר לשת"פ אזורי והשר המקשר בין הממשלה לכנסת. הוא ימונה לשר נוסף במשרד המשפטים, בנוסף לשר המשפטים יריב לוין, בפורמט דומה של חלוקת סמכויות ופיצול משרדים שנעשה במספר משרדי ממשלה בממשלה ה-37.

לצורך ההסדר החדש, שר החינוך יואב קיש יתפטר מתפקידיו כשר לשיתוף פעולה אזורי והשר המקשר בין הכנסת והממשלה. אמסלם יהיה השר ה-32 בממשלה.

אחרי הבחירות אמסלם דרש להתמנות רק לתפקיד שר המשפטים או יו"ר הכנסת, וסירב לכל הצעה אחרת שהונחה בפניו, והחליט להישאר מחוץ לממשלה. הוא ימונה לשר במשרד המשפטים ויקבל חלק מהסמכויות של שר המשפטים יריב לוין.

דודי אמסלם, השבעת הממשלה, 29 בדצמבר 2023. ראובן קסטרו
מצטרך לממשלה. אמסלם/ראובן קסטרו

הסדרת המשבר עם אמסלם נועדה, בין השאר, להבטיח את הרוב הקואליציוני לאישור חוק דרעי שיעלה בשבוע הבא ויאפשר ליו"ר ש"ס אריה דרעי להתמנות כשר למרות פסיקת בג"ץ. אמסלם וח"כ דני דנון, עוד אחד ממאוכזבי חלוקת התפקידים בליכוד, העבירו מסרים לפיהם לא יתמכו בחקיקה אם לא יוסדר המשבר עם אמסלם, שכעת אכן הוסדר.

מלשכתו של אמסלם נמסר כי "מתוך רצון לדאוג ולהשפיע על אופיה היהודי של המדינה והממשלה הלאומית שהוקמה על ידי בנימין נתניהו וסיעות הימין, נעתר הערב חה"כ דודי אמסלם לבקשתו של רה"מ והצטרף לממשלת ישראל. בפגישה שהוגדרה חיובית ולבבית סיכמו רה"מ בנימין נתניהו וחה"כ דודי אמסלם להמשיך את שיתוף הפעולה המוצלח והענייני שליווה את השניים בשנים האחרונות במטרה לקדם את הנושאים החברתיים הבוערים".

מינויו של אמסלם לשר נוסף במשרד המשפטים, דומה לחלוקת סמכויות ופיצול משרדים שנעשה במספר משרדים אחרים בבמשלה. כך, במשרד הביטחון נתניהו מינה את שר האוצר בצלאל סמוטריץ לשר במשרד הביטחון, וקרב הסמכויות בינו ובין שר הביטחון יואב גלנט נמצא בשיאו. במשרד החינוך, בנוסף לשר החינוך יואב קיש ישנו שר במשרד חיים ביטון מש"ס. במשרד הרווחה מונו שני שרים מש"ס - יעקב מרגי ויואב בן צור, שבינתיים הוקם בשבילו מחדש משרד העבודה והוא משמש כשר העבודה. ובמשרד החוץ תפקיד שר החוץ חולק ברוטציה בין השר אלי כהן לשר האנרגיה ישראל כץ שיתחלף איתו בעוד שנה. לצד שר החוץ נתניהו מינה את מקורבו רון דרמר לשר לנושאים אסטרטגיים, שיהיה אמון על נושאי מדיניות החוץ המרכזיים. בנוסף, השבוע הועברו לידי שר התפוצות עמיחי שיקלי הסמכויות על המאבק ב-BDS ובדה-לגיטימציה, שהיו בעבר במשרד לנושאים אסטרטגיים ובממשלה הקודמת עברו למשרד החוץ.

בתגובה למינוי מסרה מפלגת יש עתיד: "חשוב שיהיו שני שרי משפטים בשביל להרוס את מערכת המשפט אבל שר בריאות ושר פנים - לא חובה. ממשלה בהפרעה ושהאזרחים ישלמו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully