וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צחי הנגבי ימונה לראש המל"ל, אמסלם: "אשאר ח"כ מהמניין, זה מחיר הנאמנות"

עודכן לאחרונה: 27.12.2022 / 20:12

נתניהו החל בפגישות עם אנשי הליכוד ונפגש עם אמסלם, שדרש להתמנות לשר המשפטים או ליו"ר הכנסת, ובהמשך עם אוחנה - שדרש את תיק החוץ, אך הינו המועמד המוביל דווקא ליו"ר הכנסת. את ח"כ כץ מתכוון נתניהו למנות לשר החוץ כדי לפרק את הברית שלו עם ביטן ואמסלם

ראש הממשלה המיועד פרסם הבהרה שנייה תוך שעות ספורות לדברי שותפיו העתידיים לממשלה 25.12.22/צילום: לשכת ראש הממשלה

ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו החליט הערב (שלישי) למנות את השר לשעבר צחי הנגבי לראש המל"ל. זאת, כחלק מסבב חלוקת התפקידים בליכוד לקראת השבעת הממשלה בעוד יומיים. מוקדם יותר נפגש נתניהו עם ח"כ דודי אמסלם, לו אמר שלא יקבל את תיק המשפטים ולא את תפקיד יו"ר הכנסת. בהמשך הערב הוא צפוי להיפגש גם עם ח"כ אמיר אוחנה, שהינו המועמד המוביל לתפקיד יו"ר הכנסת.

אחרי הבחירות הצהיר אמסלם פומבית מספר פעמים כי הוא דורש להתמנות לתפקיד יו"ר הכנסת או שר המשפטים, אך הערב אמר לו נתניהו כי לא יקבל את המינויים האלה. לאמסלם הוצעו תיקי הכלכלה והאנרגיה עם סמכויות מורחבות, אך הוא דחה אותם.

ביציאתו מהמפגש מסר אמסלם: "אהיה בסוף ח"כ מן המניין - כפי שהתחייבתי מראש. ‏זה לצערי המחיר שמשלמים על נאמנות ועמידה בעקרונות".

צחי הנגבי בעת הגשת ההמלצות לנשיא ריבלין, 5 באפריל 2021. ראובן קסטרו
מונה לראש המל"ל. הנגבי/ראובן קסטרו

בהמשך הערב ייפגש נתניהו עם ח"כ אוחנה, שדרש את תיק החוץ, אך נתניהו שוקל למנותו ליו"ר הכנסת במקום. מחר בצהריים נתניהו מתכוון לכנס את סיעת הליכוד ולהודיע על זהות יו"ר הכנסת.

עוד בוואלה!

מחמישה יוצא אחד: הקרב בליכוד על תפקיד יו"ר הכנסת

לכתבה המלאה
אמיר אוחנה בוועדה לחקר אסון מירון, 31 במאי 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
יו"ר הכנסת הבא? אוחנה/פלאש 90, יונתן זינדל
דוד אמסלם. יונתן זינדל, פלאש 90
דרש את תפקיד יו"ר הכנסת או תיק המשפטים. אמסלם/פלאש 90, יונתן זינדל

נתניהו צפוי לקיים הלילה התייעצויות אחרונות בדבר חלוקת התפקידים ולהתחיל את סבב השיחות הרשמי עם חברי הליכוד רק מחר בצהריים, יממה לפני השבעת הממשלה. הוא הקדיש תשומת לב מיוחדת לאמסלם לאור הברית הפוליטית שלו עם ישראל כץ ודוד ביטן, שנתניהו מעוניין לפרק.

ישראל כץ דורש להתמנות רק לשר החוץ, אך נתניהו מעונין למנות את מקורבו רון דרמר לתפקיד בכיר, ולכן שוקל למנות את דרמר לשר אחר עם סמכויות פעולה במדיניות חוץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully