וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראלים בטורקיה מזועזעים מהאסון: "יש כאן חורבן, אנשים קוברים משפחות"

עודכן לאחרונה: 7.2.2023 / 7:59

יותר מיממה חלפה מרעידת האדמה הקטלנית ברחבי טורקיה וסוריה, שלפי שעה גבתה את חייהם של יותר מ-4,000 בני אדם, לצד עשרות אלפים שלפי הערכות עדיין קבורים מתחת להריסות ומחכים שיצילו את חייהם. אזרחים ישראלים המתגוררים בטורקיה שיתפו בתחושות הקשות: "הכל שבור והרוס"

צילומי מזל"ט: מצילים בערים טורקיות מחפשים אחר ניצולי רעידת אדמה/רויטרס

יותר מיממה חלפה מרעידת האדמה הקטלנית והטרגית ברחבי טורקיה וסוריה, שנכון לעכשיו גבתה את חייהם של יותר מ-4,000 בני אדם, זאת לצד עשרות אלפים שלפי הערכות עדיין קבורים מתחת להריסות ומחכים שיצילו את חייהם.

ניסים שר שלום, משגיח כשרות ישראלי ששהה באזור האסון, שוחח עם ענת דוידוב וגדעון אוקו ב־103fm וסיפר על רגעי האימה. "כרגע יצאתי מאזור האסון, זה היה נס", הודה. "הייתי בגזיאנטפ באזור המרכז בשתי הרעידות. אני רגיל לרעידות אדמה, אני גר בטורקיה, זה לא חדש לי. אתמול זה היה משהו אחר לגמרי. הייתי בהלם כשזה קרה, לא האמנתי שדבר כזה יכול לקרות. ישנתי, אני מתעורר ומרגיש את כל המיטה מתנדנדת, אני מסתכל בחלון ואני רואה את הנוף זז לי עם המיטה יחד. ארונות נפתחים ונסגרים, טיח נופל מהתקרה, חפצים נופלים, כל זה לצד צרחות מטורפות בבניין".

"התחילו לשמוע אנשים שיורדים, רמקול קרא לתושבים לצאת מהבתים. יוצאים, מנסים להבין את האירוע", תיאר. "בגלל שאני רגיל, אני יודע שאחרי רעידה אחת, רעידות האדמה לאחר מכן יהיו פחותות יותר. רעידת האדמה השנייה תפסה אותי באותו מצב, בחדר בבית המלון בקומה ה־13, שזה מפחיד ביותר".

"הכל שבור והרוס"

בסיום דבריו, שיתף שר שלום בעצב: "רעידת האדמה שהייתה אז באיזמיר הייתה גם עם רעש נוראי, רעש של שדים. הפעם לא. הכל הרוס, הכל נחרב, ממש הרס וחורבן. המפעל בו אני עובד ברוך השם עמד על מקומו, אבל אין עובדים. עובד אחד מחפש את אחותו, השני לא עלינו קובר את אחיו, לשלישי אין פתאום בית. אין דלק, אין חנויות, אין תחבורה, כואב לי לראות זאת כי אני מאוד אוהב את הטורקים. הגישה לאזור האסון בלתי אפשרית. מבחינת הכבישים, הכל שבור והרוס, אין אופציה להגיע".

עוד בוואלה!

כ-1,800 הרוגים ברעידת האדמה בטורקיה ובסוריה: "צריכים עזרה"

לכתבה המלאה
חילוץ ילדה פצועה מהריסות בניין בעקבות רעידת אדמה בעזאז, סוריה, 6 בפברואר 2023. רויטרס
פעולות חילוץ בעיר עזאז בסוריה, הבוקר/רויטרס
חילוץ מהריסות בית חולים שקרס, בעקבות רעידת אדמה באיסכנדרון, טורקיה, 6 בפברואר 2023.. רויטרס
חילוץ מהריסות בית חולים שקרס בטורקיה, הלילה/רויטרס

גם ליאור, ישראלי השוהה באיסטנבול שלא ספגה את המהלומות הכבדות של האסון, סיפר על המתרחש. "קפוא פה ברמות", שיתף. "חווינו את רעידת האדמה. היו כל מיני רעשים בלילה, חשבתי שזה מהרוח והסופות. הרבה אנשים יצאו מהחדרים במלון לחדר המדרגות, הבנו שזו לא רק הסופה עצמה. הסתובבנו כאן היום, היה אפשר להרגיש את השוני באווירה. הרחוב הראשי כאן היה ריק. פעם ראשונה אני באיסטנבול והרחוב הראשי ריק".

בהמשך, תיאר את חיבתו לאיסטנבול: "זו עיר מדהימה, אנרגיות, אוכל, אווירה. אנשים בהלם. הייתה כאן אווירה מתוחה, במיוחד שהייתה עוד רעידת אדמה ואומרים שתהיה עוד אחת. אני יותר מפחד מהטיסה שלי חזור לארץ מחר, בוטלו טיסות בגלל מזג האוויר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully