וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משלחת החילוץ הישראלית נערכת ליציאה לאזור האסון בטורקיה: "זכות גדולה להושיט יד"

עודכן לאחרונה: 6.2.2023 / 21:36

המשלחת בהובלת פיקוד העורף תנחת בטורקיה, שם אירעו שתי רעידות אדמה עוצמתיות שהביאו להרס אדיר. היא תכלול כ-150 אנשי צוות במילואים ובסדיר, ויצטרפו אליה כוחות כבאות והצלה. דובר צה"ל התייחס לסוריה, שגם בה גרם רעש האדמה נזק עצום: "לא קיבלנו הנחיה לסייע לסורים"

היערכות הכוחות למשלחת צהל ענפי זית/דובר צה"ל

משלחת החילוץ הישראלית "ענפי זית" תצא הערב (שני) לטורקיה, בה אירעו ביממה האחרונה שתי רעידות האדמה הקשות ביותר שידעה המדינה מאז 1999. המשלחת, בהובלת פיקוד העורף, תמריא במטוסי חיל האוויר מבסיס נבטים, ועם נחיתתה תחל מידית בחילוץ, כשהיא תפעל בשיתוף פעולה עם צוותים טורקיים ומשלחות נוספות מהעולם. בתוך כך, התייחס דובר צה"ל תא"ל רן כוכב לסיוע לסוריה, שגם בה הביא רעש האדמה להרס רב, ואמר: "לא קיבלנו הנחיה לסייע לסורים. המשלחת היא משלחת צה"לית".

משימת המשלחת כפי שהגדיר מפקד פיקוד העורף, אלוף רפי מילוא, הינה סיוע מידי במאמצי החילוץ לטובת הצלת חיים, וזאת באמצעות מיפוי מהיר של אתרי ההרס. במקביל נערכת המשלחת למתן סיוע רפואי למחולצים.

יציאת משלחת "ענפי זית" של צה״ל, משרד הביטחון ומשרד החוץ לסיוע במוקד רעידת האדמה בטורקיה, 6 בפברואר 2023. דובר צה"ל
היערכות משלחת הסיוע "ענפי זית", היום/דובר צה"ל

בראש המשלחת עומד מפקד יחידת החילוץ וההצלה הארצית, אלוף-משנה (מיל') גולן ואך, והיא כוללת כ-150 בעלי תפקידים במילואים ובסדיר. בנוסף יצטרפו אליה כוחות כבאות והצלה. "זו המשלחת ה-31 ב- 40 השנים אחרונות", ציין ואך. "אנו מרגישים זכות גדולה להושיט יד. נעשה כל מאמץ להציל חיים ולסייע לעם הטורקי".

לדבריו, המשלחה תנחת בשדה התעופה בעיר אדנה, שבדרום טורקיה. "אנחנו מסתמכים על הערכות המצב ההנדסיות וההגבלות שאנחנו מקבלים ממשלת טורקיה, שמכווינה כוחות חילוץ לפי מזג אוויר והיכולת לנחות שם מבחינה הנדסית", הסביר.

עוד בוואלה!

רעידת האדמה הכתה קשה בסוריה מוכת המלחמה: "כמו באפוקליפסה"

לכתבה המלאה
יציאת משלחת "ענפי זית" של צה״ל, משרד הביטחון ומשרד החוץ לסיוע במוקד רעידת האדמה בטורקיה, 6 בפברואר 2023. דובר צה"ל
היערכות משלחת הסיוע "ענפי זית", היום/דובר צה"ל

"זו משלחת כבדה. היא מחולקת לשליש מטה ומודיעין, ושני שליש של כוחות חילוץ, רפואה והנדסה. קרי מירב הכוח מושקע בהיבט המבצעי. צה"ל ערוך להוציא מדרגות רפואה נוספות במידה ויתבקש הדבר".

עוד ציין כי "מבחינת מקורות מודיעיניים, המשלחת תקבל מידע ממקורות גלויים, כמו מידע מהאזרחים הטורקים, מהרשתות החברתיות ומהרשתות הממשלתיות. כמו כן תקבל מידע ממקורות כמו סוכנויות הסיוע של האו"ם וסוכנויות החירום מטורקיה".

יציאת משלחת "ענפי זית" של צה״ל, משרד הביטחון ומשרד החוץ לסיוע במוקד רעידת האדמה בטורקיה, 6 בפברואר 2023. דובר צה"ל
היערכות משלחת הסיוע "ענפי זית", היום/דובר צה"ל
יציאת משלחת "ענפי זית" של צה״ל, משרד הביטחון ומשרד החוץ לסיוע במוקד רעידת האדמה בטורקיה, 6 בפברואר 2023. דובר צה"ל
היערכות משלחת הסיוע "ענפי זית", היום/דובר צה"ל

ברעידות האדמה שזעזעו היום את טורקיה וסוריה נמנו עד כה כ-3,000 הרוגים. כ-15 אלף נפצעו ברעידה, ורבים עדיין לכודים מתחת להריסות. טורקיה, המשתרעת על פני כמה קווי שבר, היא אחד האזורים הפעילים ביותר מבחינה סיסמולוגית בעולם. ב-2011 נהרגו יותר מ-500 איש ברעידת אדמה בעיר ואן שבמזרח המדינה.

בעיר דיארקביר, צוותי הסיוע חילצו בחיים ילדה בת שבע מההריסות אחרי כשבע שעות. "רעידת האדמה הכתה באזור שממנו חששנו", אמר ראש הסהר האדום הטורקי, קרם קיניק, לתקשורת המקומית. הוא קרא לאזרחים לתרום דם. תושבים רבים יצאו בבגדי הלילה שלהם לרחובות הקפואים, שחלקים נרחבים מהם הפכו לעיי חורבות.

הרעש שהתרחש הלילה בטורקיה היה מעט חזק יותר מזה של 1999 - 7.8 בהשוואה ל-7.6 - ולפי חלק מהמומחים עוצמתי כמו הרעש החזק ביותר שנמדד במדינה אי-פעם, ב-1939. הוא הורגש במדינות המזרח התיכון, כולל ישראל, ואפילו בגרינלנד. בשעות הצהריים כבר פקדה את המדינה רעידת אדמה חזקה נוספת, בעוצמה של 7.7.

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן השווה את האסון של היום לזה של 1939, אז נספו כ-30 אלף איש בדרום-מזרח המדינה. הוא אמר כי הוא לא יכול להעריך את מספר הקורבנות הסופי, מאחר שהחיפושים ומאמצי החילוך נמשכים. האסון הכה בזמן שטורקיה ומדינות האזור נמצאות בעיצומו של החורף.

"כולם נותנים את הלב ואת הנשמה במאמצים, על אף שהחורף, מזג האוויר הקר ורעידת האדמה שהתרחשה במהלך הלילה הופכים את הכול לקשה יותר", אמר ארדואן במסיבת עיתונאים. לדבריו, אנקרה קיבלה הצעות לסיוע מעשרות מדינות.

טורקיה רעדה- מאות הרוגים ברעידת אדמה עוצמתית בטורקיה. בינואר 2023. רויטרס
חלקים נרחבים מהרחובות הפכו לעיי חורבות. רעידת האדמה בטורקיה, 6 בפברואר 2023/רויטרס
צוותי חילוץ מחפשים ניצולים לאחר רעידת האדמה, לטקיה סוריה, 6 בפברואר 2023. רויטרס
"צפון-מערב סוריה הוא אזור אסון". צוותים מחפשים ניצולים בלטקיה/רויטרס

בסוריה כינס הנשיא בשאר אסד בבוקר ישיבת חירום. על הקורבנות נמנים גם אחותו של ראש הממשלה, חוסיין ערנוס, וכמה מילדיה ומנכדיה שנהרגו בחמאת. מבנים רבים בסוריה סובלים מנזק רב ממלחמת האזרחים המתחוללת במדינה קרוב ל-12 שנה, והם אינם יכולים לעמוד בעוצמתן של רעידות אדמה משמעותיות. ראש שירותי הבריאות בחאלב, זיאד האגה טהא, אמר כי "כל בתי החולים הציבוריים והפרטיים בכוננות גבוהה. הפצועים עדיין מגיעים בגלים".

אסמאעיל אל-עבדאללה, אחד מחברי ארגון ההצלה "הקסדות הלבנות" הפועל בשטחי האופוזיציה, אמר לרשת BBC כי "אנחנו זקוקים לעזרה, אנחנו זקוקים לקהילה הבינלאומית שתעשה משהו, שתעזור לנו, שתתמוך בנו. צפון-מערב סוריה הוא אזור אסון. אנחנו צריכים עזרה מכולם כדי להציל את עמנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully