וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחידת הרפאים יוצאת לאור: בקרוב - צוות קרב רובוטי לכל חטיבת חיל רגלים

7.2.2023 / 16:32

היחידה הרב-מימדית, שפעלה עד לפני כשנה במשימות נקודתיות ולא נחשפה לכל צה"ל, חשפה את פעילותה בשנה החולפת, שהייתה שנא שיא בפעילותה המבצעית. בצה"ל מתכננים "לייצא" את יכולות היחידה, ולהקים צוותי קרב רובוטיים באמצעות רחפנים מתקדמים שיחשפו את האויב ויתקפו

בווידאו: תיעוד פעילות היחידה הרב ממדית במהלך מבצע "שומר החומות"/צילום: דו"צ

מפקדי היחידה הרב מימדית, המכונה גם יחידת הרפאים, הציגו למפקד זרוע היבשה, האלוף תמיר ידעי, את נתוני הפעילות המבצעית שלה לשנת 2022 לפיה, קיימת עלייה של היקף הפעילות ביותר ממאה אחוזים בכלל הגזרות: גבול סוריה, לבנון, מצרים, ירדן, רצועת עזה ושטחי יהודה ושומרון.

לוחמי היחידה עסוקים מיום ההקמה בפיתוח יכולות מהמתקדמות שיש לצה"ל בחשיפת אויב ותקיפתו בתמרון יבשתי, יחד עם תעשיות ביטחוניות ומחלקת מחקר ופיתוח. לדברי גורמי צבא, "חלה עלייה בהספקים המבצעיים שהציגה היחידה גם בכיסוי תנאי שטח נרחבים, למשל בגבול מצרים, איתור פעילות חשודה ודיווח לאחור, כמו גם בגזרות אחרות. יש התקדמות דרמטית בסריקת מבנים לאיתור מחבלים במשכי זמן קצרים ביותר תוך שימוש באמצעים מסווגים. במלחמה יצפו מהם לא רק לאתר אלא גם לתקוף".

היחידה הרב מימדית | פעילות היחידה הרבמימדית. דובר צה"ל
מהיכולות המתקדמות ביותר בחשיפת אויב ותקיפתו. היחידה הרב מימדית/דובר צה"ל

בימים אלו מתקיימים דיונים על שיווק היכולות המתקדמות של היחידה הרב-מימדית והשילוב שלה בתוכנית הרב-שנתית של צה"ל לשנים הבאות. אחת ההמלצות כוללת ייצוא של יכולות היחידה המיוחדת לכלל הכוחות המתמרנים ביבשה בדגש על אוגדות החוד.

"הרעיון הוא להקים צוות קרב רובוטי באמצעות רחפנים מהירים, חכמים ומדויקים מאוד, צמוד לראש כל כוח מתמרן ביבשה שיאסוף מודיעין באמצעות רחפנים ויתקוף אויב", הסביר גורם צבאי שבקיא בפרטי התוכנית, "ברבמ"ד פיתחו יכולות מאוד מתקדמות לחשיפת אויב וכדי ליהנות מהיכולות הללו אנחנו חושבים שהגיע הרגע לא רק לשלוח אותם לפעילות מבצעית בגזרות השונות ולקבל תוצרים יוצאי דופן. תראו מה קורה בעוצבת אדום. אנחנו רוצים לייצא את היכולות שלהם לעוד יחידות, ליהנות מהעושר המבצעי הזה. יכולות של חשיפה-תקיפה דורשות אמל"ח מתקדם, תהליך הכשרה ארוך ומיומנות גבוהה אבל זה ייתן כלים מאוד ייחודיים למפקד הפלוגה ולמפקד הגדוד באיתור האויב והשמדתו. זה הדור הבא".

בעתיד, הסבירו גורמי צבא, יש כוונה לשלב להקות רחפנים שלכל אחד מהם יש משימה משלו אבל יחד עם מעמידים כוח חשיפה תקיפה מטורף שיהיה קשה לכוח נוח'בה של חמאס או כוח רדואן של חיזבאללה להסתתר ממנו. יש יכולות כבר היום שהשתיקה יפה להם".

תיעוד פעילות היחידה הרב מימדית במהלך מבצע "שומר החומות"
19.8.21. דובר צה"ל
"זה הדור הבא". תיעוד פעילות היחידה הרב מימדית ב"שומר חומות"/דובר צה"ל

"בעתיד, הסבירו גורמי צבא, "יש כוונה לשלב להקות רחפנים שלכל אחד מהם יש משימה משלו, אבל יחד הם מעמידים כוח חשיפה-תקיפה מטורף שיהיה קשה לכוח נוח'בה של חמאס או כוח רדואן של חיזבאללה להסתתר ממנו. יש יכולות כבר היום שהשתיקה יפה להם".

בתוך כך, יכולות אלו יצטרפו ל'צוותי סופה', צוות שמאתר אויב בשטח, יוצר קשר עם מטוס קרב, מאשר אותה כמטרה חיובית לתקיפה, ומכווין את הטייס באופן מדויק להטלת חימוש כבד ומדויק על המטרה בלוחות זמן קצרים מאוד ללא תיווך של מפקדות מאחור. מדובר בכוחות משולבים של חיל האוויר וכוחות היבשה בחוד התמרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully