וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליון קבע: ראש העיר חדרה צביקה גנדלמן יישאר מושעה

עודכן לאחרונה: 6.2.2023 / 12:08

השופטים סברו כי לא ניתן להשלים עם מצב שבו כהונת ראש הרשות המקומית נמשכת כשיש נגדו אישומים פליליים חמורים וכי בחינת ההשעיה תבוטל. עוד קבעו כי נפל פגם מהותי בהחלטת הוועדה הממשלתית שקבעה כי ניתן להשיבו לכהונתו

ראש העיר חדרה צביקה גנדלמן יישאר מושעה - כך החליט היום (שני) בית המשפט העליון, שהזכיר כי לא ניתן להשלים עם מצב שבו כהונתו של ראש הרשות המקומית נמשכת כסדרה כשאישומים פליליים חמורים תלויים ועומדים נגדו. זאת, מפאת הפגיעה החמורה שנגרמת לטוהר המידות ולאמון הציבור בשירות הציבורי.

השופטים קבעו כי בהחלטת ועדה ממשלתית שבחנה את הנושא וסברה כי ניתן להשיבו לכהונתו בשל התמשכות ההליכים נפל פגם מהותי, ולכן הצו על תנאי להשעותו הופך למוחלט, כך שהחלטת הוועדה לבחינת השעיה תבוטל.

השופטים מציינים כי ככל שהיועצת המשפטית לממשלה תגיש לוועדה בקשה נוספת להארכת תקופת ההשעיה מעבר לתקופה שהתבקשה עד כה תוך 10 ימים, יעמוד הצו הזמני שניתן על כנו עד להחלטת הוועדה בבקשה הנוספת. לא נעשה צו להוצאות.

צביקה גנדלמן. שלומי גבאי
צביקה גנדלמן/שלומי גבאי

באוקטובר 2021 פרקליטות מיסוי וכלכלה הגישה לבית משפט השלום בחיפה כתב אישום נגד גנדלמן על מרמה והפרת אמונים, קבלת דבר במרמה, שיבוש הליכי משפט ועבירות בתחום המחשב. בעקבות הגשת כתב האישום, היועץ המשפטי לממשלה דאז אביחי מנדלבליט קבע כי קיימת הצדקה להשעות את גנדלמן מתפקידו.

בבקשתו להשעייתו של גנדלמן, הסביר מנדלבליט כי המשך כהונתו לאחר הגשת כתב האישום עלול לגרום לפגיעה קשה באמון הציבור ובערכים של טוהר המידות ושלטון החוק.

העבירות בוצעו לכאורה בתקופה מאז נבחר גנדלמן לראשות העיר ולראשות הוועדה המקומית לתכנון ובנייה באוקטובר 2013, ועד לפרוץ החקירה ביוני 2018. הפרשה נחשפה לפני ארבע שנים וחצי עם מעצרו של גנדלמן. מכתב האישום עולה כי גנדלמן נקלע לניגוד עניינים לאחר שנבחר לתפקיד בעזרתו של סמי לוי, קבלן ויזם נדל"ן שמילא שורת תפקידים בעירייה, בהם מ"מ ראש העיר, וחש "מחויבות אישית עמוקה" כלפיו. נטען כי ראש העיר אף חשש שלוי יפעל למניעת בחירתו מחדש וכי למרות זאת, לא דיווח על ניגוד העניינים, לא חתם על הסדר ניגוד עניינים כנדרש בדין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully