וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מירי רגב קיצרה את הדרך לירושלים לנהגים הפרטיים - על חשבון נוסעי האוטובוסים

עודכן לאחרונה: 6.2.2023 / 9:45

ביום הראשון בו הותר לנהגי רכב פרטי לנסוע עם נוסע אחד בלבד בנתיב התחבורה הציבורית בכביש 1, נהגי האוטובוס והנוסעים דיווחו על האטה משמעותית ועומס בדרך לבירה: "כבר יצרו לנו דרך לעקוף את הפקקים - ועכשיו מונעים מאיתנו נסיעה מהירה". משרד התחבורה: מוקדם מדי לקבוע

היום הראשון של הפעלת נתיב התחצ בכביש 1 לירושלים/מיכאל דימנשטיין, לע"מ

כבר ביומה הראשון בתפקיד, הבטיחה שרת התחבורה מירי רגב לבטל את נתיבי התחבורה הציבורית, שקודמו באסרטיביות בידי קודמתה, מרב מיכאלי, משום שלטענתה של רגב "הם ריקים". הבוקר (ראשון) היא עשתה זאת ללא הצהרה רשמית על הביטול.

היום היה היום הראשון שבו הופעל הנתיב המשותף לאוטובוסים ולרכבים פרטיים, ממחלף דניאל בכביש מספר 1 ועד מבשרת ציון, במתכונת חדשה: 2+ במקום 3+. המשמעות היא שגם לנהג עם נוסע אחד מותר לנסוע על הנתיב בשעות הפעילות שלו, בין 6:30 ל-9:30 בימי ראשון עד חמישי ובין 14:00 ל-17:00 בימי שישי, ולא רק נהג עם שני נוסעים.

התוצאה: נהגי האוטובוסים שעלו לבירה בשעות הבוקר דיווחו כי העומס שנוצר בנתיב בגלל תוספת המכוניות הפרטיות האט את מהירות הנסיעה שלהם, והאריך את דרכם בכ-15 דקות לעומת השבועות האחרונים שבהן פעל הנתיב במתכונתו המקורית.

מירי רגב בדיון הוועדה לחקר אסון מירון, 24 במאי 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
הנסיעה של האוטובוסים התארכה ברבע שעה. רגב/פלאש 90, יונתן זינדל
היום הראשון של הפעלת נתיב התח"צ בכביש 1 לירושלים. טרגט מרקט, משרד התחבורה, אתר רשמי
"מחר הנוסעים כבר יעדיפו לנסוע ברכב פרטי". היום הראשון של הפעלת הנת"צ בכביש 1/אתר רשמי, טרגט מרקט, משרד התחבורה

"אני לא מבין את זה, כבר יצרו לנו נתיב תחבורה ציבורית שמאפשר לעקוף את הפקקים ועכשיו מילאו אותו ברכבים פרטיים כאילו לא קרה כלום", אמר היום נהג אוטובוס באחד מהקווים מהמרכז לירושלים. "השוויתי זמנים עם נהגים אחרים, יצא שלכולם לקח היום בין 10 ל-15 דקות יותר מאשר בשבוע שעבר. פשוט מונעים מהאוטובוסים נסיעה מהירה כמו שכבר הייתה לנו. ראיתי את הנוסעים שהתעצבנו, אולי מחר הם כבר יעדיפו לנסוע לעבודה ברכב פרטי, אם האוטובוס לא יותר מהיר ממנו. גם לי הייתה נסיעה מתוחה יותר".

מנגד, נתוני חברת waze, מראים כי נהגי הרכב הפרטי נסעו מהר יותר. בקטע שבין לטרון לשער הגיא נרשמה מהירות ממוצעת של 39 קמ"ש, לעומת 34 קמ"ש בשבוע שעבר. כשהכריזה רגב על השינוי היא טענה כי אנשי המקצוע במשרד התחבורה קבעו כי בנתיב הפלוס נוסעים 130 אוטובוסים בשעה ו-300 רכבים פרטיים עם 3 בני אדם ומעלה, וכי השינוי יוסיף רק 500 מכוניות בשעה, ולא יפגע בתחבורה הציבורית.

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה כי "מוקדם מדי לקבוע את השפעת השינוי בנתיב פלוס בכביש 1 על זמני הנסיעה של נהגי האוטובוסים על פי יום אחד, מאז השינוי נכנס לתוקף. משרד התחבורה עוקב אחר התנועה בכביש 1 ויעדכן בשינויים בזמני התנועה של רכבים פרטיים ואוטובוסים לאחר מספר ימי תצפיות שיבוצעו במקטע המדובר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully