וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחליף של סמוטריץ' בכנסת: פעיל הימין צבי סוכות, שנחשד בעבר בהצתת מסגד

עודכן לאחרונה: 5.2.2023 / 19:49

שר האוצר התפטר במסגרת החוק הנורבגי, ובמקומו ייכנס סוכות בן ה-32, מנכ"ל עוצמה יהודית לשעבר ועוזרו של ראש מועצת שומרון. הוא היה מראשי המאבק בפינוי עמונה, ובעבר היה חשוד בהצתת מסגד עד ששוחרר בשל חוסר בראיות

בווידאו: גנץ נגד סמוטריץ': "החדירו סוסים טרויאנים ללב ליבה של מערכת הביטחון"/ערוץ הכנסת

שר האוצר ח"כ בצלאל סמוטריץ' הגיש (היום) את התפטרותו ליו"ר הכנסת ח"כ אמיר אוחנה במסגרת החוק הנורבגי. במקומו ייכנס לכנסת פעיל הימין צבי סוכות, בן 32, נשוי ואב לחמש בנות. סוכות ניהל את מטה השטח במאבק נגד פינוי הישוב עמונה והקמת הישוב עמיחי, כיהן כמנכ"ל מפלגת עוצמה יהודית עד 2019, ולאחר מכן כעוזרו של ראש מועצת שומרון יוסי דגן, תפקיד שבו החזיק עד השנה שעברה.

סוכות היה שותף בהובלת מהלכים ציבוריים רבים לטובת ההתנחלויות, והיה בין היתר ממקימי הישוב אביתר בשומרון ותומכי ההסכם עם ממשלת בנט-לפיד, צעד שעורר עליו ביקורת חריפה.

הוא נחשב לדמות בולטת בקרב אנשי ההתיישבות ביהודה ושומרון ונערי הגבעות. הוא עצמו עבר דרך חיים מעניינת מאז גדל במשפחה חרדית ולמד במוסדות חינוך חרדיים ועד לעזיבתו את העולם החרדי עם יישום תוכנית ההתנתקות. סוכות העיד על עצמו כי באותה תקופה הוא היה מוכן "לשלם כל מחיר למען ארץ ישראל".

צבי סוכות. צבי גולדברג, אתר רשמי
אמר בעבר כי הוא מוכן ״לשלם כל מחיר למען ארץ ישראל״. צבי סוכות/אתר רשמי, צבי גולדברג

הוא ציין, בין היתר, כי "ביום למדנו בכולל בשכונת אברהם אבינו בחברון, רעינו צאן וקבענו יתד באותה גבעה. בלילות היינו יוצאים להדביק מודעות או מסתבכים בקטטות עם ערבים". הוא הוסיף כי "די מהר הבנתי שלא מתאים לי כל הבלגן הזה וחיפשתי לעצמי מסגרת".

לאחר מכן, הוא למד בישיבת עוד יוסף חי ביצהר, שעלתה לא מעט לכותרות. הוא נעצר עם חשודים נוספים בחשד להצתת מסגד בכפר יאסוף ב-2010, אך שוחרר לאחר כמה שבועות בשל חוסר ראיות. כשנתיים לאחר מכן הוא הורחק מיהודה ושומרון לתשעה חודשים בצו מנהלי שמטרתו "לשמור על ביטחון התושבים".

סוכות הוצב במקום ה-16 ברשימת הציונות הדתית המאוחדת עם עוצמה יהודית לכנסת ה-25. המפלגה קיבלה 14 מנדטים ולאחר התפטרותו של סמוטריץ' הוא יושבע כח"כ חדש ביום שלישי הקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully