וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצתת המסגד: "החשד נגד העצורים מעבר לסביר"

18.1.2010 / 18:25

מעצרם של ארבעת החשודים בהצתת המסגד בכפר יאסוף הוארך בשבוע. חבריהם ביקשו: "אל תדברו בחקירה". פרקליטם: "מתייחסים אליהם כאל אחרוני המחבלים"

עוז מרון

(צילום: עוז מירון. עריכת וידאו: רן צימט)

בית משפט השלום בפתח תקווה האריך היום (שני) בשבעה ימים את מעצרם של ארבעת החשודים בהצתת המסגד בכפר יאסוף, לפני כחודש. הארבעה הם צבי סוכות ואלירן אלגלי בני 20 מיצהר שלמה גילברט בן 20 מהיישוב אלון מורה וקטין נוסף שזהותו אסורה לפרסום. בדיון על הארכת המעצר ציינה השופטת עינת רון כי "יש בחומרים שהוגשו בפניי כדי לקשור את הארבעה לחשד המיוחס, מעבר לחשד הסביר".

ארבעת החשודים הובאו לדיון בהארכת המעצר בנפרד והם גם נחקרים בנפרד, על מנת למנוע שיבוש הליכי חקירה ותיאומי גרסאות. הארבעה מכחישים את החשדות נגדם ושומרים על זכות השתיקה. חבריהם של החשודים, תלמידי ישיבת "דורשי יחודך" הגיעו לאולם הדיונים כדי להביע תמיכה, שרו שירים וקראו לעבר הארבעה: "אל תראו אותם ממטר" ו"כולם שותקים". בתגובה לכך מנעה השופטת רון את כניסת החברים לאולם וציינה כי "התנהגות זו לא רק שאינה ראויה בבית משפט, אלא יש בהם גם ניסיון לפגוע בחקירה באופן ממשי. הקריאות על התנהגותם של עצורים אחרים בפרשה - אלה דברים הגובלים בפלילים".

נציגי המשטרה הגישו בפני בית המשפט דו"ח סודי המפרט את אמצעי החקירה שהופעלו נגד הארבעה וכמו כן הוצא צו מניעת מפגש לחשוד המרכזי בהצתה, לירן אלגלי, החשוד גם כי הוא זה שריסס את כתובות הגרפיטי שנמצאו במסגד. כל הארבעה חשודים בהצתה על רקע לאומני. פרקליטם, עו"ד עדי קידר, אמר כי "ארבעת החשודים מכחישים כל קשר לפרשה ואני בטוח בחפותם. חוקרי שירות הביטחון הכללי מפעילים לחצים בלתי סבירים, הן בדרכי החקירה והן בתנאי המעצר נגד הארבעה, מתייחסים אליהם כעצורי שב"כ וכאל אחרוני המחבלים. לארבעה אין עבר פלילי". במהלך הדיון הציגו נציגי המשטרה עדויות של אימאם הכפר יאסוף וראש הכפר וכן תצלומים של המסגד השרוף.

כוחות גדולים של משטרה ואנשי שב"כ פשטו לפנות בוקר על הישיבה ביצהר ועצרו בתחילה עשרה תלמידים, שעל פי החשד, היו מעורבים בהצתת המסגד בכפר יאסוף. לדברי עדי ראייה, סמוך לשעה 4:00 לפנות בוקר הגיעו לישיבה התיכונית "דורשי יחודך" שביצהר עשרות שוטרי מג"ב עם נשקים שלופים וכשפניהם מכוסים, פשטו על המגורים בישיבה ועצרו את התלמידים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully