וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעיל ימין הגיע לגיל 18 וקיבל צו הרחקה

יהושע בריינר

15.10.2008 / 15:36

בדיוק ביום בו חגג את יום הולדתו והפך לבגיר, קיבל צבי סוכות צו הרחקה מינהלי מאזורי הגדה. סוכות: "יש לי תחושה שנוקמים בי"

אלוף פיקוד המרכז גדי שמני חתם השבוע על צו הרחקה מינהלי מאיו"ש לפעיל הימין צבי סוכות, מייד עם הגיעו לגיל 18. שוטרים הגישו לצעיר את הצו שמורה לו כי נאסר עליו להיכנס לשטחי יהודה ושומרון למשך חצי שנה, למעט לעיר מגורי הוריו ביישוב בית"ר עילית.

סוכות, שחגג ביום שבו הוגש לו הצו את יום הולדתו ה-18, נחשב בקרב כוחות הביטחון כפעיל מוכר המתנגד לאלוף שמני. בין היתר הוא נעצר כבר שלוש פעמים במהלך הפגנות מול ביתו של אלוף הפיקוד ביישוב רעות. מדובר בצו ההרחקה המינהלי הרביעי המוגש בשבועות האחרונים לפעילי ימין ביהודה ושומרון.

"אני לא יודע למה אוסרים עלי להיות בבית שלי למשך חצי שנה", אמר סוכות לוואלה! חדשות. "אתם מוזמנים לשאול את גדי שמני. ברור שיש לי תחושה שנוקמים בי על ההפגנות מול הבית שלו, אבל יכול להיות שהצו הוצא בגלל הכוונה שלנו לעלות למאחזים במהלך החג. בכל מקרה, אנחנו נילחם ונמשיך בהפגנות נגד קציני הצבא והפרקליטות". סיבת הגשת הצו לא הוסברה ונומקה כ"סיבות ביטחוניות".

סוכות מתכוון להגיש ערעור על הצו וזאת על אף שאינו מתכוון להפסיק את שהותו ביהודה ושומרון. "אני לא מתכנן לקיים את הצו מהסיבה הפשוטה שאני לא מכיר בו והדבר היחידי שמחייב אותי זה חוקי התורה. לגדי שמני אין שום סמכות להגיד לי מה לעשות ואיפה להיות".

האלוף שמני חתם בשבועות האחרונים על שלושה צווי הרחקה מיהודה ושומרון לפעילי ימין נוספים, מתוך החשש כי אלה יגרמו להפרות סדר במהלך עונת מסיק הזיתים שנפתחה בשבוע שעבר. גורמי צבא מסרו בתגובה: "הצו הוצא לצעיר סוכות בעקבות מידע שהועבר על ידי גורמי הביטחון, לפיו קיים סיכון לביטחון הציבור ולסדר הציבורי בהימצאותו באזורים שונים ביהודה ושומרון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully