וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העבריין נעצר בתום מרדף בחיפה - סנגורו טוען: "מי שסיכן חפים מפשע היו השוטרים"

עודכן לאחרונה: 2.2.2023 / 21:14

שלומי אסולין, בעל עבר פלילי עשיר, נעצר פעם נוספת כשהוא נוהג בפסילה. תחילה ניסה להימלט מהשוטרים תוך שהוא כמעט דורס אחד מהם ועוברי אורח. לבסוף הצליחו להשיגו. לדברי סנגורו, השוטרים השתמשו באלימות שלא לצורך: "כתב האישום היה מסתיים אם העבודה היתה נעשית כהלכה"

תיעוד: עבריין סדרתי נעצר באקדחים שלופים, כשכמעט דרס שוטר בעת שניסו לעצור אותו על נהיגה בפסילה/מתוך תיק החקירה

העבריין החיפאי שלומי אסולין שוב מאחורי סורג ובריח, והפעם לאחר ששוטרים עצרו אותו באקדחים שלופים, לאור יום, בשכונת נווה יוסף בעיר. האירוע התרחש ביום רביעי שעבר, אז אסולין הסתתר בדירה בשכונה בחיפה, זאת לטענתו משום שמאז שחרורו מהכלא - רק עשרים יום קודם לכן - עבריינים חיפשו אותו ואף ירו על ביתה של אימו בצדה השני של העיר.

כתובתו הרשומה היא בכלל בטירת כרמל אך הוא החליף לא מעט כתובות בשנים האחרונות, בזמן שנכנס ויצא מבתי כלא. נכון לעכשיו, בגיל 35 הוא צבר כבר תשעה מאסרים ו-15 הרשעות בגין איומים וסחיטה באיומים, תקיפה, פציעה, התפרצות, עבירות סמים, שיבוש מהלכי משפט ועוד. "מדובר במי שהוא עבריין גם בפן התעבורתי וגם בפן הפלילי", הדגישה התובעת בבית המשפט, פקד ננסי אבו שקארה משלוחת התעבורה בחיפה, שבמקביל להגשת כתב האישום, מבקשת את מעצרו של אסולין עד תום ההליכים נגדו.

אסולין מחזיק ברישיון נהיגה רק שש שנים, וכבר צבר 11 הרשעות תעבורה, וכן מאסר על תנאי בר הפעלה של עשרה חודשים. תיק נוסף כבר תלוי ועומד נגדו בגין נהיגה תחת השפעת סמים. לפני כחודשיים וחצי שופטת פסלה את רישיון הנהיגה שלו אבל במרחב כרמל של המשטרה חשדו כי אין לסמוך עליו שיציית להחלטת בית המשפט. שוטרים ארבו לו, וכשבאותו בוקר זיהו אותו ברחוב יד לבנים מאחורי ההגה של רכב גדול, הם חסמו את דרכו, יצאו מכלי הרכב שלהם ולדבריהם צעקו לו "עצור משטרה אל תזוז".

על פי כתב האישום, כשהבחין אסולין בשוטרים הוא ניסה להימלט. הוא עלה על אי תנועה כדי לבצע פניית פרסה, החל בנסיעה אחורנית תוך שכמעט דרס שוטר, המשיך שוב בנסיעה ופגע ברכב טרנזיט סמוך לחנות. בתוך כך, שני שוטרים שלפו אקדחים וירו לעבר גלגלי רכבו של אסולין, הביאו לעצירתו, ואז עצרו אותו יחד. בחקירתו, הודה אסולין בעבירות התעבורה המיוחסות לו.

תיעוד: עבריין סדרתי נעצר באקדחים שלופים, כשכמעט דרס שוטר בעת שניסו לעצור אותו על נהיגה בפסילה. ללא, מערכת וואלה
תיעוד ממעצרו של אסולין, שבוע שעבר/מערכת וואלה, ללא

"מדובר במעשים חמורים מאין כמותם עת הנאשם, שנהג בפסילה ניסה להימלט מהשוטרים תוך סיכון ממשי של חיי השוטרים ועוברי אורח תמימים וזלזול בחיי אדם", אמר לוואלה קצין הבוחנים של מרחב כרמל, פקד מופיד משלב. "כתב האישום והבקשה למעצרו עד תום ההליכים שהוגשו נגד הנאשם יהא בהם כדי להרחיקו מהכביש לתקופה ממושכת ולשמור על חייהם וביטחונם של משתמשי הדרך".

"אני לא חולק על כך שהוא צבר לחובתו עבר מרשים", טען בבית המשפט עו"ד יובל זמר, סנגורו של שלומי אסולין, המאשים את המשטרה בהסלמת האירוע. הוא ציין לגבי האירוע כי " שואלים במפורש את הנוסעת שהייתה באוטו האם היא הבינה שמתרחש אירוע משטרתי, היא אמרה שלא - רק כשהיא שמעה יריות". הוא הוסיף, "אני מאד זהיר במה שאני אומר כלפי אנשי משטרה, ואני מכבד אנשי משטרה אבל הם משקרים".

לטענתו, "במקום להסתיים במעצר של שניות, האירוע הסתיים גם באלימות קשה". לדבריו, "היה אפשר לסיים אותו בכך שאחד הרכבים היה שם את הצ'קלקה, והיה כורז לרכב לעצור, והוא היה עוצר". כמו כן הלין נגד המעצר האלים ואמר "הוא קיבל מכות רצח משוטרים". עוד טען כי "השוטרים לא לקחו בחשבון שאנשים אחרים צילמו כשהם מרביצים".

עוד בוואלה!

בבקבוקי שמפו ובפלייסטיישן: כתב אישום הוגש נגד הצעירות שהבריחו קוקאין דרך נתב"ג

לכתבה המלאה
עו״ד יובל זמר. ללא קרדיט, מערכת וואלה
עו"ד זמר/מערכת וואלה, ללא קרדיט

"צפייה בסרטונים המתעדים את האירוע ובשאר חומרי החקירה מלמדת כי לא היה כל ניסיון לפגוע באיש", אומר בהתייחסות עו"ד יובל זמר, "אכן, אותו שוטר בצעד נמהר וחסר זהירות ניסה לעבור בין רכב חונה לבין רכב שנוסע אחורנית מבלי שנהגו מבחין בו, ובמזל גדול לא נפגע, ועל כך בדיוק נאמר שאם אין שכל לפחות שיהיה מזל. בסופו של יום היחיד שניזוק בגופו באירוע הוא מר אסולין שהותקף ללא כל סיבה או צורך בידי השוטרים עד שכמעט איבד אחת מעיניו".

הוא ציין כי "בעקבות המכה שהוא קיבל, הוא כנראה יאבד עין כי במקום לשים צ'קלקה ולכרוז הם צריכים לרדוף. מי שסיכן את עוברי האורח זה לא המשיב אלא השוטרים. כתב האישום היה יכול להסתיים אילו העבודה הייתה נעשית כמו שצריך".

מאז האירוע אסולין מוחזק במעצר. כשסנגורו ביקש לשלוח אותו לשירות המבחן לקבלת תסקיר מעצר בעניינו, התובעת התנגדה: "מדובר במי שיש לו עבר מכביד, אני לא מצליחה להבין לאיזה הליך טיפולי מנסים להפנות אותו". השופטת רונה פרסון תחליט לגופה של בקשת המעצר בשבוע הבא ובינתיים הורתה על מעצרו עד החלטה אחרת.

  • עוד באותו נושא:
  • חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully