וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשי הקואליציה נגד היועמ"שית: אין קשר בין המהפכה המשפטית למשפט נתניהו

עודכן לאחרונה: 2.2.2023 / 15:59

בהצהרה משותפת נגד בהרב-מיארה, תקפו ראשי הסיעות את קביעתה כי על ראש הממשלה להימנע מעיסוק ישיר או עקיף ברפורמות המשפטיות בשל ניגוד עניינים: "ניסיון השתקה בניגוד מוחלט למנדט החד-משמעי שקיבלנו מאזרחי ישראל בבחירות". רוטמן: עמדתה לא מחייבת

בווידאו: בנימין נתניהו ושר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן/מערכת וואלה!

ראשי מפלגות הקואליציה תקפו היום (חמישי) את היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה, בעקבות דבריה על כך שראש הממשלה בנימין נתניהו אינו יכול להיות מעורב במהפכה המשפטית בשל משפטו.

"אנחנו דוחים על הסף את מכתבה של היועצת המשפטית לממשלה", נמסר בהודעה. "פנייתה היא ניסיון השתקה בניגוד מוחלט למנדט החד-משמעי שקיבלנו מאזרחי ישראל בבחירות. אין שום קשר בין הרפורמה המשפטית של יריב לוין, שתכליתה החזרת הדמוקרטיה לישראל, לבין ענייניו של ראש הממשלה. אלה שפועלים בניגוד עניינים הם דווקא אנשי הייעוץ המשפטי. ביד אחת הם נלחמים בפומבי ובכנסת ברפורמה המשפטית שתשפיע על מעמדם, וביד השנייה הם מנצלים את תפקידם כדי לסכל אותה".

מוקדם יותר, יו"ר ועדת החוקה, ח"כ שמחה רוטמן מהציונות הדתית, אמר כי חוות הדעת שלה "אינה מחייבת". המכתב של היועצת מתייחס באופן ישיר להצעות השונות שפורסמו על ידי שר המשפטים, יריב לוין, ועל ידי חבר הכנסת רוטמן.

ביחס לשינוי המוצע בהרכב הוועדה לבחירת שופטים נכתב: "השינוי המתואר עתיד להביא להפרת האיזון הקיים בוועדה בין נציגי שלוש הרשויות ובכך להוביל לשיטה מכרעת של הממשלה ושל נציגי הקואליציה בוועדה על זהות השופטים שייבחרו לכהונה ועל מהלך כהונתם".

ראש הממשלה נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ יקיימו  מסיבת עיתונאים בהשתתפות שר הכלכלה ניר ברקת ושר החוץ אלי כהן 25 בינואר 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
המתקפות של הקואליציה על היועצת המשפטית נמשכות. נתניהו/פלאש 90, יונתן זינדל

על פי הייעוץ המשפטי לממשלה, "על ראש הממשלה להימנע ממעורבות בעניינים הנוגעים להחלטות הוועדה לבחירת שופטים, בכל הנוגע לשופטי בית המשפט העליון ובית המשפט המחוזי בירושלים". זאת משום שמשפטו של נתניהו מתנהל בבית המשפט המחוזי בירושלים, ואם יערער על ההכרעה בתיק, הוא יפנה לבית המשפט העליון.

ביחס לרעיון לביטול עילת הסבירות נכתב כי "ביטול עילת הסבירות יכול להסיר מגבלות חוקיות שקיימות במצב המשפטי הקיים ביחס להחלטות שראש הממשלה מנוע ממעורבות בהן על פי המגבלות שאושרו בג"ץ. אם תבוטל עילת הסבירות בית המשפט העליון לא יוכל לבקר את סבירות מינויים של גורמים בכירים במערכת אכיפת החוק שמחזיקים ביחס להליך הפלילי או את הפסקת כהונתם של גורמים אלו".

עוד בוואלה!

פסקת ההתגברות ושינוי הוועדה לבחירת שופטים: הרפורמה של לוין במערכת המשפט

לכתבה המלאה
היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה בכנס המשפט הציבורי, חיפה, 12 בינואר 2023. שלומי גבאי
הותקפה אחרי הבהרת עמדתה. בהרב מיארה/שלומי גבאי

בנוגע לחלק בתוכנית שבו מבקשים להחליש את כוח היועמ"שים, הובהר במכתבה של בהרב מיארה כי "ביטול המעמד המחייב של חוות דעת היועמ"ש יהיה למעשה את התקוף המחייב של חוות דעת ניגוד העניינים שחלה על ראש הממשלה ושל ההגנות שהיא מעניקה מפני התערבות בהליך המשפטי החל בעניינו".

שר המשפטים לשעבר ח"כ גדעון סער מסר בתגובה לתקיפת הקואליציה על היועמ"ש: "לאחר ביזוי פסק הדין בעניינו של דרעי - מגיע ביזוי פסק הדין בעניינו של נתניהו. ביהמ"ש העליון אישר בשעתו את חוות הדעת בעניין ניגוד העניינים של נתניהו כנאשם וקבע שהענין נמצא בליבת תפקידו של היועמ"ש לממשלה. ההודעה המאפיונרית של "ראשי הקואליציה" דוחפת את ישראל עוד צעד לעבר דיקטטורה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully